wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

ZARZĄDZANIE WIEDZĄ W POLSKICH PRZEDSIĘBIORSTWACH


BŁASZCZUK A. BRDULAK J. GUZIK M. PAWLUCZUK A.

wydawnictwo: SGH, 2004, wydanie I

cena netto: 20.00 Twoja cena  19,00 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Publikacja jest obecnie niedostępna


Teoria zarządzania wiedzą jest nową koncepcją w naukach ekonomicznych. Głównymi podmiotami gospodarczymi, które przyczyniły się do rozpowszechnienia koncepcji związanych z zarządzaniem wiedzą były firmy konsultingowe. To one jako jedne z pierwszych, które wprowadziły u siebie systemy zarządzania wiedzą, zaczęły przenosić te rozwiązania do innych organizacji, a przede wszystkim wzbudzać potrzeby badawcze u przedstawicieli nauki.

Celem publikacji było zbadanie stopnia wdrożenia i uświadomienia koncepcji zarządzania wiedzą w polskich firmach, szcunek spodziewanych korzyści z zarządzania wiedzą oraz rozpoznanie barier występujących przy wdrożeniu tego systemu.


SPIS TREŚCI 

1. Istota zarzadzania wiedzą - Andrzej Pawluczuk

1.1. Pojęcie wiedzy
1.2. Rodzaje wiedzy
1.3. Cechy wiedzy
1.4. Zarzadzanie wiedzą, jako nowy kierunek w naukach zarządzania
1.5. Proces zarządzania wiedzą
1.6. Strategie zarządzania wiedzą
1.7. Wspólnoty praktyków
1.8. Historia zarządzania wiedzą na świecie i w Polsce

2. Korzyści z zarządzania wiedzą - Anna Błaszczuk

2.1. Przesłanki wprowadzenia zarządzania wiedzą w przedsiębiorstwach
2.2. Poziom przedsiębiorstwa
2.2.1. Poziom wewnątrzorganizacyjny
2.2.2. Otoczenie
2.3. Poziom pracowniczy
2.4. Poziom rynku
2.5. Determinanty sukcesu we wprowadzeniu koncepcji zarządzania wiedzą

3. Zarządzanie wiedzą a innowacyjność - Jakub J. Brdulak

3.1. Fazy procesu innowacyjnego
3.2. Strategie zarządzania wiedzą w procesie innowacyjnym
3.3. zarządzanie łańcuchami wiedzy (Knowledge Chain Management)

4. Pomiar wartości intelektualnych i zarządzania wiedzą - Marcin Guzik

4.1. Potrzeba mierzenia wartości intelektualnych wiedzy
4.2. Kapitał intelektualny
4.3. Audyt wiedzy
4.3.1. Definicja celów
4.3.2. Definicja ograniczeń i ustalenie stanu idealnego
4.3.3. Wybór metody audytu i aspektów audytowanych
4.3.4. Realizacja i dokumentowanie audytu
4.3.5. Wyniki audytu

5. Wyniki badań sondażowych nad zarządzaniem wiedzą w Polsce - oprac. zespół

5.1. Założenia badawcze
5.2. Stopień wdrożenia systemów zarządznia wiedzą
5.3. Narzędzia wspomagające zarządzanie wiedzą
5.4. Rodzaje wiedzy
5.5. Korzyści z wdrożenia zarządzania wiedzą
5.6. Bariery w zarządzaniu wiedzą

6. Studia przypadków

6.1. Zarządzanie wiedzą w Vigo System - Jakub J. Brdulak
6.2. Zarządzanie wiedzą w firmie informatycznej - Marcin Guzik

Podsumowanie
Bibliografia
Załączniki
I. Lista organizacji uczestniczących w badaniu
II. Wzór ankiety

118 stron, miękka okładka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022