|
SOCJOEKONOMIKA STARZENIA SIĘ WSPÓŁCZESNYCH SPOŁECZEŃSTW wydawnictwo: CEDEWU, 2015, wydanie Icena netto: 50.60 Twoja cena 48,07 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Socjoekonomika starzenia się współczesnych społeczeństw
Publikacja łączy w sobie wiedzę ekonomiczną, socjologiczną i marketingową z
uwypukleniem gospodarczych dylematów związanych z procesem starzenia się populacji.
Opracowanie kierowane jest do pracowników naukowych zajmujących się w swojej pracy
naukowej problematyką starzenia się, ale także do studentów i doktorantów kierunków
ekonomicznych i humanistycznych, polityków społecznych oraz pracowników administracji
rządowej i samorządowej interesujących się omawianymi tu zagadnieniami.
Wstęp
Część I Starzenie się populacji - nowe spojrzenie na stary problem
Rozdział 1
Rola oraz znaczenie osób starszych w społeczeństwie i gospodarce
1.1. Osoby starsze - różnorodność interpretacji
1.2. Charakterystyka społeczno-rynkowych ról ludzi starszych
1.3. Pozycja osób starszych w świetle dokumentów strategicznych UE i Polski
1.4. Ludzie starsi jako kapitał społeczny
Bibliografia
Rozdział 2
Dyskryminacja ze względu na wiek - problem osób starszych
2.1. Istota i przejawy ageizmu
2.2. Konsekwencje ageizmu
2.3. Zapobieganie ageizmowi
Bibliografia
Część II Możliwości i ograniczenia rozwoju ekonomicznego w warunkach
starzenia się społeczeństw
Rozdział 3
Czynnik ludzki jako strategiczna determinanta rozwoju ekonomicznego starzejących
się państw
3.1. Kapitał ludzki w nowych realiach "podwójnego" starzenia się
populacji i siły roboczej
3.2. Starzejąca się gospodarka oparta na wiedzy a wzrost gospodarczy
3.3. Rozwój kapitału ludzkiego osób starszych jako istotny warunek realizacji celów
strategii Europa 2020
Bibliografia
Rozdział 4
Przedsiębiorczość ludzi starszych jako czynnik wzrostu konkurencyjności
gospodarki
4.1. Konkurencyjność gospodarki i jej uwarunkowania
4.2. Zachowania przedsiębiorcze ludzi starszych - aspekt socjoekonomiczny
4.3. Przedsiębiorcy seniorzy w Polsce i Europie
4.4. Wspieranie przedsiębiorczości osób starszych w polityce Unii Europejskiej
4.5. Innowacyjny model preinkubacji przedsiębiorczej starszego pokolenia
Bibliografia
Rozdział 5
Możliwości rozwoju rynku dóbr i usług ukierunkowanych na zaspokajanie potrzeb
osób starszych
5.1. Struktura potrzeb osób starszych
5.2. Zdolności nabywcze starszych konsumentów
5.3. Strategie marketingowe ukierunkowane na dojrzałego wiekowo odbiorcę
5.4. Starzenie się jako czynnik wyzwalający kreatywność biznesu i innowacyjne
podejście w zakresie dostarczania dóbr i usług
Bibliografia
Część III Warunki efektywnego wykorzystania potencjału
społeczno-zawodowego osób starszych
Rozdział 6
Makroekonomiczny wymiar starzenia się populacji
6.1. Polityka państwa wobec postępującego starzenia się populacji
6.2. System ubezpieczeń społecznych a zmiany demograficzne
6.3. Wpływ starzenia się populacji na wzrost gospodarczy
Bibliografia
Rozdział 7
Determinanty aktywności zawodowej starszych zasobów pracy
7.1. Zmiany wielkości i struktury wieku zasobów pracy w Polsce
7.2. Zmiany aktywności zawodowej osób w wieku 55-64 lata
7.3. Mobilność kwalifikacyjna osób starszych
7.4. Bariery aktywności zawodowej osób w starszych grupach wieku produkcyjnego
Bibliografia
Rozdział 8
Rola organizacji publicznych i społecznych w świetle kryzysu demograficznego
8.1. Pluralizm i aktywna polityka społeczna - ramy teoretyczne polityki
senioralnej
8.2. Polityka senioralna w modelu aktywnej polityki społecznej
8.3. "Srebrna gospodarka" i ekonomia społeczna jako ramy aktywności
ekonomicznej seniorów
8.4. Koordynacja polityki senioralnej w modelu wielosektorowości
Bibliografia
Summary
Notka o autorach
172 strony, Format: 16.5x23.5cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|