Efektywna komunikacja w organizacji to jeden z podstawowych czynników wpływających
na jej działanie. Umiejętność rozmawiania ze współpracownikami i podwładnymi to
jedna z podstawowych umiejętności, które powinien posiadać dobry menedżer, niestety
często lekceważona. Menedżer, który potrafi w odpowiedni sposób przekazać swoje
polecenia, cieszy się znacznie większym szacunkiem wśród personelu. Umiejętność
komunikacji jest również niezbędna podczas prowadzenia zebrań i rozmów z
kontrahentami.
"Harvard Business Review. Efektywna komunikacja" to zbiór ośmiu
artykułów poświęconych komunikacji w organizacji, publikowanych w Harvard Business
Review - cenionym przez menedżerów, naukowców i przedsiębiorców czasopiśmie,
wydawanym przez jeden z najbardziej prestiżowych uniwersytetów na świecie.
Czytając tę książkę, dowiesz się, jak ważna dla menedżera jest umiejętność
słuchania ludzi oraz nauczysz się organizować i prowadzić zebrania, których
uczestnicy nie będą się nudzić. Nauczysz się rozmawiać z personelem i rozwiązywać
konflikty w zespołach zarządzających.
- Doskonalenie umiejętności słuchania innych
- Określanie celu zebrania
- Organizowanie zebrań
- Prowadzenie spotkań
- Zyskiwanie zaufania współpracowników i podwładnych
- Sposoby zmiany zachowań pracowników szeregowych
- "Burze mózgów" -- konstruktywne konflikty
Książki z serii Harvard Business Review powinny stać się lekturą
obowiązkową dla ambitnych pracowników każdej organizacji na świecie.
Spis treści
Słuchanie ludzi
RALPH G. NICHOLS I LEONARD A. STEVENS
Jak poprowadzić zebranie?
ANTONY JAY
Twórcze zebrania dzięki dzieleniu się władzą
GEORGE M. PRINCE
Nikt nie ufa całkowicie szefowi
FERNANDO BARTOLOMÉ
Wyćwiczona nieudolność
CHRIS ARGYRIS
Ukryte komunikaty przekazywane przez menedżerów
MICHAEL B. MCCASKEY
Jak dotrzeć do pracowników szeregowych i zmienić ich zachowania?
T.J. LARKIN I SANDAR LARKIN
Konstruktywne konflikty w zespołach zarządzających
KATHLEEN M. EISENHARDT, JEAN L. KAHWAJY I L.J. BOURGEOIS III
O autorach
208 stron, A5, twarda oprawa