wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 49.30 46,84   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

ANDROID STUDIO PODSTAWY TWORZENIA APLIKACJI


STASIEWICZ A.

wydawnictwo: HELION, 2015, wydanie I

cena netto: 49.30 Twoja cena  46,84 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Android Studio

Podstawy tworzenia aplikacji


  • Naucz się tworzyć aplikacje w środowisku Android Studio!

  • Instalowanie środowiska programistycznego, czyli od czego zacząć pracę

  • Efekty specjalne, czyli jak przygotować obrazy i animacje dla Twojej aplikacji

  • Programowanie czas zacząć, czyli do czego potrzebna Ci Java

Tworzenie aplikacji na urządzenia mobilne jest dziś bardzo intratnym biznesem. Wszyscy używamy tabletów, smartfonów, telefonów komórkowych. Przeważnie zainstalowany jest w nich system operacyjny Android. Jest on bardzo uniwersalny, lecz musi uwzględniać najróżniejsze parametry sprzętu, na którym działa — a to sprawia, że jest również skomplikowany.

Jeśli chcesz nauczyć się programować telefony i tablety, zacznij naukę od przeczytania tej książki. Książka poprowadzi Cię przez trudny proces pisania pierwszych aplikacji w nowym, oficjalnym środowisku programistycznym Android Studio. Dowiesz się, jak przygotować swoje środowisko pracy. Nauczysz się tworzyć i opisywać graficzne zasoby aplikacji, takie jak obrazy i animacje. Odkryjesz, jak wykorzystać kilka podstawowych elementów programowania, np. jak dodać reakcje opisane w Javie do różnych elementów aplikacji. Zobaczysz jak działają najważniejsze mechanizmy w programowaniu urządzeń mobilnych i stworzysz swoją pierwszą aplikację wieloekranową. Złap bakcyla programowania!

  • Instalacja i konfiguracja środowiska

  • Pierwsza aplikacja

  • Wygląd pierwszej aplikacji

  • Graficzne zasoby aplikacji

  • Więcej o wyglądzie aplikacji

  • Podstawy programowania

  • Przygotowanie i uruchomienie animacji

  • Przygotowanie interfejsu użytkownika

  • Animacja poklatkowa map bitowych

  • Własne komponenty graficzne

  • Wątek w drugim planie

  • Więcej ekranów dla aplikacji


Wstęp (5)

 

Rozdział 1. Instalowanie środowiska programistycznego (9)

 

  • Instalowanie Javy (10)
  • Instalacja środowiska Android Studio (11)
  • Pierwsze uruchomienie Android Studio (13)
  • Emulatory urządzeń (15)
  • Prawdziwe urządzenia (18)

 

Rozdział 2. Pierwsza aplikacja (21)

 

  • Kreator nowej aplikacji (21)
  • Nowa aplikacja (24)

 

Rozdział 3. Wygląd pierwszej aplikacji (33)

 

  • Katalog res - zasoby aplikacji (33)
  • Edycja wyglądu aplikacji (34)
  • Layouty, czyli wyglądy aplikacji (38)
    • RelativeLayout - jeden obiekt jest położony tam, gdzie trzeba, a pozostałe są dowiązane do niego (38)
    • LinearLayout - obiekty ułożone obok siebie (40)
    • TableLayout - obiekty ułożone w oczkach sieci (41)

 

Rozdział 4. Graficzne zasoby aplikacji (49)

 

  • Ikona główna aplikacji (49)
  • Obrazki i struktura katalogów drawable (51)
  • Bitmap, czyli mapa bitowa (54)
  • Mapa bitowa opakowana w atrybuty XML (58)
  • Wiele map bitowych w jednym opakowaniu XML (63)

 

Rozdział 5. Więcej o wyglądzie aplikacji (69)

 

  • ScrollView - gdy ekran jest za mały (69)
  • Kolory (74)
  • Shapes - kształty (76)

 

Rozdział 6. Programowanie czas zacząć! (87)

 

  • Przycisk Koniec (87)
  • Zegarek dla ubogich (92)
  • Plansza do gry w kółko i krzyżyk, a przy okazji definiowanie stylów (97)

 

Rozdział 7. Efekty specjalne (107)

 

  • Przygotowanie animacji (108)
  • Przygotowanie interfejsu użytkownika (112)
  • Uruchomienie animacji (114)
  • Animacja innych komponentów (118)
  • Łączenie animacji (120)
  • Animacja poklatkowa map bitowych (122)

 

Rozdział 8. Własne komponenty graficzne (129)

 

  • Komponenty rozszerzają bazowy superkomponent View (130)
  • Przegląd możliwości graficznych (140)

 

Rozdział 9. Mapy bitowe (153)

 

  • Mapa bitowa zaczerpnięta z zasobów aplikacji (153)
  • Rysowanie na mapie bitowej zaczerpniętej z zasobów aplikacji (160)
  • Przekształcenie mapy bitowej techniką piksel po pikselu (163)
  • Uzyskanie nowej, czystej mapy bitowej (165)

 

Rozdział 10. Wątek w drugim planie (177)

 

  • Klasa AsyncTask i rysowanie w drugim planie (177)
  • Ściąganie danych z internetu (191)

Rozdział 11. Więcej ekranów dla aplikacji (201)

 

  • Okno główne i okna poboczne (201)
  • Action Bar jako centrum zarządzania aktywnościami aplikacji (213)

 

Skorowidz (225)


232 strony, Format: 15.5x23.5cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022