Domowe systemy audio
Książka jest kompleksowym przewodnikiem dla audiofilów – także tym bez
przygotowania technicznego – i osób interesujących się techniką audio, który ułatwi
poruszanie się po marketingowych informacjach publikowanych przez producentów sprzętu
audio.
Ze względu na bogatą treść może także spełniać rolę kompendium dla
użytkowników sprzętu audio i osób planujących wyposażenie domowego studia w sprzęt
odsłuchowy, który – dzięki poradom autora – będzie można świadomie dobierać i
kupować.
Duże praktyczne doświadczenie autora książki, który jest elektronikiem z wykształcenia
i uprawianego zawodu oraz audiofiliem z zamiłowania, pozwoliło przygotować kompetentny,
racjonalny, łatwy w przyswojeniu przewodnik techniczny po współczesnych zagadnieniach
audio.
Dzięki dużej dawce informacji technicznych i dokładnie omówionych wynikach
pomiarów różnorodnego sprzętu audio, książka będzie przydatna także inżynierom i
studentom uczelni technicznych, a także audiofilom samodzielnie udoskonalającym
posiadany sprzęt audio.
1. Bardzo długi wstęp
1.1.Literatura przedmiotu
1.2. Zasady oceny urządzeń elektroakustycznych.
1.3. Domowe konstrukcje urządzeń elektroakustycznych.
2. Istota odtwarzania muzyki w domowym zaciszu.
3. Od czego zależy percepcja dzieła muzycznego
3.1. Tajemnice percepcji ideowej i artystycznej.
3.2 . Tajemnice percepcji technicznej .
4. Jakie właściwości i parametry sygnałów elektroakustycznych mają
zasadniczy wpływ na jakość dźwięku
4.1. Charakterystyka przenoszenia
4.2. Wzór Friisa
4.3. Szumy
4.4. Przydźwięki
4.5. Nieco inne kryterium słyszalności szumów i przydźwięków
4.6. Zniekształcenia nieliniowe i nie tylko
4.7. Inne właściwości i parametry
5. Model aparatury elektroakustycznej
6. Źródła sygnałów elektroakustycznych
6.1. Gramofon i czarna płyta – nieidealne źródło sygnałów
elektroakustycznych
6.2. Odtwarzacz płyt optycznych i srebrna płyta – idealne źródło sygnałów
elektroakustycznych
6.2.1. Problem napędów odtwarzaczy
6.2.2. Problemy przetwarzania cyfrowo - analogowego
6.2.3. Opcjonalne , zewnętrzne przetwarzanie cyfrowo - analogowe
6.3. Inne, nieidealne źródła sygnałów elektroakustycznych.
7. Wzmacnianie sygnałów elektroakustycznych
7.1. Kondycjonowanie sygnałów elektroakustycznych
7.1.1. Regulatory i korektory sygnałów elektroakustycznych
7.1.2. Nieco inny pomysł na kondycjonowanie i korekcję widma sygnałów
elektroakustycznych
7.2 Wzmacniacze mocy sygnałów elektroakustycznych
7.2.1 Wzmacniacze lampowe
7.2.2. Wzmacniacze półprzewodnikowe
7.3. Zasilanie wzmacniaczy elektroakustycznych
7.3.1. Wewnętrzne zasilanie wzmacniaczy
7.3.2. Zewnętrzne zasilanie wzmacniaczy
7.4. Elektroakustyczne problemy z kompatybilnością elektromagnetyczną
7.5. Jeszcze jeden złośliwy problem
7.6. Synteza konstrukcji zintegrowanego wzmacniacza elektroakustycznego
8. Badania urządzeń elektroakustycznych
8.1. Przyrządy pomiarowe
8.2. Badania wzmacniaczy elektroakustycznych
8.2.1. Przykładowy obiekt badań
8.2.2 Badania mocy
8.2.3. Badania szumów, zakłóceń i zniekształceń
8.2.4. Badania stabilności amplitudowej i fazowej charakterystyki przenoszenia
8.3. Badania odtwarzaczy płyt optycznych
8.3.1. Badania napędów
8.3.2. Badania przetworników cyfrowo - analogowych
9. Odtwarzanie sygnałów akustycznych
9.1. Przesyłanie źródłowych sygnałów elektroakustycznych do wzmacniaczy
9.2. Przesyłanie elektroakustycznych sygnałów mocy do kolumn głośnikowych
9.3. Kolumny głośnikowe – ich właściwości i użytkowanie
9.3.1. Brzmienia akustyczne
9.3.2. Brzmienia muzyczne
9.3.3.Wybór kolumn głośnikowych
9.3.3.1 Zakup kolumn głośnikowych
9.3.3.2 . Tuningowanie kolumn głośnikowych
9.3.4. Ustawienia kolumn głośnikowych
9.3.5. Problemy z pomieszczeniem odsłuchowym
10. Brzmienia wytwórni , czyli rekomendacje muzyczne
10 .1 . Archipel, Bravissimo!, Cantus Classic, Gebhardt, Melodram,
Membran, Myto, Ponto, Testament, Walhall
10.2. BIS, Chandos, Channel, cpo, Harmonia Mundi, Hyperion, MDG, naive
10.3. Brilliant Classic
10.4. Capriccio
10.5. Decca
10.6. Deutsche Grammophon
10.7. DUX
10.8 .EMI
10.9. Eterna – Berlin Classic
10.10 . Haenssler
10.11. Hungaroton
10.12. Miełodia
10.13. Nimbus Records
10.14. Orfeo
10.15. PentaTone
10.16. Philips
10.17. Sony
10.18. Supraphon
10.19. Telarc
10.20. Unitel
10.21. Warner Classics
11. Literatura, czyli rekomendacje techniczne
564 strony, Format: 17.0x24.5cm, oprawa twarda