|
MIKROEKONOMIA WSPÓ£CZESNA
REMBISZ W. SIELSKA A. wydawnictwo: VIZJA PRESS&IT, 2015, wydanie Icena netto: 122.85 Twoja cena 116,71 z³ + 5% vat - dodaj do koszyka Mikroekonomia wspó³czesna
Ksi±¿ka ta jest autorskim podej¶ciem do mikroekonomii. Autorskim zarówno, co do
zakresu przedmiotowego, jak i do ujêcia, czyli sposobu analizy oraz wyk³adu. Zakres
analizy i wyk³adu odbiega nieco od standardu podrêcznikowego. To ujêcie to przede
wszystkim wykorzystywanie w analizie i rozumowaniu prostych zapisów algebraicznych i
ilustracji graficznych w celu obja¶nienia mechanizmów i prawid³owych mikroekonomii przy
jednoczesnym ograniczeniu do minimum kwestii pojêciowych i definicyjnych.
Ze wstêpu.
WSTÊP
ROZDZIA£ 1. RELACJE MIÊDZY KONSUMENTEM A PRODUCENTEM
1.1. Podstawowe zale¿no¶ci ekonomiczne miêdzy konsumentem a producentem
1.2. Rynek konsumpcyjny
1.3. Rynek czynników wytwórczych
1.4. Oszczêdno¶ci i inwestycje w relacji konsument-producent a rola rynku finansowego
1.5. Podatki i bud¿et pañstwa w relacji konsument-producent
ROZDZIA£ 2. MECHANIZM RYNKU DÓBR KONSUMPCYJNYCH I CZYNNIKÓW PRODUKCJI
2.1. Uwagi wprowadzaj±ce
2.2. Relacje zmian popytu i ceny dobra konsumpcyjnego - podstawowe prawa
2.3. Popyt na dobra konsumpcyjne wzglêdem dochodu
2.4. Funkcja popytu konsumenta
2.5. U¿yteczno¶æ i cena dobra oraz prawa Gossena
2.6. Wp³yw podatków na funkcjê popytu
2.7. Relacje poda¿y i ceny na rynku konsumpcyjnym
2.8. Elastyczno¶æ popytu na dobra konsumpcyjne wzglêdem cen i dochodu oraz
elastyczno¶æ poda¿y
2.9. Podstawowe prawa popytu i poda¿y na rynku czynników wytwórczych
ROZDZIA£ 3. MECHANIZM WYBORU KONSUMENTA
3.1. Uwagi wstêpne i definiuj±ce
3.2. Pierwszy poziom wyboru konsumenta co do struktury wydatków
3.3. U¿yteczno¶æ i preferencje
3.4. Funkcja u¿yteczno¶ci, krzywe obojêtno¶ci
3.5. Funkcje u¿yteczno¶ci i krzywe obojêtno¶ci dla ró¿nych dóbr
3.6. Ograniczenie bud¿etowe konsumenta
3.7. Mechanizm wyboru konsumenta
3.8. Warunki równowagi konsumenta
3.9. Rynkowe skutki wyboru konsumenta
3.10. Funkcja Lagrange‘a, prawo Gossena i u¿yteczno¶æ pieni±dza
3.11. Uzupe³nienie Beckera w wyborze konsumenta
3.12. Podatki w wyborze konsumenta
3.13. Racjonowanie popytu
3.14. Rabaty i upusty
3.15. Popyt konsumenta
3.16. Efekt substytucyjny i dochodowy zmiany cen w ujêciu E. S³uckiego i J. Hicksa
ROZDZIA£ 4. DODATKOWE WYBORY W ZACHOWANIU KONSUMENTA
4.1. Poda¿ pracy i czas wolny w funkcji celu konsumenta
4.2. Popyt konsumenta a czas pracy i czas wolny
4.3. Zmiana wynagrodzeñ a czas pracy
4.4. Koszty i u¿yteczno¶æ konsumpcji i czasu wolnego
4.5. Efekt dochodowy i substytucyjny czasu pracy i czasu wolnego
4.6. Praca zarobkowa na rynku i w domu
4.7. Oszczêdno¶ci i alokacja konsumpcji w czasie
4.8. Miêdzy okresowe ograniczenie dochodowe konsumenta, oszczêdno¶ci
i dostêp do po¿yczek a konsumpcja
4.9. Miêdzyokresowe ograniczenie dochdowe konsumenta a stopa procentowa
4.10. Teorie oszczêdno¶ci konsumenta
ROZDZIA£ 5. MECHANIZM ZACHOWAÑ I WYBORU PRODUCENTA W WARUNKACH RÓWNOWAGI
KONKURENCYJNEJ
5.1. Za³o¿enia definiuj±ce
5.2. Funkcja produkcji w analizie producenta - podstawy
5.3. Analiza efektów skali, elastyczno¶ci i racjonalno¶ci produkcji
5.4. Izokwanta w analizie zachowañ producenta
5.5. Ekstensywne i intesywne osi±ganie funkcji celu producenta
5.6. Znaczenie poprawy efektywno¶ci produkcji dla konsumenta
5.7. Cenowa elastyczno¶æ popytu a przychody producenta
5.8. Warunki równowagi producenta
5.9. Ujêcie równowagi producenta za pomoc± funkcji warunkowej Lagrange‘a
5.10. Popyt producenta na czynniki wytwórcze
5.11. ¬ród³a zmian op³acalno¶ci produkcji
5.12. ¬ród³a wzrostu wynagrodzenia czynnika pracy a dobrobyt konsumenta
5.13. Koszty produkcji w krótkim okresie
5.14. Optimum techniczne i ekonomiczne producenta
5.15. Koszty w d³ugim okresie i koszt krañcowy czynnika i jego wynagrodzenie
5.16. Ryzyko cenowe producenta
5.17. Zarz±dzenie ryzkiem cenowym producenta
5.18. Dzia³anie rynku instrumentów pochodnych towarowych
ROZDZIA£ 6. PRODUCENT W WARUNKACH RYNKU ZMONOPOLIZOWANEGO
6.1. Rynek monopolistyczny i struktury rynku
6.2. Optymalne decyzje producenta monopolisty
6.3. Zysk monopolisty
6.4. Popyt a decyzje monopolisty
6.5. Wp³yw producenta monopolisty na rynek
6.6. Mierniki si³y rynkowej monopolisty
6.7. Poda¿ i cena na rynku zmonopolizowanym i konkurencyjnym
6.8. Regulacje a pozycja monopolisty na rynku
6.9. Optymalne decyzje monopolisty - przypadki szczególne
6.10. Ró¿nicowanie cen przez monopolistê
ROZDZIA£ 7. ZAGADNIENIA UZUPE£NIAJ¡CE DO ZROZUMIENIA ZACHOWAÑ KONSUMENTA I
PRODUCENTA
7.1. Nadwy¿ka konsumenta
7.2. Nadwy¿ka producenta
7.3. Projektowanie mechanizmów w sensie Hurwicza
7.4. Istota równowagi ogólnej w sensie Walrasa
7.5. Znaczenie optimum Pareto
7.6. Równowagi wyborów konsumenta i producenta
7.7. Prostok±t Edgewortha - problem wymiany i alokacji
7.8. Prawo Walrasa
7.9. Zarys wstêpu do teorii dobrobytu
WYBRANE POZYCJE LITERATURY UZUPE£NIAJ¡CEJ
410 stron, Format: 17.0x24.0cm, oprawa twarda
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy poczt± e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytu³ polskojêzyczny lub
anglojêzyczny jest aktualnie na pó³ce ksiêgarni.
|