|
W NOWOMEDIALNEJ PRZESTRZENI: DZIENNIKARZE CELEBRYCI POLITYCY
JEZIŃSKI M.MATEJA M.WOJTKOWSKI Ł. RED. wydawnictwo: UMK, 2014, wydanie Icena netto: 58.95 Twoja cena 56,00 zł + 5% vat - dodaj do koszyka W nowomedialnej przestrzeni: dziennikarze, celebryci, politycy
Czy teza, że nowe media to rewolucja w komunikacji, postrzeganiu rzeczywistości,
stosunkach społecznych wymaga dziś uzasadnienia? Sąd o stymulującej roli technik
komputerowych, komputerów osobistych, globalnej sieci czy urządzeń mobilnych jest
trwale obecny w opracowaniach naukowców reprezentujących różne dyscypliny nauki, stał
się składową dyskursu publicznego, wszedł nawet w zakres tzw. Wiedzy potocznej.
Dyskusji nie podlega również fakt, że media tradycyjne: prasa, film, radio, telewizja
itd., które przed laty same determinowały dynamikę procesów kolejnych mediamorfoz, są
z nowymi mediami sprzężone. Status i kierunki rozwoju „starych” mediów są wręcz
uzależnione od nowomedialnych trendów, odkryć, innowacji.
Przedstawiamy teksty, które podejmują temat kondycji mediów tradycyjnych, reklamy,
świata polityki oraz współczesnego społeczeństwa w dobie wzrastającej (czy już
dominującej?) roli nowych mediów.
W spektrum zainteresowań naszych autorów znalazły się zachowania i normy
obyczajowe uczestników procesu komunikacji; sposób powiadamiania o różnych faktach, a
zwłaszcza formy ich komentowania; prawne, techniczne i gatunkowe aspekty komunikowania
itp.
Wspólnym mianownikiem analizowanych zjawisk i problemów jest to, że uobecniają
się one w nowomedialnej przestrzeni. Przez to pojęcie rozumiemy owe sprzężone,
funkcjonujące obecnie na zasadzie naczyń połączonych, sfery mediów tradycyjnych i
nowych mediów.
Nowomedialna przestrzeń to obszar dynamicznych zmian, obszar wątpliwości i dylematów,
napięć, prób adaptacji i modyfikacji istniejących rozwiązań, ale przede wszystkim
– rozległe pole inspiracji i nowatorstwa.
Wstęp / 7
Łukasz Goniak
Nowy wymiar mediów i dziennikarstwa w Internecie. O (nie)legalnych praktykach w
świetle prawa i orzecznictwa polskich sądów / 11
Bartosz Szwejkowski
Mistrz ceremonii. Rola i znaczenie prezentera serwisu informacyjnego w
infotainment / 31
Olga Wadowska
Umarł król, niech żyje król... Śmierć celebryty w plotkarskich portalach
internetowych / 51
Magdalena Mateja
Satyra polityczna w mediach. Wolność słowa a tabu śmierci / 69
Joanna Katarzyna Lewandowska
„Poletko Pana P.” - Janusza Palikota sposób na autokreację wizerunku i
komunikację z wyborcą / 89
Aleksandra Powierska
Talk show na śniadanie. Telewizja poranna a wyzwania nowych mediów /
107
Agata Biernat
Język komentatorów sportowych, na przykładzie transmisji ze skoków
narciarskich / 127
Paulina Zielińska
Maskulinizacja dziennikarstwa sportowego a nowe media / 147
Agata Szymborska
Rola Pierwszej Damy RP według prasy kobiecej. Wykorzystanie magazynów segmentu
people w kampaniach wyborczych 2005 oraz 2010 roku / 163
Dorota Wiśniewska
Reklamowanie kosmetyków w prasie – analiza mechanizmów perswazji w kontekście
stereotypów płci / 183
Alina Jaworska
Jak Alan Wake pokonał potwory dzięki bateriom Energizer... Product placement w
grach komputerowych / 201
Honorata Guzińska
Rimmel na Facebooku, czyli social media jako narzędzie kreowania tożsamości
marki (studium przypadku) / 221
Bibliografia / 241
260 stron, Format: 16.0x22.0cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|