|
ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE W KULTURZE
VARBANOVA L. wydawnictwo: NCK, 2015, wydanie Icena netto: 67.39 Twoja cena 64,02 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Zarządzanie strategiczne w kulturze
Strategiczne zarządzanie w kulturze to pozycja, która (na konkretnych przykładach)
odpowiada na pytanie, jak organizacje kulturalne powinny działać, jak planować kolejne
kroki i jak się rozwijać, by realizować cele statutowe w sposób skuteczny i dążyć
do osiagnięcia pozycji lidera.
Książka jest pierwszym na naszym rynku podręcznikiem, oferującym bardzo dokładne,
sprawdzone wzory działania każdemu, kto upatruje swej przyszłości w sektorze kultury.
Wstęp do wydania polskiego
Słowo wstępne
Przedmowa
Dlaczego napisałam tę książkę
Dla kogo jest ta książka
Dlaczego warto przeczytać tę książkę
W jaki sposób napisałam tę książkę
Jak czytać tę książkę i jak z niej korzystać
Podziękowania
1. Innowacje i przedsiębiorczość w sztuce
1.1. Rodzaje organizacji w sektorze kultury i sztuki
1.2. Organizacje artystyczne: zasoby, procesy i wyniki
1.3. Innowacje w sztuce: kategorie innowacji
1.4. Menedżerowie sztuki: profile i funkcje
1.5. Przedsiębiorczość w sztuce
1.6. Intraprzedsiębiorcze organizacje artystyczne: podstawowa charakterystyka
1.7. Proces intraprzedsiębiorczości w organizacji artystycznej
2. Zarządzanie strategiczne
2.1. Zarządzanie i planowanie strategiczne: rozwój historyczny
2.2. Zarządzanie strategiczne jako proces zarządzania zmianami w organizacjach
artystycznych
2.3. Etapy procesu zarządzania strategicznego
2.4. Uzasadnienie dla realizacji zarządzania strategicznego w organizacjach artystycznych
2.5. Na czym polega specyfika zarządzania strategicznego w organizacjach artystycznych?
2.6. Przyczyny oporu przed wdrożeniem zarządzania strategicznego w organizacjach
artystycznych
2.7. Podstawowa terminologia zarządzania strategicznego
3. Proces planowania strategicznego, metody i rodzaje planów
3.1. Planowanie strategiczne: omówienie
3.2. Zasady planowania strategicznego w sztuce
3.3. Przygotowanie do planowania strategicznego
3.4. Podejścia i metody w planowaniu strategicznym: czynnik ludzki
3.5. Plan: omówienie
3.6. Rodzaje planów
3.7. Projekty i plany w sztuce
3.8. Uzasadnienie i struktura planu strategicznego
4. Myślenie strategiczne
4.1. Znaczenie tożsamości organizacyjnej
4.2. Wizja, misja i wartości organizacyjne
4.3. Nazwa, logo i hasło organizacji
4.4. Cele: trójwymiarowe ramy
4.5. Jak wyznaczać cele SMART
4.6. Przykład części planu strategicznego dotyczącej misji, wizji i celów
4.7. Studium przypadku: Międzynarodowa Rada Muzeów (ICOM): strategia nawiązywania
kontaktów w globalnej społeczności muzealnej
4.8. Studium przypadku: INTERARTS (Barcelona, Hiszpania): podejście do zarządzania i
planowania oparte na wiedzy
5. Analiza strategiczna. Organizacja artystyczna i jej środowisko
5.1. Analiza strategiczna: omówienie
5.2. Rozumienie i analiza makrośrodowiska zewnętrznego
5.3. Polityka kulturalna jako element środowiska zewnętrznego
5.4. Rozumienie i analiza mikrośrodowiska zewnętrznego: analiza branży i rynku
5.5. Rozumienie i analiza środowiska wewnętrznego
5.6. Przygotowanie do określenia strategii: krytyczne czynniki sukcesu
5.7. Przykład części planu strategicznego dotyczącej analizy SWOT
5.8. Studium przypadku: Wisztynieckie Muzeum Historyczno-Ekologiczne (obwód
kaliningradzki, Rosja): wspólna własność jako znaczący czynnik służący
przełamaniu izolacji i osiągnięciu zrównoważonego
rozwoju
5.9. Studium przypadku: MT Space (region Waterloo, Kanada): angażowanie artystów i społeczności
zróżnicowanych kulturowo
6. Wybór strategii
6.1. Czym jest strategia i dlaczego jest istotna w sztuce?
6.2. Klasyfikacja strategii
6.3. Główne strategie organizacyjne
6.4. Strategie integracji, współpracy i tworzenia sieci kontaktów
6.5. Strategie produktowo/programowo-rynkowe
6.6. Strategie konkurencyjne
6.7. Ocena opcji i wybór strategii
6.8. Przykład części planu strategicznego omawiającej "strategie: opcje i
wybory"
6.9. Studium przypadku: Teatr ODA (Prisztina, Kosowo): przewaga konkurencyjna i decyzje
strategiczne
6.10. Studium przypadku: Mongolska Rada Sztuki: strategia budowania potencjału na rzecz
zachowania kultury i sztuki narodowej w czasach globalizacji
7. Marketing, programy kreatywne i plan budowania bazy odbiorców
7.1. Po co stosować marketing w organizacjach artystycznych?
7.2. Strategiczne cele marketingowe
7.3. Marketing cyfrowy
7.4. Strategia rozwijania bazy odbiorców
7.5. Badanie odbiorców
7.6. Recepta na kompozycję marketingową: cztery "P" marketingu
7.7. Tworzenie strony internetowej i zarządzanie nią
7.8. Przykład części planu strategicznego dotyczącej "marketingu, kreatywnego
programowania i planu budowania bazy odbiorców"
7.9. Studium przypadku: Festiwal Exodos (Lubiana, Słowenia): jak uczynić współczesną
sztukę dostępną
7.10. Studium przypadku: Orkiestra Filharmonii Belgradzkiej (Belgrad, Serbia):
rewitalizacja dzięki jakości artystycznej i etyce zarządzania
8. Plan zarządzania zasobami ludzkimi
8.1. System zarządzania zasobami ludzkimi w organizacji artystycznej
8.2. Struktury organizacyjne i regulacje wewnętrzne
8.3. Analiza i ocena potencjału personelu: ludzie i stanowiska
8.4. Znajdowanie właściwych ludzi na właściwe stanowiska: rekrutacja i etapy selekcji
8.5. Inwestowanie w ludzi: motywacja, szkolenie i rozwój zawodowy
8.6. Strategie zarządzania zasobami ludzkimi: omówienie
8.7. Przykład części planu strategicznego dotyczącej zarządzania zasobami ludzkimi
8.8. Studium przypadku: Intercult (Sztokholm, Szwecja): szukanie zrównoważonej strategii
w obszarze zasobów ludzkich w transgranicznym środowisku współpracy
8.9. Studium przypadku: Framework (Toronto, Kanada): skuteczne zarządzań strategiczne za
pośrednictwem udostępniania i współpracy online
9. Plan technologiczny i produkcyjny
9.1. Orientacja terminologiczna
9.2. Zasoby materiałowe, wyposażenie i informacje
9.3. Procesy technologiczne i produkcyjne w organizacjach artystycznych
9.4. Zdolność produkcyjna
9.5. Innowacje, badania i rozwój w sztuce
9.6. Przykład części planu strategicznego dotyczącej technologii i produkcji
9.7. Studium przypadku: Caravansarai (Stambuł, Turcja): czynniki sukcesu i kwestie
związane ze zrównoważonym rozwojem w przestrzeni zarządzanej przez artystów
9.8. Studium przypadku: Morał Fibers (Montreal, Kanada): marka etyczna pomaga
społecznościom artystycznym w krajach rozwijających się
10. Plan finansowy i pozyskiwania funduszy
10.1. Podstawy planowania finansowego
10.2. Budżetowanie
10.3. Główne źródła finansowania organizacji artystycznych
10.4. Plan gromadzenia funduszy: omówienie
10.5. Pozyskiwanie funduszy od fundacji: propozycja projektu
10.6. Pozyskiwanie wsparcia sponsorów
10.7. Gromadzenie funduszy poprzez imprezy charytatywne i indywidualne darowizny
10.8. Proces księgowy: omówienie
10.9. Podstawowe sprawozdanie finansowe
10.10. Interpretowanie danych finansowych
10.11. Przykład części planu strategicznego dotyczącej kwestii finansowych i
pozyskiwania funduszy
10.12. Studium przypadku: Birthmark on the Map (Nowosybirsk, Rosja): opowiadanie o
wiejskich regionach Rosji. Lokalny branding w kontekście międzynarodowym
10.13. Studium przypadku: Auditorium Parco delia Muska (Rzym, Włochy): możliwości i
wyzwania w zarządzaniu dużym obiektem
11. Realizacja, monitorowanie i refleksja strategiczna
11.1. Realizacja i monitorowanie
11.2. Wskaźniki wydajności
11.3. Zarządzanie ryzykiem
11.4. Praca z wolontariuszami
11.5. Ocena końcowa
11.6. Zrównoważone podejście do realizacji planu
11.7. Komunikowanie wyników
11.8. Studium przypadku: Centrum Nowych Inicjatyw w Kulturze i Sztuce Lokomotiva (Skopje,
Macedonia): wkład we współpracę na rzecz zmian społeczno-kulturalnych w kraju
11.9. Studium przypadku: MAXguide.org (Metro Vancouver, Kanada): strategia współpracy na
rzecz upowszechniania sztuki i kultury w regionie
Załącznik 1
Załącznik 2
Przypisy
Lista wybranych pozycji bibliograficznych przydatnych w studiowaniu problematyki
zarządzania strategicznego w kulturze
Indeks
602 strony, Format: 17.5x25.5cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|