wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

PLANOWANIE STRATEGICZNE W PRZEDSIĘBIORSTWIE


ROMANOWSKA M.

wydawnictwo: PWE, 2017, wydanie III

cena netto: 61.99 Twoja cena  58,89 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Planowanie strategiczne w przedsiębiorstwie


W książce zostały przedstawione podstawy zarządzania strategicznego oraz wiele metod postępowania przy tworzeniu planu strategicznego.

Dzięki temu menedżerowie mogą opracować profesjonalną i całościową analizę strategiczną, a także zbudować plan strategiczny dla całego przedsiębiorstwa oraz jego wyodrębnionych części, tzw. strategicznych jednostek biznesowych.

W książce autorka przedstawiła zatem, jakie warianty strategii należy rozpatrywać, jaka strategia pasuje do określonej sytuacji strategicznej, jakie są wady i zalety różnych ścieżek rozwoju, w jaki sposób są powiązane decyzje strategiczne podejmowane w różnych obszarach i częściach przedsiębiorstwa.

Książkę wzbogacają liczne przykłady zastosowania omawianych metod w praktyce, a także ćwiczenia uczące ich stosowania.

Książka jest przeznaczona dla wykładowców i studentów kierunków ekonomicznych, zarządzania, inżynierii produkcji. Może też być przydatna dla obecnych i przyszłych przedsiębiorców, menedżerów, kadry kierowniczej w firmach.


Wprowadzenie

1. Planowanie strategiczne
1.1. Ewolucja myślenia strategicznego
1.2. Istota strategii
1.3. Model działalności przedsiębiorstwa
1.4. Metodyka budowy planu strategicznego
1.5. Bariery skutecznej strategii i ich przezwyciężanie

2. Analiza strategiczna przedsiębiorstwa
2.1. Rola analizy strategicznej w planowaniu rozwoju przedsiębiorstwa
2.2. Analiza makrootoczenia przedsiębiorstwa
2.3. Analiza otoczenia konkurencyjnego
2.4. Analiza potencjału strategicznego przedsiębiorstwa
2.5. Ocena pozycji strategicznej przedsiębiorstwa

3. Strategia dywersyfikacji - od przedsiębiorstwa wyspecjalizowanego do konglomeratu
3.1. Model strategii rozwoju przedsiębiorstwa H.I. Ansoffa
3.2. Cele i rodzaje dywersyfikacji
3.3. Sposoby pomiaru dywersyfikacji i synergii
3.4. Historia dywersyfikacji na świecie i w Polsce
3.5. Konglomeraty - nieudany eksperyment?
3.6. Pułapki dywersyfikacji

4. Strategia rozwoju rynku - od przedsiębiorstwa lokalnego do korpoŞracji transnarodowej
4.1. Przesłanki ekspansji geograficznej przedsiębiorstw
4.2. Strategie internacjonalizacji przedsiębiorstw
4.3. Model przedsiębiorstwa globalnego
4.4. Strategie przedsiębiorstw lokalnych w sektorach globalnych
4.5. Pomiar internacjonalizacji przedsiębiorstwa

5. Strategia integracji pionowej
5.1. Istota integracji pionowej
5.2. Integracja pionowa a strategie alternatywne
5.3. Strategie zarządzania dostawcami
5.4. Tendencje światowe

6. Sposoby rozwoju przedsiębiorstw
6.1. Przesłanki wyboru sposobu rozwoju
6.2. Fuzje i przejęcia
6.3. Alianse strategiczne

7. Strategie konkurencji
7.1. Istota strategii konkurencji
7.2. Przewagi konkurencyjne
7.3. Źródła przewag konkurencyjnych
7.4. Wybór obszaru konkurencji
7.5. Hiperkonkurencja

Aneks
Literatura


272 strony, Format: 16.2x23.7, oprawa kartonowa foliowana

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022