wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

CZŁOWIEK W PRZESTRZENIACH SZKOŁY STUDIUM ANTROPOLOGICZNE


WRÓBLEWSKI M.

wydawnictwo: UMK, 2014, wydanie I

cena netto: 45.59 Twoja cena  43,31 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Człowiek w przestrzeniach szkoły

Studium antropologiczne


Książka Człowiek w przestrzeniach szkoły. Studium antropologiczne to rezultat namysłu nad kondycją instytucji szkoły z perspektywy zadań edukacji polonistycznej, a zarazem opis dynamicznej relacji między dzieckiem a dorosłym.

Tytułowe przestrzenie, w których zachodzą owe związki, mają charakter sensualny, wyznaczany funkcją budynku szkolnego, oraz symboliczny, ujawniający się w tekstach (podręcznik, lektura). Zarysowany w książce szeroki kontekst kulturowy pozwala dojrzeć szczeliny w restrykcyjnych przestrzeniach edukacji. Prześwity wolności nie tworzą się samoczynnie, ale są efektem oporu i buntu młodego człowieka, któremu narzucono kulturową rolę ucznia.


Wstęp. Przestrzenie indywidualizmu / 9

Rozdział I
Wyobrażenia postaci ucznia w kulturze. Próba rekonstrukcji / 17
1. Uczeń w tekście / 17
2. Obrazy ucznia / 39
3. Dopowiedzenie, czyli słowo o uczniowskim stroju / 65

Rozdział II
Szkolne przestrzenie władzy / 77
1. Architektura i edukacja / 77
2. Organizacja przestrzeni edukacyjnej / 95
3. Przestrzenie szkoły w perspektywie literatury dla młodego czytelnika / 107
4. Przestrzeń edukacyjna w zarządzaniu przymusem / 112
5. Szkoła jako przestrzeń gry, walki i oporu / 115

Rozdział III
Nauka i wychowanie pod kontrolą (na przykładzie edukacji polonistycznej) / 135
1. Wprowadzenie / 135
2. Ujawnianie się „ciała” władzy w przestrzeni edukacyjnej / 142
3. Dyskursy władzy w szkolnych tekstach / 149
4. Podręczniki do kształcenia polonistycznego: dzieje kontroli / 154

Rozdział IV
Wyzwolić kolonię Język polski / 185
1. Wymiar antropologiczny kształcenia polonistycznego / 185
2. Uchylanie, otwieranie, niezamykanie / 192
3. W stronę demokratyzacji nauczania / 209
4. O wrażliwości. Twórcze działania edukacyjne / 215

Zakończenie. Przestrzenie bez właściwości / 241
Nota bibliograficzna / 245
Bibliografia / 247
Indeks osobowy / 263


272 strony, Format: 13.0x19.5cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022