|
ZARZĄDZANIE INNOWACJAMI W PRZEMYŚLE SPOTKAŃ
BORODAKO K. wydawnictwo: C.H. BECK, 2015, wydanie Icena netto: 66.35 Twoja cena 63,03 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Zarządzanie innowacjami w przemyśle spotkań
Autorzy publikacji podjęli się ważnej obecnie w polskiej gospodarce tematyki
badań nad branżą spotkań (kongresami, konferencjami, wyjazdami motywacyjnymi, targami
i wystawami oraz wydarzeniami firmowymi).
Nowatorskie analizy przeprowadzone zostały w kontekście podnoszenia
konkurencyjności branży dzięki profesjonalnie zarządzanym procesom innowacji na
poziomie przedsiębiorstwa. Ta praca powinna znaleźć się w biblioteczce każdej osoby
organizującej lub uczestniczącej w profesjonalnych spotkaniach lub wydarzeniach. Pozwala
zrozumieć mechanizmy skutecznej współpracy z dostawcami wysokospecjalistycznych usług
biznesowych (ang. Knowledge Intensive Business Services – KIBS) oraz wskazuje
najważniejsze trendy rozwoju branży spotkań i turystyki biznesowej.
Autorzy:
wyczerpująco omawiają strukturę przemysłu spotkań,
wprowadzają w tajniki procesu innowacji w przemyśle spotkań,
przedstawiają zagadnienie wysokospecjalistycznych usług biznesowych,
zapoznają z wykorzystanymi metodami badań optymalnie pasujących do przemysłu spotkań,
w sposób urozmaicony omawiają przypadki stosowania innowacyjnych rozwiązań w
przemyśle spotkań,
podkreślają wysoki poziom innowacyjności przemysłu spotkań.
„….recenzowana książka to wartościowe opracowanie
wypełniające lukę w zakresie badań sektora przemysłu spotkań i jego podatności na
innowacje. Na szczególne podkreślenie i wysoką ocenę zasługują przedstawione w tej
książce wyniki badań empirycznych z wykorzystaniem wielu metod: ankietowej, wywiadów
pogłębionych i studiów przypadków, co stanowi o jej dużych walorach poznawczych i
metodycznych. Zastosowanie triangulacji metod pozwoliło nie tylko na uzyskanie
wartościowych poznawczo i aplikacyjnie informacji o zarządzaniu innowacjami w przemyśle
spotkań, ale podniosło także ich wiarygodność. Wzmacniają ją także przytoczone
wyniki badań wtórnych, szczególnie zagranicznych. Jest to pierwsze w Polsce takie
opracowanie i Autorzy słusznie podkreślają potrzebę dalszych pogłębionych badań w
tym zakresie. Zaprezentowane badania i zastosowana w nich metodyka mogą stanowić punkt
odniesienia do badań w innych miastach. Praca oparta jest na dobrze dobranej literaturze
przedmiotu, głównie zagranicznej, napisana komunikatywnym językiem i nie przytłacza
czytelnika nadmiarem rozważań teoretycznych”.
Prof. UE dr hab. Teresa Żabińska
Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Wprowadzenie
Rozdział 1. Struktura przemysłu spotkań i wydarzeń
1.1. Istota przemysłu spotkań
1.1.1. Kwestie terminologiczne
1.1.2. Cechy i znaczenie przemysłu spotkań
1.2. Kluczowe rodzaje spotkań i wydarzeń
1.3. Geneza i rola Convention Bureau
1.4. Miejsca spotkań i wydarzeń
Rozdział 2. Innowacje w organizacjach przemysłu spotkań
2.1. Istota i rodzaje innowacji w sektorze usług
2.2. Zarządzanie procesem innowacyjnym w przemyśle spotkań
2.3. Źródła innowacji w przemyśle spotkań
2.4. Wiedza i jej transfer w procesach innowacji
Rozdział 3. Funkcje i znaczenie wysokospecjalistycznych usług biznesowych
3.1. Definicje i cechy charakteryzujące wysokospecjalistyczne usługi biznesowe
3.2. Typologia wysokospecjalistycznych usług biznesowych.
3.3. Wysokospecjalistyczne usługi biznesowe i ich rola w kreowaniu innowacji
Rozdział 4. Metodyka badań
4.1. Etapy procesu badawczego
4.2. Wykorzystane metody badawcze
4.2.1. Badania ankietowe
4.2.2. Założenia badawcze metody wywiadu pogłębionego zindywidualizowanego
4.2.3. Case study - studium przypadku
Rozdział 5. Czynniki i skutki współpracy z dostawcami usług specjalistycznych
5.1. Charakterystyka respondentów
5.2. Motywy podejmowania współpracy z oferentami wysokospecjalistycznych usług
biznesowych
5.3. Zakres korzystania z dostawców usług specjalistycznych
5.4. Potencjalny wzrost popytu na usługi specjalistyczne w przemyśle spotkań
Rozdział 6. Postrzeganie innowacji przez podmioty przemysłu spotkań
6.1. Charakterystyka respondentów
6.2. Umiejscowienie zjawiska innowacji w branży spotkań
6.3. Ocena rynku branży spotkań
Rozdział 7. Wykorzystanie innowacji w przemyśle spotkań na podstawie studiów
przypadków
7.1. Wprowadzenie
7.2. Analiza wykorzystania innowacji w segmencie kongresów i konferencji
7.3. Analiza wykorzystania innowacji w segmencie wydarzeń korporacyjnych
7.4. Analiza wykorzystania innowacji w segmencie targów i wystaw gospodarczych
Rozdział 8. Perspektywy rozwoju przemysłu spotkań w Krakowie
8.1. Globalne trendy i czynniki zmian w przemyśle spotkań
8.2. Kluczowe trendy w branży targowej
8.3. Potencjalne kierunki rozwoju przemysłu spotkań w Krakowie
Wnioski i rekomendacje
Bibliografia
Indeks
126 stron, Format: 16.5x24.0cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|