wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

BENCHMARKING PROCESOWY JAKO INSTRUMENT DOSKONALENIA ZARZĄDZANIA UCZELNIĄ


KUŹMICZ K.A.

wydawnictwo: WOLTERS KLUWER, 2015, wydanie I

cena netto: 77.60 Twoja cena  73,72 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Benchmarking procesowy jako instrument doskonalenia zarządzania uczelnią


Książka może być interesującą pozycją dla menedżerów zarówno sektora prywatnego, jak i publicznego, a zwłaszcza menedżerów szkolnictwa wyższego, oraz pracowników uczelni. Benchmarking jest z powodzeniem stosowany w szkołach wyższych na świecie. W Polsce do tej pory nie został wprowadzony do praktyki zarządczej. Podjęcie przez autorkę problematyki benchmarkingu jako narzędzia doskonalącego zarządzanie uczelnią stanowi zatem nowatorskie przedsięwzięcie.

Celem publikacji jest usystematyzowanie wiedzy na temat inicjatyw benchmarkingowych w szkolnictwie wyższym na świecie.

W książce szczegółowo omówiono między innymi:

- pojęcia związane z zarządzaniem uczelnią,
- rolę koncepcji organizacyjnego uczenia się oraz organizacji uczącej się w kontekście uczelni,
- definicję oraz ewolucję pojęcia benchmarkingu,
- cele benchmarkingu, jego bariery i korzyści z wdrożenia,
- autorską klasyfikację benchmarkingu z uwzględnieniem kryterium przedmiotowego, podmiotowego, rodzaju danych i ochrony danych, wsparcia i relacji z partnerami,
- przesłanki podejmowania benchmarkingu w szkołach wyższych,
- referencyjną metodykę benchmarkingu procesowego w uczelni, opartą na koncepcji spirali benchmarkingowej A. Kelly'ego.


O autorce
Wprowadzenie

Rozdział 1. Uczelnia jako obiekt zarządzania
1.1. Wybrane problemy zarządzania uczelnią
1.2. Charakterystyka podstawowych procesów zachodzących w uczelniach
1.3. Uczelnia jako organizacja ucząca się

Rozdział 2. Benchmarking jako instrument zarządzania
2.1. Ewolucja i desygnaty benchmarkingu
2.2. Miejsce benchmarkingu w instrumentarium zarządzania
2.3. Klasyfikacje benchmarkingu
2.4. Metodyki benchmarkingu

Rozdział 3. Analiza doświadczeń benchmarkingowych w szkołach wyższych na świecie
3.1. Przesłanki stosowania benchmarkingu w szkołach wyższych
3.2. Rodzaje i sposoby przeprowadzania benchmarkingu w szkołach wyższych
3.3. Zastosowanie benchmarkingu w szkołach wyższych
3.3.1. Przegląd i klasyfikacja najnowszych przedsięwzięć benchmarkingowych w szkołach wyższych na świecie
3.3.2. Projekt europejski - European Benchmarking Initiative (EBI)
3.3.3. Projekt polski - Benchmarking w szkolnictwie wyższym
3.4. Korzyści z benchmarkingu i jego ograniczenia w szkołach wyższych

Rozdział 4. Studium przypadku: HIS Hochschul-Informations-System GmbH
4.1. Organizacja, działalność i założenia metodologiczne benchmarkingu HIS
4.2. Benchmarking procesowy
4.3. Zastosowanie metodyki HIS w warsztatach benchmarkingowych - na przykładzie projektu benchmarkingu zarządzania jakością
4.4. Wnioski ze studium przypadku

Rozdział 5. Referencyjna metodyka benchmarkingu procesowego na uczelni
5.1. Przesłanki i założenia metodyki
5.2. Rozwinięcie koncepcji spirali benchmarkingowej
5.3. Propozycja metodyki
5.4. Benchmarking w kształtowaniu uczelni jako organizacji uczącej się

Rozdział 6. Dobre praktyki i rekomendacje dla inicjatyw benchmarkingowych w uczelni

Podsumowanie
Literatura
Indeks


248 stron, oprawa twarda

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022