wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

MARKETING SPORTU


SZNAJDER A.

wydawnictwo: PWE, 2015, wydanie III

cena netto: 73.00 Twoja cena  69,35 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Marketing sportu


We współczesnym świecie następuje coraz szybsza profesjonalizacja i komercjalizacja sportu.

Zmienia się więc i rozwija także marketing sportu, istotę marketingu sportu i jego uwarunkowania, rynek i produkty sportu oraz zasady ich kształtowania, ceny i dystrybucję produktów sportu, promocję organizacji sportowych, rolę nowych mediów w marketingu sportu oraz problematykę sponsoringu.

Omawiane zagadnienia zostały wzbogacone licznymi studiami przypadków.

Książka jest przeznaczona dla studentów uczelni ekonomicznych i wychowania fizycznego, a także osób profesjonalnie zajmujących się marketingiem w klubach sportowych, stowarzyszeniach sportowych, różnych organizacjach związanych ze sportem oraz sponsorów klubów czy stowarzyszeń.


Wstęp

Rozdział 1
Rozwój współczesnego sportu - profesjonalizacja, komercjalizacja i globalizacja
1.1. Profesjonalizacja i komercjalizacja sportu
1.2. Umiędzynarodowienie i globalizacja sportu

Rozdział 2
Koncepcja marketingu sportu i jego uwarunkowania
2.1. Relacje między sportem a biznesem
2.2. Marketing przez sport
2.3. Marketing sportu
2.4. Etapy rozwoju marketingu sportu

Analizy studiów przypadków

Analiza studium przypadku 2.1
Marketing przez sport w kampanii promocyjnej firmy Coca-Cola "Uwolnij radość"

Analiza studium przypadku 2.2
Koncepcja powiązań między biznesem a sportem. Przypadek firmy Comarch i KS Cracovia

Analiza studium przypadku 2.3
Połączenie Lecha Poznań i Amiki Wronki jako fuzja komplementarna

Analiza studium przypadku 2.4
Nowa strategia marketingowa klubu FC Barcelona


Rozdział 3
Charakterystyka rynku sportu
3.1. Specyficzne cechy rynku sportu
3.2. Rodzaje podmiotów na rynku sportu
3.3. Kluby sportowe jako podmioty prowadzące działania marketingowe
i źródła ich przychodów
3.4. Rynek sportu a rynek reklamowo-sponsoringowy (promocyjny)
3.5. Pierwotny a wtórny rynek sportu
3.6. Liga sportu profesjonalnego jako rynek i zagadnienie równowagi sił konkurentów

Rozdział 4
Podmioty na rynku sportu
4.1. Nabywcy (kibice) na rynku sportu i segmentacja rynku
4.2. Pośrednicy na rynku sportu i inne firmy usługowe
4.3. Zarządzanie relacjami z klientami organizacji sportowych

Rozdział 5
Produkty sportu
5.1. Istota produktów sportu
5.2. Produkty sportu sprzedawane w sposób scentralizowany
i zdecentralizowany
5.3. Infrastruktura sportu
5.4. Produkty klubowe - merchandising
5.5. Prawa medialne jako produkty sportu
5.6. Marka organizacji sportowych i strategie marki

Analizy studiów przypadków

Analiza studium przypadku 5.1
Produkty Bundesligi i sposoby pozyskiwania przychodów przez organizację nią zarządzające

Analiza studium przypadku 5.2
English Premier League. Produkty i źródła przychodów

Analiza studium przypadku 5.3
Zmiana systemu identyfikacji wizualnej Międzynarodowej Federacji
Koszykówki (FIBA)

Rozdział 6
Dystrybucja i ceny produktów sportu
6.1. Pośrednicy handlowi i systemy dystrybucji
6.2. Sposoby ustalania cen i strategie cenowe

Rzozdziat 7
Promocja organizacji sportowych
7.1. Charakterystyka promocji i przydatność różnych jej form w marketingu sportu
7.2. Zakres decyzji promocyjnych organizacji sportowych
7.3. Formy promocji stosowane przez organizacje sportowe

Rozdział 8
Nowe media w marketingu organizacji sportowych
8.1. Charakterystyka Internetu i jego przydatność w marketingu sportu 8.2. Działania promocyjne organizacji sportowych w Internecie i programy lojalnościowe
8.3. Charakterystyka witryny WWW w marketingu klubu sportowego
8.4. Web 2.0 - media społecznościowe w marketingu sportu
8.5.Technologie mobilne w marketingu sportu

Rozdział 9
Sponsoring sportu jako działania w ramach marketingu przez sport
9.1. Charakterystyka sponsoringu sportu i jego uwarunkowania
9.2. Rozwój sponsoringu i czynniki zwiększające szansę organizacji sportowych na pozyskiwanie sponsorów
9.3. Rodzaje sponsoringu
9.4. Zakres decyzji podejmowanych przez sponsora
9.5. Analiza skuteczności i efektywności sponsoringu
9.6. Zasady opracowywania właściwej oferty dla sponsora przez organizację sportową
9.7. Marketing podstępny jako działania zagrażające skuteczności sponsoringu

Analizy studiów przypadków

Analiza studium przypadku 9.1
Oferta ATP dla sponsorów

Analiza studium przypadku 9.2
Promocja Pepsi-Coli na piłkarskich mistrzostwach świata w RPA

Analiza studium przypadku 9.3
Wearetennis-bank BNP Paribas jako sponsor tenisa

Analiza studium przypadku 9.4
Be There with Hyundai - mistrzostwa świata w piłce nożnej RPA 2010

Rozdział 10
Strategie marketingowe organizacji sportowych
10.1. Marketingowe strategie rozwoju organizacji sportowych
10.2. Strategie aliansów marketingowych organizacji sportowych

Zakończenie

Bibliografia


310 stron, Format: 16.2x23.7cm, oprawa kartonowa foliowana

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022