Zmiany medialne i komunikacyjne
W stronę innowacyjności
Współczesne transgresje Tom 1
Na pierwszy tom serii Współczesne Transgresje, zatytułowany
Zmiany medialne i komunikacyjne. W stronę innowacyjnościi, składają się prace
polskich medioznawców i komunikologów inspirowane przewodnim tematem medialnych i
komunikacyjnych przeobrażeń. Autorzy uzmysławiają, w jakiej relacji pozostają do
siebie stare i nowe media oraz ich użytkownicy. Swoje prace kierują w stronę
innowacyjności, opowiadając o niej w sposób bezpośredni lub pośredni. Wyjaśniając
zmiany zachodzące we współczesnej sferze medialnej, uświadamiają odbiorcom ich zakres
i zróżnicowane konsekwencje. Niewątpliwie współczesne media są środowiskiem
nieustannej zmiany, ale czy wszystkie mają charakter innowacyjny?
Ze Wstępu
Niniejsza książka to ciekawy przyczynek do dyskusji nad zmianami zachodzącymi
na płaszczyźnie komunikacyjnej w kontekście rozwoju mediów, budowania wizerunku oraz
prowadzenia biznesu, zawierająca przykłady z polskiej rzeczywistości. Tym samym praca
ta będzie bez wątpienia istotną pomocą dydaktyczną dla studentów wielu kierunków
akademickich, takich jak dziennikarstwo i komunikacja społeczna, ekonomia czy marketing.
Czytelnik otrzyma do rąk książkę interesującą, sprawnie napisaną, dotyczącą
istotnego problemu i – co ważne – bezpośrednio odnoszącego się do polskich realiów
współczesnej doby.
dr hab. Ilona Biernacka-Ligięza, prof. UMCS
Katarzyna Kopecka-Piech, Wstęp
Rafał Nahirny, Erving Goffman, kontrola widzialności i kłopoty z publicznością
w mediach społecznościowych
Magdalena Zdrowicka-Wawrzyniak, Od gatunku przedstawiającego rzeczywistość do
bezkształtnych opowieści. O zawartości telewizyjnych serwisów informacyjnych wczoraj i
dziś
Krzysztof Gajewski, Rozwój medialnej kultury uczestnictwa a historia idei
sztucznej inteligencji
Jakub Parnes, Grupa Pewnych Osób jako przykład nieformalnego lokalnego ruchu społecznego
internautów
Marcin Krzanicki, Zabawa znaczeniami. Przetwarzanie fotografii prasowej w kulturze
memów (internetowych)
Piotr Nowak, Koncepcja governance a tożsamość narodowa w sieci i mediach społecznościowych
Agata Ludzis-Todorov, Przestrzenie blogowania. Blog a wybrane serwisy nowych mediów
Katarzyna Kopecka-Piech, Afordancje i struktury innowacyjności medialnej – w
kierunku integracji technologii w codziennych aktywnościach użytkowników
260 stron, Format: 12.5x19.5cm, oprawa miękka