wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

DYREKTYWA PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY 2014/24/UE W SPRAWIE ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH KOMENTARZ


HARTUNG W. BAGŁAJ M. MICHALCZYK T. WOJCIECHOWSKI M. KRYSA J. KUŹMA K.

wydawnictwo: C.H. BECK, 2015, wydanie I

cena netto: 322.79 Twoja cena  306,65 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady 2014/24/UE w sprawie zamówień publicznych

Komentarz


Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady 2014/24/UE w sprawie zamówień publicznych, uchylająca dyrektywę 2004/18/WE. Komentarz to jedyna publikacja na rynku, która w wyjątkowo przystępny, a zarazem obszerny sposób dokonuje analizy poszczególnych przepisów Dyrektywy 2014/24/UE.

Uchwalenie nowej dyrektywy dotyczącej zamówień publicznych oraz obowiązek jej transponowania do polskiego porządku prawnego, jak również do porządków prawnych pozostałych państw członkowskich UE do 18.4.2016 r. rodzi zapotrzebowanie na opracowania przybliżające prawidłową wykładnię owych przepisów. Jednocześnie na polskim rynku wydawniczym brak jest tego typu opracowań (dotychczas obowiązująca Dyrektywa 2004/18/WE doczekała się tylko jednego komentarza), przy ewidentnie rosnącym zapotrzebowaniu.

Prawidłowa implementacja przepisów Dyrektywy 2014/24/UE ma kluczowe znaczenie dla wydatkowania i rozliczania środków pochodzących z budżetu UE. Jest to szczególnie istotne w przypadku Polski, która jest lub raczej może być znaczącym beneficjentem nowej perspektywy budżetowej UE na lata 2014–2020. Znaczna część tych środków powinna być wydatkowana zgodnie z postanowieniami Dyrektywy 2014/24/UE i dlatego też (poza aspektem czysto prawnym) konieczność jej prawidłowej implementacji do prawa polskiego nabiera dodatkowego znaczenia.

Rosnące zainteresowanie unijnym prawem zamówień publicznych obserwujemy m.in. wśród instytucji i organizacji biorących udział w tworzeniu nowych przepisów krajowych lub w debatach na temat tych przepisów (różne organizacje biznesowe), instytucji odpowiedzialnych za wykorzystywanie funduszy unijnych i ich beneficjentów (działania sprzeczne z prawem europejskim grożą korektami finansowymi), jak również wśród praktyków zajmujących się stosowaniem prawa zamówień publicznych (bardzo liczne grono zamawiających, wykonawców, jak również prawników specjalizujący się w zamówieniach publicznych).

Termin ich implementacji przez państwa członkowskie do systemu prawnego upływa, jak już wspomniano, 18.4.2016 r. Nowe przepisy zastąpią obowiązujące dyrektywy: sektorową 2005/17/WE oraz tzw. klasyczną 2004/18/WE, koordynujące dotąd procedury udzielania zamówień w państwach członkowskich Unii Europejskiej.

Zakres przewidywanych zmian jest tak szeroki, że implementacja niektórych przepisów do polskiego systemu prawnego może wymagać gruntownych przemian obowiązujących ustaw, rozważa się choćby uchwalenie całkowicie nowej ustawy – Prawo zamówień publicznych.

Komentarz szczegółowo analizuje poszczególne przepisy dyrektywy dotyczące m.in.:

  • zakresu stosowania (m.in. definicje, zamówienia mieszane),

  • progów (m.in. metody obliczania szacunkowej wartości zamówienia, korekta progów i wykazu instytucji administracji centralnej),

  • wyłączeń (m.in. zamówienia w sektorach gospodarki wodnej, energetyki, transportu i usług pocztowych, szczególne wyłączenia w dziedzinie łączności elektronicznej, zamówienia publiczne udzielane i konkursy organizowane zgodnie z przepisami międzynarodowymi, wyłączenia szczególne dotyczące zamówień na usługi),

  • sytuacji szczególnych (m.in. zamówienia subsydiowane oraz usługi badawcze i rozwojowe, zamówienia subsydiowane przez instytucje zamawiające, usługi badawcze i rozwojowe, zamówienia mieszane obejmujące aspekty obronności lub bezpieczeństwa),

  • zasad udzielania zamówień,

  • wyboru uczestników oraz udzielenia zamówień (m.in. kryteria kwalifikacji podmiotowej, podstawy wykluczenia, jednolity europejski dokument zamówienia, kryteria udzielenia zamówienia),

  • szczególnych reżimów udzielania zamówień (m.in. udzielanie zamówień na usługi społeczne i inne szczególne usługi, zamówienia zastrzeżone w odniesieniu do określonych usług),

  • przepisów dotyczących zamówień publicznych (m.in. procedury, techniki i instrumenty w zakresie zamówień elektronicznych i zamówień zagregowanych, przeprowadzenie postępowania),

  • ładu administracyjno-regulacyjnego (m.in. egzekwowanie przepisów, indywidualne sprawozdania dotyczące postępowań o udzielenie zamówienia, współpraca administracyjna),

  • przekazania uprawnień i uprawnień wykonawczych (m.in. wykonywanie przekazanych uprawnień, tryb pilny, procedura komitetowa).

Autorzy omawiając poszczególne przepisy Dyrektywy 2014/24/UE oraz ich skutki w prawie krajowym zwrócili również uwagę na podstawy jej przyjęcia, a co za tym idzie  na jej zakres przedmiotowy i podmiotowy oraz zagadnienia, które pozostają poza obszarem tej regulacji.

Ponadto, Autorzy-praktycy, rozszerzyli kwestię istoty zamówień publicznych w strategii „Europa 2020” zawartej w komunikacie Komisji z 3.3.2010 r. zatytułowanym „Europa 2020, Strategia na rzecz inteligentnego i zrównoważonego rozwoju sprzyjającego włączeniu społecznemu” jako jeden z instrumentów rynkowych wykorzystywanych w celu osiągnięcia inteligentnego, trwałego wzrostu gospodarczego sprzyjającego włączeniu społecznemu, przy jednoczesnym zagwarantowaniu najbardziej efektywnego wykorzystania środków publicznych. Ma ona na celu zmianę i modernizację przepisów dotyczących zamówień publicznych przyjętych na podstawie dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2004/17/WE  oraz dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2004/18/WE, tak aby zwiększyło to efektywność wydatków publicznych, ułatwiając w szczególności udział małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP) w zamówieniach publicznych, oraz aby umożliwić zamawiającym lepsze wykorzystanie zamówień publicznych dla wsparcia wspólnych celów społecznych.

Komentarz z pewnością będzie przydatny w codziennej pracy adwokatów, radców prawnych, sędziów, ekonomistów, pracowników administracji, a przede wszystkim osób zajmujących się zamówieniami publicznymi w praktyce, także organów zaangażowanych w kontrolę prawidłowości wydatkowania środków publicznych – NIK, Urzędy Kontroli Skarbowej. Ponadto, będzie on również pomocny dla studentów prawa i administracji.


Przedmowa         
Wykaz skrótów          
Wykaz literatury           

Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady 2014/24/UE z dnia 26 lutego 2014 r. w sprawie zamówień publicznych, uchylająca dyrektywę 2004/18/WE (Tekst mający znaczenie dla EOG)

Wstęp         

Tytuł I. Zakres stosowania, definicje i zasady ogólne
Rozdział I. Zakres stosowania i definicje   
Sekcja 1. Przedmiot i definicje    
Art. 1–3           
Sekcja 2. Progi         
Art. 4–6         
Sekcja 3. Wyłączenia       
Art. 7–12          
Sekcja 4. Sytuacje szczególne      
Podsekcja 1 . Zamówienia subsydiowane oraz usługi badawcze i rozwojowe        
Art. 13–14   
Podsekcja 2 . Zamówienia obejmujące aspekty obronności lub bezpieczeństwa       
Art. 15–17      
Rozdział II. Przepisy ogólne     
Art. 18–24        

Tytuł II. Przepisy dotyczące zamówień publicznych
Rozdział I. Procedury  
Art. 25–32     
Rozdział II. Techniki i instrumenty w zakresie zamówień elektronicznych i zamówień zagregowanych 
Art. 33–39        
Rozdział III. Przeprowadzenie postępowania 
Sekcja 1. Przygotowanie    
Art. 40–47           
Sekcja 2. Publikacja i przejrzystość    
Art. 48–55           
Sekcja 3. Wybór uczestników oraz udzielenie zamówienia  
Art. 56            
Podsekcja 1. Kryteria kwalifikacji podmiotowej    
Art. 57–64          
Podsekcja 2 . Ograniczanie liczby kandydatów, ofert i rozwiązań          
Art. 65–66         
Podsekcja 3. Udzielenie zamówienia     
Art. 67–69      
Rozdział IV. Realizacja zamówienia     
Art. 70–73       

Tytuł III. Szczególne reżimy udzielania zamówień     
Rozdział I. Usługi społeczne i inne szczególne usługi  
Art. 74–77         
Rozdział II. Przepisy dotyczące konkursów   
Art. 78–82      
Tytuł IV. Ład administracyjno-regulacyjny
Art. 83–86      
Tytuł V. Przekazanie uprawnień, uprawnienia wykonawcze i przepisy końcowe
Art. 87–94            
Indeks rzeczowy              


816 stron, Format: 12.5x19.5cm, oprawa twarda

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022