wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 55.10 52,35   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ POLITYKA ROZWÓJ


CIEŚLIK J.

wydawnictwo: SEDNO, 2014, wydanie I

cena netto: 55.10 Twoja cena  52,35 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Przedsiębiorczość polityka rozwój


W książce "Przedsiębiorczość, polityka, rozwój" autor proponuje czytelnikowi spojrzenie na przedsiębiorczość z perspektywy makroekonomicznej.

Podejmuje próbę wyjaśnienia roli, jaką przedsiębiorczość odgrywa w procesie rozwoju społeczno-gospodarczego. Zwraca uwagę na rolę mniejszych firm stawiając tezę, że na przełomie XX i XXI wieku obserwujemy proces zmniejszania znaczenia wielkich korporacji. Podjęta zostaje próba uporządkowania definicyjnego sektora małych i średnich przedsiębiorstw.

W książce pada pytanie o odpowiednie, skuteczne instrumenty polityki państwa dla stymulowania pozytywnych zmian w sektorze przedsiębiorstw na obecnym etapie przechodzenia od fazy uprzemysłowienia gospodarki do gospodarki opartej na wiedzy i innowacjach – jak wspierać wzrost zatrudnienia, wdrażanie innowacji i proces internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw?

W podsumowującym rozdziale autor przedstawia systemową koncepcję polityki przedsiębiorczości uwzględniając specyfikę polskich realiów społeczno-gospodarczych Autor, korzystając z badań empirycznych oraz krajowych i zagranicznych danych statystycznych, kwestionuje wiele obiegowych opinii na temat istoty przedsiębiorczości formułując tezy oparte na solidnej podstawie badawczej i danych statystycznych.

Praca prof. Jerzego Cieślika powinna inspirować i wspierać dyskusję na temat kierunków polityki przedsiębiorczości.
Książka jest przeznaczona dla polityków gospodarczych, pracowników administracji publicznej, naukowców, studentów oraz publicystów gospodarczych, jak i samych przedsiębiorców. Jak pisze autor, „w ciągu 25 lat od momentu rozpoczęcia transformacji ustrojowej przygodę z własnym biznesem zrealizowało ponad 5 milionów Polaków”.


Wstęp

Rozdział I. Istota przedsiębiorczości
1. Ewolucja poglądów na temat istoty i roli przedsiębiorczości w gospodarce i w społeczeństwie
2. Przedsiębiorczość - kontekst transformacji ustrojowej
3. Istota przedsiębiorczości - najważniejsze pytania i otwarte kwestie
4. Przedsiębiorczość ambitna

Rozdział II. Oblicza przedsiębiorczości
1. Wprowadzenie
2. Zróżnicowanie sektora drobnej przedsiębiorczości (small businessu)
2.1. Między etatem a firmą-pracodawcą
2.2. Przedsiębiorczość nierównych szans
2.3. Przedsiębiorczość podporządkowana nadrzędnym wartościom
2.4. Ciemniejsza strona przedsiębiorczości
3. Przejawy renesansu przedsiębiorczości w gospodarce
3.1. Przedsiębiorczość innowacyjna
3.2. Przedsiębiorczość ekspansywna
3.3. Przedsiębiorczość korporacyjna
4. Przedsiębiorczość poza sferą gospodarki
4.1. Przedsiębiorczość akademicka
4.2. Przedsiębiorczość w kulturze i sztuce
4.3. Przedsiębiorczość społeczna
4.4. Przedsiębiorczość w sektorze publicznym

Rozdział III. Pomiar aktywności przedsiębiorczej - porównania międzynarodowe
1. Co i jak mierzymy - typologia metod statystycznego pomiaru aktywności przedsiębiorczej
2. Pomiar całkowitej aktywności przedsiębiorczej
3. Pomiar początkowej aktywności przedsiębiorczej
3.1. Pomiar aktywności przedsiębiorczej we wczesnym stadium GEM
3.2. Stopa narodzin przedsiębiorstw OECD-Eurostat
3.3. Stopa wczesnej przedsiębiorczości WBGES
4. Skala aktywności przedsiębiorczej a osiągnięty poziom rozwoju gospodarczego
5. Rola czynników instytucjonalnych i kulturowych
6. Wyodrębnienie segmentu "prawdziwej" przedsiębiorczości
6.1. OECD-Eurostat - firmy dynamiczne i gazele
6.2. Pomiar aspiracji przedsiębiorczych w Projekcie GEM
7. Wielokryteryjny pomiar aktywności przedsiębiorczej - Indeks GEDI

Rozdział IV. Przedsiębiorczość a zatrudnienie
1. Jakie firmy generują nowe miejsca pracy - główne kierunki badań, najważniejsze ustalenia
2. Przyrost nowych miejsc pracy - udział klas wielkości przedsiębiorstw
3. Aktywność przedsiębiorcza a zatrudnienie - porównania międzynarodowe
3.1. Zróżnicowanie metod pomiaru
3.2. Rola firm dynamicznych/faz przyspieszonego wzrostu przedsiębiorstw
3.3. Aspiracje wzrostowe początkujących firm w dziedzinie zatrudnienia
4. Formy pośrednie między pracą na etacie i prowadzeniem przedsiębiorstwa
5. Wewnętrzna segmentacja sektora mikroprzedsiębiorstw
6. Jakość miejsc pracy w sektorze MŚP
7. Podsumowanie

Rozdział V. Przedsiębiorczość a innowacje
1. Innowacje jako czynnik rozwoju - perspektywa makroekonomiczna
2. Innowacje - perspektywa przedsiębiorstwa
2.1. Poziom wdrażanych innowacji a sukces w biznesie
2.2. Znaczenie poziomu innowacyjności branż
2.3. Makroekonomiczny i mikroekonomiczny wymiar wdrażania innowacji - synteza
3. Przejawy innowacyjnej przedsiębiorczości
3.1. Młode firmy high-tech wdrażające oryginalne rozwiązania
3.2. Specyfika akademickich firm odpryskowych
3.3. "Łowcy rozprysków"
3.4. Proaktywni imitatorzy
4. Wdrażanie innowacji z perspektywy kraju doganiającego
4.1. Perspektywa makroekonomiczna
4.2. Poziom innowacyjności polskich przedsiębiorstw
4.3. Strategia wdrażania innowacji

Rozdział VI. Międzynarodowy wymiar przedsiębiorczości
1. Aktywność międzynarodowa polskich firm w dobie transformacji ustrojowej
2. Zaangażowanie eksportowe polskich firm - porównania międzynarodowe
3. Przedsiębiorczość międzynarodowa czy międzynarodowy small business?
4. Sektor kontrolowany przez kapitał zagraniczny w polskiej gospodarce
5. Intensywność i dynamika zaangażowania eksportowego polskich przedsiębiorstw
5.1. Zróżnicowanie polskich przedsiębiorstw ze względu na udział eksportu w sprzedaży
5.2. Eksport jako dźwignia rozwoju przedsiębiorstw
6. Międzynarodowy wymiar innowacyjnej przedsiębiorczości
6.1. Internacjonalizacja młodych firm w obszarze zaawansowanych technologii
6.2. Efekty rozpryskowe zagranicznych inwestycji bezpośrednich (ZIB)
6.3. Pośrednia internacjonalizacja kooperacyjna
7. Polskie firmy globalne
7.1. Zagraniczne inwestycje bezpośrednie polskich firm
7.2. Od eksporterów i inwestorów do polskich globalnych liderów
8. Podsumowanie

Rozdział VII. Czy i jak wspierać przedsiębiorczość?
1. Motywy oddziaływania państwa na sektor przedsiębiorstw
1.1. Zawodność rynku (market failure)
1.2. Niesprawność systemowa
2. Cele polityki przedsiębiorczości
2.1. Przyspieszenie wzrostu gospodarczego kraju
2.2. Przedsiębiorczość jako dźwignia rozwoju na poziomach regionalnym i lokalnym
2.3. Przedsiębiorczość jako instrument rozwiązywania ważnych problemów społecznych
2.4. Cele polityki przedsiębiorczości - próba syntezy
3. Polityka przedsiębiorczości - ujęcie systemowe
3.1. Cel główny polityki przedsiębiorczości i jego pomiar
3.2. Adresaci polityki przedsiębiorczości i ich segmentacja
3.3. Ramy instytucjonalne polityki przedsiębiorczości
3.4. Społeczny klimat wokół przedsiębiorczości i przedsiębiorców
3.5. Kryteria i zasady wdrażania selektywnych instrumentów wsparcia
4. Podsumowanie

Aneks statystyczny
Bibliografia
Spis rysunków
Spis tabel
Indeks


272 strony, Format: 17.0x24.0cm, oprawa twarda

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022