wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

W NOWOMEDIALNEJ PRZESTRZENI: DZIENNIKARZE CELEBRYCI POLITYCY


JEZIŃSKI M.MATEJA M.WOJTKOWSKI Ł. RED.

wydawnictwo: UMK, 2014, wydanie I

cena netto: 58.95 Twoja cena  56,00 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

W nowomedialnej przestrzeni: dziennikarze, celebryci, politycy


Czy teza, że nowe media to rewolucja w komunikacji, postrzeganiu rzeczywistości, stosunkach społecznych wymaga dziś uzasadnienia? Sąd o stymulującej roli technik komputerowych, komputerów osobistych, globalnej sieci czy urządzeń mobilnych jest trwale obecny w opracowaniach naukowców reprezentujących różne dyscypliny nauki, stał się składową dyskursu publicznego, wszedł nawet w zakres tzw. Wiedzy potocznej.

Dyskusji nie podlega również fakt, że media tradycyjne: prasa, film, radio, telewizja itd., które przed laty same determinowały dynamikę procesów kolejnych mediamorfoz, są z nowymi mediami sprzężone. Status i kierunki rozwoju „starych” mediów są wręcz uzależnione od nowomedialnych trendów, odkryć, innowacji.

Przedstawiamy teksty, które podejmują temat kondycji mediów tradycyjnych, reklamy, świata polityki oraz współczesnego społeczeństwa w dobie wzrastającej (czy już dominującej?) roli nowych mediów.

W spektrum zainteresowań naszych autorów znalazły się zachowania i normy obyczajowe uczestników procesu komunikacji; sposób powiadamiania o różnych faktach, a zwłaszcza formy ich komentowania; prawne, techniczne i gatunkowe aspekty komunikowania itp.

Wspólnym mianownikiem analizowanych zjawisk i problemów jest to, że uobecniają się one w nowomedialnej przestrzeni. Przez to pojęcie rozumiemy owe sprzężone, funkcjonujące obecnie na zasadzie naczyń połączonych, sfery mediów tradycyjnych i nowych mediów.

Nowomedialna przestrzeń to obszar dynamicznych zmian, obszar wątpliwości i dylematów, napięć, prób adaptacji i modyfikacji istniejących rozwiązań, ale przede wszystkim – rozległe pole inspiracji i nowatorstwa.


Wstęp / 7

Łukasz Goniak
Nowy wymiar mediów i dziennikarstwa w Internecie. O (nie)legalnych praktykach w świetle prawa i orzecznictwa polskich sądów / 11

Bartosz Szwejkowski
Mistrz ceremonii. Rola i znaczenie prezentera serwisu informacyjnego w infotainment / 31

Olga Wadowska
Umarł król, niech żyje król... Śmierć celebryty w plotkarskich portalach internetowych / 51

Magdalena Mateja
Satyra polityczna w mediach. Wolność słowa a tabu śmierci / 69

Joanna Katarzyna Lewandowska
„Poletko Pana P.” - Janusza Palikota sposób na autokreację wizerunku i komunikację z wyborcą / 89

Aleksandra Powierska
Talk show na śniadanie. Telewizja poranna a wyzwania nowych mediów / 107

Agata Biernat
Język komentatorów sportowych, na przykładzie transmisji ze skoków narciarskich / 127

Paulina Zielińska
Maskulinizacja dziennikarstwa sportowego a nowe media / 147

Agata Szymborska
Rola Pierwszej Damy RP według prasy kobiecej. Wykorzystanie magazynów segmentu people w kampaniach wyborczych 2005 oraz 2010 roku / 163

Dorota Wiśniewska
Reklamowanie kosmetyków w prasie – analiza mechanizmów perswazji w kontekście stereotypów płci / 183

Alina Jaworska
Jak Alan Wake pokonał potwory dzięki bateriom Energizer... Product placement w grach komputerowych / 201

Honorata Guzińska
Rimmel na Facebooku, czyli social media jako narzędzie kreowania tożsamości marki (studium przypadku) / 221

Bibliografia / 241


260 stron, Format: 16.0x22.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022