Google Analytics w biznesie
Poradnik dla zaawansowanych
Ostatnie lata wiele zmieniły w sposobie, w jaki korzystamy z internetu. Dawniej, by
dotrzeć do informacji online, musieliśmy przyjść do domu, uruchomić komputer,
odpalić modem i poczekać, aż się połączy. Dziś wystarczy sięgnąć do kieszeni i
odblokować smartfon... Mobilna rewolucja każdego z nas czyni ekspertem w wybranym
temacie — właściwie od ręki. Zanim dokonamy jakiegokolwiek zakupu, zasięgamy opinii
na forum poświęconym produktowi, oglądamy prezentacje na YouTube, prosimy o
rekomendację znajomych na Facebooku. Na koniec oczywiście porównujemy ceny i kupujemy
produkt w sklepie, w którym jest najtaniej. Sprzedawcom nie jest łatwo w świecie Web
2.0, 3.0, a nawet 4.0!
W badaniach Google i Shopper Sciences z 2012 roku, przeprowadzonych na grupie trzech
tysięcy osób, zidentyfikowano... trzy tysiące różnych ścieżek poszukiwania
informacji! Oznacza to, że KAŻDY użytkownik internetu korzysta z niego na swój
sposób. Czy to zła wiadomość dla dostawców produktów i usług? I tak, i nie. Na
szczęście istnieją narzędzia, które potrafią odtworzyć i zanalizować ścieżki
zakupowe klientów. Ich znajomość pozwala usystematyzować i wykorzystać tę wiedzę po
to, by skuteczniej dotrzeć do osób naprawdę zainteresowanych naszymi produktami i
usługami. Jednym z takich narzędzi jest Google Analytics. Dzięki tej książce
będziesz w stanie wyciągnąć 120% z jego możliwości i zbudować przewagę nad
konkurencją.
O autorce (5)
1. Wprowadzenie, czyli jak analizować w świecie wielokanałowości (7)
2. Universal Analytics - nowy standard analityki od Google (11)
3. Google Tag Manager - uniezależnij się od pomocy IT! (41)
4. Pomiar aplikacji mobilnych (101)
5. Jak Google Analytics może pomóc rozwinąć biznes? (113)
6. Podsumowanie (215)
224 strony, Format: 14.0x21.0cm, oprawa miękka