wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 69.00 65,55   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

JAKOŚĆ PROJEKTÓW INFORMATYCZNYCH ROZWÓJ I TESTOWANIE OPROGRAMOWANIA


ZMITROWICZ K.

wydawnictwo: HELION, 2023, wydanie I

cena netto: 69.00 Twoja cena  65,55 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

9. przełamanie barier między pionami Zasada 10. wyeliminowanie haseł i sloganów Zasada 11. wyeliminowanie zarządzania przez cele Zasada 12. usunięcie barier, które utrudniają odczuwanie dumy z pracy, zrezygnowanie z dorocznych ocen pracowników Zasada 13. promowanie intensywnych programów szkoleniowych oraz zachęcanie do ciągłego samodoskonalenia

Jakość projektów informatycznych

Rozwój i testowanie oprogramowania


  • Koncepcja jakości - co musisz wiedzieć, zanim zaczniesz pilnować poziomu Twoich produktów

  • Zarządzanie jakością (oprogramowania) - ustaw procesy, zasady i standardy

  • Testowanie - znaczenie ostatniego etapu pracy z projektem

Zapewnianie wysokiej jakości oprogramowania to niełatwe zadanie. Osiągniesz ją, jeśli będziesz przestrzegać wysokich standardów procesu wytwarzania i dopilnujesz, by każdy problem został rozwiązany do końca. Jednak zadziwiająco wielu producentów nie traktuje poważnie sygnałów o błędach. Ujawniają się one dopiero podczas testowania, czyli na etapie, gdy już niewiele można zrobić. Ta książka podpowie Ci, jak już na pierwszych etapach tworzenia kodu wykrywać i rozwiązywać pojawiające się problemy. Popraw efektywność swojej pracy już dziś!

Karolina Zmitrowicz zebrała najistotniejsze koncepcje z dziedziny zarządzania jakością oprogramowania i uzupełniła je o własne doświadczenia.

Znajdziesz tu omówienie podstaw testowania oraz pomoc w organizacji i planowaniu pracy. Nauczysz się tworzyć jakość, a nie tylko ją sprawdzać. Poznasz przydatne metody weryfikacji i walidacji, podstawy tworzenia dokumentacji wyników i narzędzia Lean Software Development. Dzięki zawartym w książce wskazówkom udoskonalisz swoje produkty, zoptymalizujesz proces ich wytwarzania i powiększysz grono zachwyconych klientów.

  • Definicja jakości i znaczenie jakości w projektach informatycznych

  • Zarządzanie procesowe, jakością i przez jakość

  • Zasady Deminga i koła jakości

  • Zarządzanie jakością oprogramowania

  • Manifest jakości i standardy

  • Planowanie procesu zapewnienia jakości

  • Weryfikacja i walidacja, metryki

  • Anomalie - charakterystyka i sposób obsługi

  • Podstawy testowania, organizacja i techniki testów

  • Metryki związane z testowaniem i dokumentacja testów

  • Wsparcie narzędziowe i standardy w testowaniu

  • Doskonalenie procesów organizacyjnych i procesu testowego

  • Lean Software development (LSD)


  • Przedmowa
  • Rozdział 1. Wprowadzenie
  • Rozdział 2. Koncepcja jakości
    • Definicja jakości
    • Normalizacja
    • Znaczenie jakości w projektach informatycznych
    • Koszty jakości
  • Rozdział 3. Zarządzanie jakością
    • Zarządzanie procesowe
    • Zarządzanie jakością
    • Zarządzanie przez jakość
    • Koncepcje zarządzania jakością
      • Zasady Deminga
        • Zasada 1. wytrwałość w zamierzeniach
        • Zasada 2. przyjęcie nowej filozofii
        • Zasada 3. rezygnacja z uzależnienia od masowej kontroli
        • Zasada 4. zrezygnowanie z zamawiania wyrobów i usług wyłącznie na podstawie kryterium ceny
        • Zasada 5. nieustanne doskonalenie procesów, wyrobów i usług
        • Zasada 6. uczenie się nowych umiejętności
        • Zasada 7. zamiana zwykłego zarządzania na przywództwo
        • Zasada 8. wyeliminowanie strachu
        • Zasada
        • Zasada 14. zaangażowanie wszystkich pracowników w proces transformacji
      • Koła jakości
      • Inne koncepcje, narzędzia i techniki zarządzania jakością
    • Zarządzanie jakością oprogramowania
      • Jakość oprogramowania
      • Kodeks postępowania
        • Zasada 1. produkt
        • Zasada 2. interes publiczny
        • Zasada 3. osąd
        • Zasada 4. klient i pracodawca
        • Zasada 5. kierownictwo
        • Zasada 6. zawód
        • Zasada 7. współpracownicy
        • Zasada 8. ja
    • Manifest jakości
    • Standardy
      • ISO 9000 Quality Management
      • ISO 19011: 2011 Guidelines for auditing management systems
      • ISO/TS 16949: 2009 Quality management systems Particular requirements for the application of ISO 9001: 2008 for automotive production and relevant service part organizations
      • TickIT i TickIT plus
      • ISO Technical Report 19759 (SWEBOK)
  • Rozdział 4. Zapewnienie jakości
    • Wprowadzenie
    • Planowanie procesu zapewnienia jakości
      • Plan zapewnienia jakości
      • Czynniki wpływu
      • Charakterystyki jakościowe dla procesu i produktu
        • Modele jakości procesu inżynierii oprogramowania
        • Modele jakości produktu
    • Weryfikacja i walidacja
      • Przeglądy
        • Przejrzenie
        • Przegląd techniczny
        • Przegląd kierowniczy
        • Inspekcja
        • Audyt
        • Proces realizacji przeglądu
      • Listy kontrolne
    • Metryki
    • Anomalie charakterystyka i sposób obsługi
    • Standardy
      • ISO/IEC 25000: 2005 Software Engineering Software product Quality Requirements and Evaluation (SQuaRE) Guide to SQuaRE
      • ISO 9241 Ergonomics of Human System Interaction
      • ISO 31000: 2009 Risk Management Principles and guidelines
      • IEEE 610.12: 1990 Standard Glossary of Software Engineering Terminology
      • IEEE 828: 2012 Standard for Configuration Management in Systems and Software Engineering
      • IEEE 830: 1998 Recommended Practice for Software Requirements Specifications
      • IEEE 1233: 1996 Guide for Developing of System Requirements Specifications
      • IEEE 1362: 1998 Guide for Information Technology System Definition Concept of Operations (ConOps) Document
      • IEEE 29148: 2011 Systems and software engineering Life cycle processes Requirements engineering
      • IEEE 730: 2002 Standard for Software Quality Assurance Plans
      • IEEE 1012: 1986 Standard for Software Verification and Validation Plans
      • IEEE 1028: 2008 Standard for Software Reviews and Audits
      • IEEE 1044: 2009 Standard Classification for Software Anomalies
      • IEEE 1061: 1998 Standard for a Software Quality Metrics Methodology
  • Rozdział 5. Testowanie
    • Podstawy testowania
    • Organizacja testów
      • Niezależność testowania
      • Kontekst testowania
        • Związek testowania z innymi czynnościami wytwarzania
        • Związek z modelem wytwarzania produktu
      • Strategia testów
        • Typy strategii
        • Testowanie oparte na ryzyku
      • Poziomy testów
        • Testy jednostkowe (modułowe)
        • Testy integracji
        • Testy systemowe
        • Testy akceptacyjne
      • Cele testowania
    • Techniki testowe
      • Techniki oparte na intuicji i doświadczeniu
        • Testowanie ad hoc
        • Testowanie eksploracyjne
      • Techniki oparte na specyfikacji
        • Przedziały równoważności
        • Analiza wartości brzegowych
        • Tablica decyzyjna
        • Maszyna stanów
        • Testowanie oparte na specyfikacji formalnej
      • Techniki oparte na kodzie
        • Techniki oparte na przepływie kontroli
          • Testowanie instrukcji
          • Testowanie decyzji
        • Techniki oparte na przepływie danych
      • Techniki oparte na usterkach
        • Zgadywanie błędów
        • Testy mutacyjne
      • Techniki oparte na użyciu
        • Profile operacyjne
        • Persony
      • Techniki oparte na charakterze systemu
    • Proces testowy
      • Podstawowy proces testowy
        • Planowanie testów w projekcie
        • Projektowanie i implementacja testów
        • Rozwój środowiska testowego
        • Wykonanie testów
        • Zarządzanie incydentami
        • Ocena kryteriów zakończenia testów
        • Monitorowanie i kontrola testów
        • Zamknięcie testów
    • Metryki związane z testowaniem
      • Ocena produktu poddawanego testom
        • Miary produktu wspierające planowanie i projektowanie testów
        • Typy, klasyfikacja i statystyki usterek
        • Gęstość błędów
        • Modele wzrostu niezawodności
      • Ocena wykonywanych testów
        • Pomiary pokrycia/staranności
        • Posiew usterek
        • Wskaźnik mutacji
    • Dokumentacja testów
      • Dokumentacja zarządcza
      • Dokumentacja specyfikacji testów
      • Dokumentacja wykonania testów
      • Dokumentacja raportów z testów
    • Wsparcie narzędziowe
    • Standardy w testowaniu
      • BS 7925-1: 1998 Software testing Vocabulary
      • BS 7925-2: 1998 Software testing Software component testing
      • IEEE 1008: 1987 Standard for Software Unit Testing
      • IEEE 829: 1998 Standard for Test Documentation
      • ISO/IEC/IEEE 29119 Software Testing
      • Normy procesowe
      • Inne standardy
  • Rozdział 6. Doskonalenie jakości
    • Doskonalenie procesów organizacyjnych
      • CMMI
      • TickITplus
      • ISO/IEC 15504 Software Process Improvement and Capability Determination (SPICE)
    • Doskonalenie procesu testowego
      • IDEAL
      • TMMi
        • Poziomy dojrzałości[5]
          • Poziom 1. Wstępny
          • Poziom 2. Zarządzany
          • Poziom 3. Zdefiniowany
          • Poziom 4. Mierzony
          • Poziom 5. Optymalizacja
        • Struktura modelu
        • Przykład zastosowania modelu TMMi
      • TPI Next
      • CTP
      • Inne modele doskonalenia procesu testowego
    • Lean Software Development (LSD)
      • Zasady LSD
  • Rozdział 7. Podsumowanie
  • Literatura

296 stron, Format: 15.5x23.5cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022