|
ETYKIETA W BIZNESIE PRAKTYCZNY PORADNIK SAVOIR-VIVRE’U
JARCZYŃSKI A. wydawnictwo: ONE PRESS, 2015, wydanie IIcena netto: 47.15 Twoja cena 44,79 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Etykieta w biznesie
Praktyczny poradnik savoir-vivre’u
Cyceron mawiał, że człowieka czynią maniery i charakter. Miał rację, jednak z tym
zastrzeżeniem, że charakteru napotkanej osoby nie odkryjemy po pierwszym spotkaniu,
rozmowie czy wymianie kilku listów. Trzeba miesięcy, czasem lat, by kogoś naprawdę
poznać. Tymczasem umysł lubi generalizować i wydawać szybkie osądy. Tu z pomocą
przychodzi pewien z góry ustalony kodeks zachowań, zwany dobrymi manierami. Stosowanie
się do zasad savoir-vivre’u czyni z nas osoby cywilizowane i kulturalne. Także w
biznesie.
Reguł grzeczności pomocnych w zwykłych, codziennych sytuacjach uczymy się w
młodości, zwykle od rodziny, w szkole, czasem od innych dorosłych. Wiemy, komu należy
ustąpić miejsca w autobusie, jak używać słów „proszę”, „przepraszam” i „dziękuję”,
z której strony talerza kłaść nóż, a z której widelec. Z tymi podstawowymi umiejętnościami
wkraczamy w świat ludzi pracujących... i zaczynają się pytania. Kto pierwszy podaje
rękę: osoba wyższa stopniem czy kobieta? Co należy zrobić z otrzymaną wizytówką,
by okazać szacunek rozmówcy? Jak rozpoczyna się list biznesowy? Czy wypada omawiać
służbowe problemy przez telefon, podczas podróży pociągiem?
Drugie wydanie książki Etykieta w biznesie uzupełnione zostało o rozdział
poświęcony regułom zachowania w podróży służbowej.
Podziękowania (6)
Wstęp (7)
1. Powitania (11)
- Jak się witamy? (12)
- Przedstawianie przez osoby trzecie (23)
- Tytułowanie (26)
- Często zadawane pytania (27)
- Kwestie do zastanowienia (29)
2. Wizytówka (31)
- O wizytówce słów kilka (31)
- Jak posługujemy się wizytówką (36)
- Często popełniane gafy (39)
- Trochę dyplomacji i starych obyczajów (41)
- Bilet przesyłowy (43)
- Często zadawane pytania (44)
- Kwestie do zastanowienia (46)
3. Precedencja (47)
- Główne zasady precedencji w biznesie (48)
- Pierwszeństwo podczas posiłków i spotkań roboczych (49)
- Pierwszeństwo podczas wydarzeń specjalnych (59)
- Pierwszeństwo podczas podróżowania (64)
- Często zadawane pytania (66)
- Kwestie do zastanowienia (67)
4. Korespondencja tradycyjna (69)
- Przed napisaniem firmowego listu (69)
- Ważne elementy listu (70)
- Przykładowy list (73)
- Kwestie do zastanowienia (75)
5. Ubiór (77)
- O higienie słów kilka (78)
- Dress code (82)
- Typy ubiorów (83)
- Wiązanie elementów garderoby (102)
- Często zadawane pytania (110)
- Kwestie do zastanowienia (113)
6. Wydarzenia specjalne - oprawa protokolarna (115)
- Rodzaje przyjęć (116)
- Zapraszanie do restauracji (127)
- Zaproszenia (130)
- Konferencja prasowa - przygotowanie od strony protokolarnej (135)
- Przyjęcie w domu (145)
- Często zadawane pytania (162)
- Kwestie do zastanowienia (166)
7. Spożywanie posiłków (169)
- Spożywanie posiłków na stojąco (170)
- Spożywanie posiłków na siedząco (174)
- Porcjowanie potraw i nabieranie (180)
- Kilka rad dotyczących spożywania wina (186)
- Słów kilka o toastach (188)
- Różnice kulturowe (190)
- Często zadawane pytania (194)
- Kwestie do zastanowienia (200)
8. Netykieta (201)
- E-mail (202)
- WEB 2.0 (213)
- Kwestie do zastanowienia (220)
9. Komunikacja telefoniczna (221)
- Telefon stacjonarny (222)
- Telefon komórkowy (234)
- Kwestie do zastanowienia (239)
10. Podróż służbowa (241)
- Przygotowanie do wyjazdu służbowego (242)
- Podróż (245)
- Kwestie do zastanowienia (256)
Słownik (257)
Literatura będąca inspiracją i cennym zbiorem doświadczeń (262)
248 stron, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|