wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 38.25 36,34   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

INTEGRACJA EDUKACYJNA A INTEGRACJA SPOŁECZNA. SATYSFAKCJA Z ŻYCIA OSÓB NIEDOSŁYSZĄCYCH


DRYŻAŁOWSKA G.

wydawnictwo: WYD UW, 2015, wydanie I

cena netto: 38.25 Twoja cena  36,34 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Integracja edukacyjna a integracja społeczna

Satysfakcja z życia osób niedosłyszących


Książka jest próbą diagnozy prognostycznych kryteriów integracyjnego kształcenia dla społecznej integracji dorosłych osób niedosłyszących.

Wpisuje się w trwający od lat 70. XX wieku dyskurs o normalizacyjnych efektach tej formy edukacji i weryfikację słuszności teoretycznych przesłanek leżących u podstaw kształcenia integracyjnego.

Badania zaprezentowane w monografii mogą wzbudzić zainteresowanie wszystkich, którym efekty rozwoju i edukacji tej grupy osób niepełnosprawnych nie są obojętne: rodziców, nauczycieli, studentów, a także specjalistów - pedagogów, psychologów, logopedów, lekarzy, protetyków - uczestniczących w procesie rehabilitacji osób z uszkodzonym słuchem. Mogą być również impulsem do dalszych badań w różnych grupach osób z niepełnosprawnością.


Wstęp

Rozdział I. Teoretyczne konteksty podjętej problematyki
1. Szczęście, zadowolenie z życia, jakość życia człowieka
2. Zadowolenie z życia osób niepełnosprawnych
3. Uczestnictwo społeczne a jakość życia osób niepełnosprawnych
4. Integracja społeczna osób niepełnosprawnych
5. Integracja edukacyjna a integracja społeczna uczniów niepełnosprawnych
6. Szkoła - miejsce społecznej integracji uczniów niepełnosprawnych
7. Uszkodzenie słuchu - modyfikator rozwoju i integracji społecznej dziecka niedosłyszącego
w integracyjnych formach edukacji
8. Integracja społeczna a zadowolenie z życia osób niedosłyszących

Rozdział II. Założenia metodologiczne badań własnych
1. Teoretyczne podstawy badań
2. Przedmiot i problemy badawcze
3. Charakterystyka zmiennych i metod ich pomiaru
4. Osoby badane i postępowanie badawcze
4.1. Szczegółowa charakterystyka badanej próby
4.2. Szczegółowa charakterystyka respondentów niedosłyszących
5. Charakterystyki opisowe zmiennych zastosowanych w badaniu

Rozdział III. Poczucie satysfakcji z życia badanych osób - analiza porównawcza
1. Poczucie satysfakcji z życia osób z uszkodzonym słuchem (grupy podstawowej) i osób słyszących (grupy kontrolnej)
1.1. Osobowościowe predyktory satysfakcji z życia badanych osób niedosłyszących
1.2. Osobowościowe predyktory satysfakcji z życia badanych osób słyszących
1.3. Różnice między badanymi osobami niedosłyszącymi a słyszącymi w poczuciu satysfakcji z życia i jej osobowościowymi predyktorami
Podsumowanie
2. Integracyjne formy edukacji a normalizacja rozwoju i życia osób niedosłyszących - różnice w wybranych cechach osobowościowych (w grupie podstawowej i kontrolnej)
2.1. Poczucie własnej skuteczności
2.2. Kompetencje społeczne
2.3. Samoocena
Podsumowanie
3. Satysfakcja z życia osób niedosłyszących - uwarunkowania
3.1. Płeć
3.2. Wiek
3.3. Czynniki biologiczne
3.4. Czynniki rodzinne
3.5. Czynniki edukacyjne
Podsumowanie
Konkluzje. Satysfakcja z życia - wskaźnik skuteczności integracji edukacyjnej dla integracji społecznej

Rozdział IV. Integracja edukacyjna a integracja społeczna osób niedosłyszących w dorosłości - w kierunku normalizacji niepełnosprawności i emancypacyjnych przekształceń
1. Dostęp do cenionych ról społecznych w szkole lub pozostających w związku ze szkołą
2. Sieć powiązań (więzi) nieformalnych z kolegami w klasie, szkole i samopoczucie w szkole lub w związku ze szkołą
Konkluzje. W kierunku normalizacji niepełnosprawności - perspektywa doraźna
3. Dostęp do cenionych ról społecznych w dorosłości
4. Nieformalne więzi w dorosłym życiu badanych osób i satysfakcja z życia
5. Szkoła integracyjna czy specjalna - próba sondażu słuszności decyzji rodziców w ocenie badanych osób
Konkluzje. W kierunku przekształceń emancypacyjnych - perspektywa przyszła

Zakończenie
Bibliografia
Indeks nazwisk
Załączniki
Spis rysunków, schematów, rycin i tabel


286 stron, Format: 17.0x24.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022