|
CROWDFUNDING ZREALIZUJ SWÓJ POMYSŁ ZE WSPARCIEM CYFROWEGO TŁUMU
GIEŁZA M. MALINOWSKI B.F. wydawnictwo: ONE PRESS, 2015, wydanie Icena netto: 41.89 Twoja cena 39,80 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Crowdfunding
Zrealizuj swój pomysł ze wsparciem cyfrowego Tłumu
Czym jest crowdfunding?
Na to pytanie prościej jest odpowiedzieć przez zaprzeczenie. Crowdfunding nie jest:
finansowaniem społecznościowym, piramidą finansową ani bezzwrotną pożyczką
uzyskaną od wielu osób. Jest za to demokratyczną i cyfrową metodą finansowania
projektów, w ramach której dowolna osoba głosuje swoimi pieniędzmi na jakiś pomysł w
zamian za konkretną korzyść. Jest także demokratyczną formą marketingu, łączącą
zaufanie i dialog z gospodarką doświadczeń i mechanizmami społecznościowymi. Innymi
słowy, crowdfunding to taka forma kapitalizmu, w której o realizacji danego pomysłu
decyduje Tłum.
Crowdfunding w Polsce rośnie w siłę w miarę rozwoju inwencji i zaradności cyfrowego
Tłumu.
Coraz więcej artystów, startupów, a nawet organizacji charytatywnych zwraca się
bezpośrednio do swoich społeczności w celu pozyskania funduszy na realizację
kapitalnych, potrzebnych projektów. To jednak wciąż za mało!
Wstęp (7)
Rozdział 1. Wprowadzenie teoretyczne (15)
- Tłum finansował od zawsze (15)
- Definiując crowdfunding (21)
- Crowdfunding to (prawie) same zalety (26)
- Proces crowdfundingu (32)
- Typy i rodzaje crowdfundingu (42)
Rozdział 2. Niezbędnik (49)
- Wstęp (49)
- 5P crowdfundingu (53)
- Pomysł (58)
- Plemię (60)
- Plan (60)
- Prezentacja (61)
- Promocja/PR (61)
- 5P i tysiące niewiadomych (62)
- Dlaczego Tłum? (I inne trudne pytania) (63)
- Łyżka dziegciu, beczka miodu (63)
- Pytanie 1. Czemu akurat crowdfunding? (65)
- Pytanie 2. Czy możesz właściwie sformułować swoje cele? (66)
- Pytanie 3. Dlaczego Tłum miałby wesprzeć Twój pomysł? (67)
- Pytanie 4. Czy rozumiesz i akceptujesz zasady? (68)
- Komentarze (69)
- Wybór modelu i sposobu finansowania przez Tłum (74)
- Wybór platformy (74)
- "Trzecia droga"1 i druga też (79)
- Komentarze (83)
- Wyznaczenie celu finansowego i czasu trwania zbiórki (86)
- Wyznaczenie celu finansowego (funding goal) (86)
- Wyznaczenie celów dodatkowych (stretch goals) (90)
- Wyznaczenie czasu trwania zbiórki (93)
- Komentarze (97)
- Dobór nagród i budowanie struktury nagród (100)
- Dobór nagród (perk selection) (101)
- Konstruowanie poziomów nagród (perk pricing & structuring) (104)
- Komentarze (112)
- Przygotowanie prezentacji (115)
- Ty (117)
- Opowieść projektu (story) (118)
- Materiały i aspekt wizualny (121)
- Opis projektu (project description) (123)
- Wideoprezentacja (video pitch) (128)
- Komentarze (131)
- Promocja/PR przed startem zbiórki (136)
- Z czym, do kogo, jak i po co? (136)
- Mobilizacja Twojego Plemienia (139)
- Pokrewne Plemiona i partnerzy (142)
- Media i liderzy opinii (145)
- Tuż przed startem (149)
- Komentarze (150)
- Promocja/PR po starcie zbiórki (155)
- Pierwsze kilkadziesiąt godzin (155)
- Kolejne kilkadziesiąt godzin (158)
- Co dalej? (163)
- Zarządzanie kryzysowe (165)
- Komentarze (166)
- Koniec kampanii... początek pracy (170)
- Scenariusz nr 1: Sukces (170)
- Scenariusz nr 2: Porażka (175)
- Komentarze (179)
- Imperialne rozmowy przy piwie. Wywiad z organizatorami zbiórki "Piwne
imperium" (183)
- "Baliśmy się, że dojdziemy do 100 tys. zł". Wywiad z organizatorami zbiórki
Space is More (202)
- Budując zbrojownię. Wywiad z organizatorem zbiórki The Armory (217)
- Wizytówka w postaci wydanej płyty. Wywiad z zespołem Yoga Terror (224)
Rozdział 3. Dziennik kampanii (235)
- Ostatnie dni przed startem (235)
- 30 dni kampanii (247)
- Co dalej? (263)
Zakończenie (267)
Słowniczek pojęć (271)
Honorowa lista wspierających (280)
280 stron, Format: 14.0x21.0cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|