"Problemy społeczne we współczesnych organizacjach" to książka
przygotowana z myślą zarówno o studentach - przyszłych adeptach sztuki zarządzania,
jak też menedżerach - praktykach kształtujących profil nowoczesnej, rozwijającej się
organizacji. Wzrost zainteresowania problematyką zarządzania zasobami ludzkimi i
przejście od koncepcji operacyjnego administrowania kadrami do strategicznego
zarządzania potencjałem społecznym staje się we współczesnej organizacji
koniecznością gwarantującą jej dynamiczny rozwój.
Wyróżniającą cechą monografii jest jej interdyscyplinarny charakter. O problemach
społecznych wypowiadają się socjologowie, psychologowie, inżynierowie zarządzania,
prawnicy, ekonomiści. To, co ich łączy, to wspólna troska o stan i kondycję
zarządzania ludźmi w organizacjach i potrzeba zaproponowania nowych rozwiązań w
praktyce menedżerskiej. (...) Różnorodność tematyczna wpłynęła pozytywnie na
poziom monografii. Autorzy pochodzący z ośrodków naukowych całej Polski, wywodzący
się z różnych szkół naukowych i orientacji biznesowych, stworzyli zintegrowaną
tematycznie całość, stanowiącą nie tylko diagnozę aktualnego stanu zarządzania
ludźmi w firmach, ale otworzyli "furtkę" przyszłych dokonań badawczych.
Prof. dr hab. Lidia Zbiegień-Maciąg
Akademia Górniczo-Hutnicza w Krakowie
Spis treści:
Społeczne aspekty zarządzania
Paradoksy zarządzania potencjałem społecznym w czasach hiperkonkurencji
Outplacement jako narzędzie polityki personalnej organizacji w procesie restrukturyzacji
zatrudnienia
Zarządzanie organizacją w warunkach kryzysu
Kształtowanie kultury organizacyjnej w związku ze zmianami w organizacji
Problemy społeczne wdrożeń systemów informatycznych
System zarządzania wiedzą w kształtowaniu strategii przedsiębiorstwa
Koncepcja benchmarkingu w zarządzaniu potencjałem ludzkim
Motywacyjna rola wizji w przedsiębiorstwie
Oblicza modelu kompetencji w zarządzaniu zasobami ludzkimi
Aspekt społeczny z Zarządzaniu Jakością - o potrzebie racjonalizmu
Wyznaczniki awansów zawodowych kobiet w świetle badań empirycznych
Kontrakt psychologiczny
Kontrakt psychologiczny jako podstawa budowania kultury organizacyjnej
Autorytet przełożonego w relacjach zawodowych
Efektywna komunikacja warunkiem sprawnego zarządzania
Analiza systemu komunikacyjnego organizacji
Komunikacja w trakcie fuzji na przykładzie BP Polska Sp. z o.o.
Techniki PR wewnetrznego
Programy praca - życie
Strategie radzenia sobie z zespołem wypalania zawodowego
Zjawisko stresu we współczesnych organizacjach
Wybrane cechy osobowości menedżera i ich odniesienie do procesu kierowania grupą
pracowniczą w oparciu o wyniki badań empirycznych.
Prawo i etyka pracy
Wybrane problemy współczesnego prawa pracy
Leasing pracowniczy w świetle nowych przepisów
Etyczny wymiar relacji międzyludzkich
Aspekty finansowe w strategii personalnej
Koszty pracy i controlling personalny w zarządzaniu zasobami ludzkimi
Pomiar kapitału intelektualnego
342 strony, B5, oprawa miękka