wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 67.39 64,02   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

INNOWACJE SPOŁECZNE W TEORII I PRAKTYCE


WYRWA J.

wydawnictwo: PWE, 2015, wydanie I

cena netto: 67.39 Twoja cena  64,02 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Innowacje społeczne w teorii i praktyce


Innowacje społeczne rozumiane jako projektowanie i wdrażanie nowych, kreatywnych sposobów zaspokajania potrzeb społecznych nabierają coraz większego znaczenia, wiążą się bowiem zarówno z dążeniem do racjonalizacji wydatków socjalnych państwa, jak i chęcią ciągłego podnoszenia dobrostanu społeczeństwa.

Autorzy skupili uwagę na: współczesnych uwarunkowaniach i modelach procesów innowacyjnych, istocie innowacji społecznych i procesach ich tworzenia (m.in. z perspektywy rynku pracy), innowacjach społecznych dla osób mających 65 i więcej lat, upowszechnianiu innowacji społecznych, miejscu innowacji społecznych rozwoju regionów.

Pracę uzupełniają studia przypadków zaczerpnięte z praktyki państw europejskich.

Książka jest przeznaczona dla pracowników naukowych, studentów i doktorantów na kierunkach: ekonomia, socjologia, stosowane nauki społeczne, polityka społeczna, zarządzanie, administracja, zarządzanie publiczne.


Wstęp

Część I. Perspektywa teoretyczna

1. Istota współczesnych innowacji - nowe spojrzenie (Joanna Machnik-Słomka)
1.1. Idea i uwarunkowania innowacji w XXI wieku
1.2. Nowe koncepcje innowacji
1.3. Modele otwarte procesów innowacyjnych w koncepcji zarządzania organizacjami

2. Innowacje społeczne w teorii nauk ekonomicznych (Joanna Wyrwa)
2.1. Pojęcie innowacji społecznych
2.2. Innowacje społeczne a innowacje technologiczne
2.3. Innowacje społeczne w strategii "Europa 2020"

3. Proces tworzenia innowacji społecznych (Iwona Lubimow-Burzyńska)
3.1. Kształtowanie się koncepcji innowacji społecznych
3.2. Determinanty rozwoju innowacji społecznych
3.3. Stymulowanie rozwoju innowacji społecznych

4. Innowacje społeczne sprzyjające włączeniu społecznemu - perspektywa rynku pracy (Anna Niewiadomska)
4.1. Rola innowacji społecznych w ograniczaniu wykluczenia społecznego
4.2. Innowacje społeczne w obszarze zatrudnienia
4.3. Mentoring - innowacyjne narzędzie budowy relacji międzypokoleniowej na rynku pracy

Część II. Praktyczne aspekty innowacji społecznych

5. Innowacje społeczne dla ludności 65+ w Polsce (Ewa Sobolewska-Poniedziałek)
5.1. Starzenie się i starość jako społeczno-ekonomiczny problem i wyzwanie
5.2. Identyfikacja potrzeb seniorów i sposoby ich zaspokajania
5.3. Tworzenie postaw przedsiębiorczych dla innowacji społecznych wśród seniorów
5.4. Seniorzy w społeczeństwie - rola i uwarunkowania

6. Marketingowy wymiar upowszechnienia innowacji społecznych (Anetta Barska)
6.1. Od marketingu społecznego do marketingu innowacji społecznych
6.2. Grupy docelowe odbiorców działań marketingowych
6.3. Narzędzia i instrumenty strategii upowszechniania innowacji społecznych

7. Innowacje społeczne w kontekście inteligentnego rozwoju regionów (Eulalia Skawińska, Romuald I. Zalewski)
7.1. Znaczenie innowacji społecznych w realizacji inteligentnego rozwoju regionu
7.2. Kapitał społeczny jako czynnik bazowy przedsiębiorczości społecznej
7.3. Wpływ innowacji społecznych na kształtowanie przewagi konkurencyjnej regionu
7.4. Rola NGO i organizacji lokalnych w tworzeniu innowacji społecznych
7.4.1. Organizacje pozarządowe, ich zadania i rola w tworzeniu innowacji społecznych
7.4.2. Innowacje społeczne jako wyzwanie dla NGO w Polsce
7.4.3. Crowdsourcing w poszukiwaniu innowacji społecznych

8. Innowacje społeczne w wymiarze europejskim - studia przypadku
8.1. Dobre praktyki w Europie Zachodniej (Janusz Śnihur)
8.2. Dobre praktyki w Europie Środkowej (Renata Manacka)
8.3. Inicjatywy innowacji społecznych w Polsce (Piotr Bromber)


220 stron, Format: 16.2x23.7cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022