|
BENCHMARKING PROCESOWY JAKO INSTRUMENT DOSKONALENIA ZARZĄDZANIA UCZELNIĄ
KUŹMICZ K.A. wydawnictwo: WOLTERS KLUWER, 2015, wydanie Icena netto: 77.60 Twoja cena 73,72 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Benchmarking procesowy jako instrument doskonalenia zarządzania uczelnią
Książka może być interesującą pozycją dla menedżerów zarówno sektora
prywatnego, jak i publicznego, a zwłaszcza menedżerów szkolnictwa wyższego, oraz
pracowników uczelni. Benchmarking jest z powodzeniem stosowany w szkołach wyższych na
świecie. W Polsce do tej pory nie został wprowadzony do praktyki zarządczej. Podjęcie
przez autorkę problematyki benchmarkingu jako narzędzia doskonalącego zarządzanie
uczelnią stanowi zatem nowatorskie przedsięwzięcie.
Celem publikacji jest usystematyzowanie wiedzy na temat inicjatyw benchmarkingowych w
szkolnictwie wyższym na świecie.
W książce szczegółowo omówiono między innymi:
- pojęcia związane z zarządzaniem uczelnią,
- rolę koncepcji organizacyjnego uczenia się oraz organizacji uczącej się w
kontekście uczelni,
- definicję oraz ewolucję pojęcia benchmarkingu,
- cele benchmarkingu, jego bariery i korzyści z wdrożenia,
- autorską klasyfikację benchmarkingu z uwzględnieniem kryterium przedmiotowego,
podmiotowego, rodzaju danych i ochrony danych, wsparcia i relacji z partnerami,
- przesłanki podejmowania benchmarkingu w szkołach wyższych,
- referencyjną metodykę benchmarkingu procesowego w uczelni, opartą na koncepcji
spirali benchmarkingowej A. Kelly'ego.
O autorce
Wprowadzenie
Rozdział 1. Uczelnia jako obiekt zarządzania
1.1. Wybrane problemy zarządzania uczelnią
1.2. Charakterystyka podstawowych procesów zachodzących w uczelniach
1.3. Uczelnia jako organizacja ucząca się
Rozdział 2. Benchmarking jako instrument zarządzania
2.1. Ewolucja i desygnaty benchmarkingu
2.2. Miejsce benchmarkingu w instrumentarium zarządzania
2.3. Klasyfikacje benchmarkingu
2.4. Metodyki benchmarkingu
Rozdział 3. Analiza doświadczeń benchmarkingowych w szkołach wyższych na
świecie
3.1. Przesłanki stosowania benchmarkingu w szkołach wyższych
3.2. Rodzaje i sposoby przeprowadzania benchmarkingu w szkołach wyższych
3.3. Zastosowanie benchmarkingu w szkołach wyższych
3.3.1. Przegląd i klasyfikacja najnowszych przedsięwzięć benchmarkingowych w szkołach
wyższych na świecie
3.3.2. Projekt europejski - European Benchmarking Initiative (EBI)
3.3.3. Projekt polski - Benchmarking w szkolnictwie wyższym
3.4. Korzyści z benchmarkingu i jego ograniczenia w szkołach wyższych
Rozdział 4. Studium przypadku: HIS Hochschul-Informations-System GmbH
4.1. Organizacja, działalność i założenia metodologiczne benchmarkingu HIS
4.2. Benchmarking procesowy
4.3. Zastosowanie metodyki HIS w warsztatach benchmarkingowych - na przykładzie projektu
benchmarkingu zarządzania jakością
4.4. Wnioski ze studium przypadku
Rozdział 5. Referencyjna metodyka benchmarkingu procesowego na uczelni
5.1. Przesłanki i założenia metodyki
5.2. Rozwinięcie koncepcji spirali benchmarkingowej
5.3. Propozycja metodyki
5.4. Benchmarking w kształtowaniu uczelni jako organizacji uczącej się
Rozdział 6. Dobre praktyki i rekomendacje dla inicjatyw benchmarkingowych w
uczelni
Podsumowanie
Literatura
Indeks
248 stron, oprawa twarda
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|