Rozwój - to słowo powraca niczym mantra podczas spotkań i narad poświęconych
tworzeniu planów i strategii. Często padają stwierdzenia, że jest on możliwy jedynie
w dojrzałych branżach i wyłącznie w przypadku firm położonych w odpowiednim kraju
lub regionie. Jednak wiele firm znajduje sposoby, aby się rozwijać, niezależnie od
aktualnego stanu gospodarki czy klimatu dla biznesu. Przedsiębiorstwa takie koncentrują
się na innowacjach i kalkulowanym ryzyku, wciąż ulepszając produkty i wykorzystując
nowe szansę, aby zabezpieczyć przyszłą sprzedaż. Ich menedżerowie rozumieją, że
rozwój jest możliwy dzięki kombinacji różnych czynników. Należą do nich m.in.
fuzje, przejęcia, innowacje pro-duktowe, efektywność organizacyjna i zdobywanie nowych
rynków.
Książka "Stretching w biznesie. Rozwijanie działalności w lepszych i
gorszych czasach" to efekt 14 lat badań prowadzonych przez Jej autora w
ponad 29 000 przedsiębiorstw. Na podstawie zebranych danych A.T. Kearney stworzył
czteroetapowy plan rozwoju przedsiębiorstwa i precyzyjnie opisał sposób jego
wdrożenia. Czytając tę książkę, przekonasz się, że dynamiczny wzrost jest możliwy
w każdej branży, w każdym regionie i w każdym okresie. Autor udowadnia, że rozwój
przedsiębiorstwa nie zależy od czynników zewnętrznych, ale od działań podejmowanych
w firmie.
Poszukiwanie celu rozwoju Przygotowywanie firmy do rozwoju Usuwanie wąskich gardeł
Usprawnianie procesu decyzyjnego Planowanie strategii Reorganizacja procesów biznesowych
Jeśli chcesz pójść w ślady firm, które odnoszą sukcesy, skorzystaj z ich
strategii rozwoju.
SPIS TREŚCI
PRZEDMOWA 
PODZIĘKOWANIA .
WSTĘP .
CZĘŚĆ I   KRAJOBRAZ ROZWOJU FIRMY
ROZDZIAŁ. 1. 
Rozpoznawanie wyzwań i przeszkód
Wyzwania towarzyszące rozwojowi - to więcej niż zdobycie tylko jednego szczytu .
Upadek wielu popularnych koncepcji i strategii rozwoju 
Wyzwanie dla Coca-Coli - przeszkody w rozwoju na przełomie wieków .
Czy możemy sprostać wyzwaniom, jakie niesie ze sobą rozwój? .
ROZDZIAŁ 2. 
Gra w konsolidację
Nauka na przykładach 
ROZDZIAŁ 3. 
Władze państwowe mogą wspierać lub utrudniać rozwój
Branżowe wskaźniki wzrostu w poszczególnych krajach są różne 
Władze promują wybrane branże 
Łączenie biznesu i polityki na krzywej finału .
Nasilenie protekcjonizmu .
Krótka podróż po świecie .
Wnioski
CZĘŚĆ II   argumenty PRZEMAWIAJĄCE ZA ROZWOJEM
ROZDZIAŁ 4..
Cel rozwoju:
Znajdź właściwą ścieżkę 
Wykorzystywanie właściwych dźwigni.
ROZDZIAŁ 5..
Przygotowanie do rozwoju Pozytywne aspekty rozwoju 
Skutki konsolidacji branży Diagnozowanie wzrostu 
CZĘŚĆ III  MODEL ROZWOJU PRZEZ ROZCIĄGANIE
ROZDZIAŁ 6. 
Wprowadzenie do modelu rozwoju przez rozciąganie Opowieść o dwóch strategiach .
Zdecentralizowane i zunifikowane 
ROZDZIAŁ 7. 
Działalność operacyjna - usuwanie "wąskich gardeł" i barier rozwoju
Wal-Mart - rozwój napędzany przez działalność operacyjną
1. Zarządzanie procesem zaopatrzenia 
2. Jakość produktu i usługi .1
3. Rozwój nowego produktu .
4. Dostawa na czas .
5. Lepsza obsługa klienta 
6. Efektywność sprzedaży 
7. Strategia cenowa i jej wdrażanie 
ROZDZIAŁ 8. 
Organizacja - budowanie dobrze prosperujących firm Goldman Sachs
Eliminacja tarć 
Przełamanie barier rozwoju 
Sara Lee .
Usprawnienie procesu podejmowania decyzji .
Powiązanie systemu wynagrodzeń z rozwojem firmy 
HSBC Holdings .
ROZDZIAŁ 9. .
Strategia - wykorzystanie dźwigni strategicznych Toyota .
W jakiej branży rzeczywiście działasz? .
Na czym polega Twoja strategia rozwoju zorientowana na klienta?
Jakie kanały dystrybucji najsilniej pobudzają rozwój? .
W których krajach powinieneś konkurować? .
Jaki jest najlepszy portfel produktów? 
Teleflex 
Gdzie mieszczą się w Twoich planach fuzje i przejęcia? 
Robert Mondavi .
ROZDZIAŁ 10. 
Rozciąganie - osiąganie nadzwyczajnego tempa wzrostu Nestle .
Łańcuch wartości i model biznesowy 
Baza klientów 
Obsługa 
Partnerstwo i podział ryzyka .
Kanały dystrybucji .
Marki 
Wygoda i dostosowanie do indywidualnych potrzeb 
Zasięg geograficzny
Technologia 
Johnson & Johnson .
CZĘŚĆ IV   REALIZACJA I WNIOSKI
ROZDZIAŁ 11. 
Organizacja procesu rozwoju - rozwiązywanie
problemów związanych z implementacją
Przekonanie partnerów do rozwoju .
Wybór właściwego dyrektora generalnego z punktu widzenia rozwoju Stworzenie kultury
rozwoju
Globalizacja i ekspansja geograficzna 
ROZDZIAŁ 12. .
Przebudowa procesów biznesowych pod kątem rozwoju Podstawowe procesy umożliwiające
rozwój .
Innowacje - narodziny nowych produktów i usług 
Możliwości wzrostu .
Zarządzanie decyzjami o fuzjach i przejęciach .
ROZDZIAŁ 13. 
Przyszłe wyzwania dla rozwoju
Powody dla zachowania nadziei 
Perspektywy wzrostu dla głównych regionów, Prognozy wzrostu w kluczowych branżach .
Rozciąganie w przyszłość .
DODATEK .
Ekonomiczna wartość dodana (EVA) i inne schematy wartości Strategie cenowe .
SKOROWIDZ
237 stron, twarda oprawa 
Księgarnia nie działa. Nie odpowiadamy na pytania i nie realizujemy zamówien. Do odwolania !.