Zawód tester
Publikacja całościowo opisuje wszystkie aspekty zawodu, odpowiedzialności
testerskiej oraz wymagane kompetencje miękkie i twarde. Robi to w odwołaniu do realiów
rynkowych i współczesnych trendów.
Dzieli się na dwie części: w pierwszej autor obszernie omawia podstawy zawodu
testera a w drugiej oddaje w ręce czytelnika praktyczne przykłady i gotowe narzędzia do
użycia w pracy.
Konstrukcja rozdziałów otwiera przed czytelnikiem kolejne obszary testowania i
zapewnienia jakości tak, by na końcu dać mu możliwość świadomego wyboru zawodu i
kierunków dalszego rozwoju.
Wstęp
Podziękowania
1. Konstrukcja książki
2. Testowanie w pigułce
Zadanie
3. Cykl życia oprogramowania
3.1. Pomysł, potrzeba
3.2. Rozwój koncepcji
3.3. Planowanie
3.4. Analiza wymagań
3.5. Projektowanie
3.6. Rozwój aplikacji
3.7. Testowanie
3.8. Wdrożenie
3.9. Użycie i utrzymanie
3.10. Emerytura. Koniec życia
3.11. Inne fazy
4. Testowanie
4.1. Definicja testowania
Zadanie
4.2. Procesy testowania
4.2.1. Proces testowy wg BS7925-2
4.2.2. Proces testowy wg IEEE 829
4.2.3. Proces testowy wg ISO 29119
4.2.4. Proces testowy wg ISTQB
4.2.5. Podsumowanie
4.3. Błędy, defekty, awarie, incydenty, zdarzenia, bugi
4.3.1. Uciekinierzy
4.3.2. Błędy popełniane przez testerów
4.3.3. Defekty powodują defekty
Zadanie
4.4. Jakość oprogramowania a użytkownik
4.5. Czym jest testowanie?
4.5.1. Proces oraz zapewnienie jakości
4.5.2. Weryfikować a walidować
4.5.3. Szkoła defektów kontra szkoła jakości
4.5.4. Automatyczne testy
Zadanie
4.6. Testowanie jest potrzebne
4.7. Testowanie jest nieskończone
Zadanie
4.8. O wyższości wczesnego testowania nad późnym
4.9. Ekonomia testowania
Zadanie
5. Dzielenie testowania
5.1. Wprowadzenie
Zadanie
5.2. Czarna skrzynka i biała skrzynka
5.2.1. Testy białej skrzynki
5.2.2. Testy czarnej skrzynki
Zadanie
5.3. Testowanie funkcjonalne i niefunkcjonalne
5.3.1. Testy funkcjonalne
5.3.2. Testy niefunkcjonalne
5.3.3. Charakterystyki oprogramowania wg ISO 9126/ISO 25010
5.3.4. Charakterystyki oprogramowania wg TheTestEye
5.3.5. Charakterystyki oprogramowania wg Jamesa Bacha
Zadanie
5.4. Testy potwierdzające
5.4.1. Retesty
5.4.2. Testowanie regresywne
Zadanie
5.5. Testowanie statyczne i dynamiczne
5.5.1. Testowanie statyczne
5.5.2. Testowanie dynamiczne
5.6. Zestawienie testów
Zadanie
6. Zawód: tester
6.1. Wprowadzenie
6.2. Edukacja testerska
6.2.1. Edukacja szkolna
6.2.2. Edukacja internetowa
6.2.3. Edukacja przez praktykę
6.2.4. Podsumowanie
6.3. Certyfikacja testerska
6.4. Testowanie oprogramowania ma swoich wrogów
6.5. Cechy miękkie testera
6.6. Trudne aspekty pracy testera
6.7. Kto może testować produkt?
6.8. Umiejętności twarde testera
Zadanie
6.9. Posługiwanie się narzędziami i automatyzacja
6.10. Współpraca tester-programista
6.11. Rozwój testera w organizacji
6.12. Czego oczekuje się od testera na rynku pracy
6.13. Zawód z przyszłością
6.14. Zarobki testerów
6.15. Praca testera w innych publikacjach
6.16. Praca w charakterze testera
6.16.1. Modele współpracy
7. Praktyka testowania
7.1. Wprowadzenie
7.2. Podejścia do testowania
7.2.1. Strategie wynikające z podziałów w testowaniu
7.2.2. Strategia testowania oparta na modelu dostarczania
7.2.3. Podejście negatywne do testów czyli atak na oprogramowanie
7.2.4. Podejście do testowania w zależności od dostępności specyfikacji
7.2.5. Testowanie oparte na ryzyku
7.3. Planowanie
7.4. Testowanie
7.4.1. Element
7.4.2. Formularze
7.4.3. Funkcja
7.4.4. Logika lub proces
Przykłady
7.5. Raportowanie
7.5.1. Subiektywna ocena jakości oprogramowania
7.5.2. Raport z testów
7.5.3. Raporty defektów
7.6. Przykładowe projekty
Projekt 1 - strona internetowa
Projekt 2 - strona internetowa z projektem
Projekt 3 - aplikacja internetowa z procesem wspierającym wytwarzanie i utrzymanie
Projekt 4 - testy aplikacji edukacyjnej - desktopowej
Projekt 5 - testy aplikacji mobilnej
Bibliografia
250 stron, Format: 16.5x23.5cm, oprawa miękka