|
PLANOWANIE STRATEGICZNE W PRZEDSIĘBIORSTWIE
ROMANOWSKA M. wydawnictwo: PWE, 2017, wydanie IIIcena netto: 61.99 Twoja cena 58,89 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Planowanie strategiczne w przedsiębiorstwie
W książce zostały przedstawione podstawy zarządzania strategicznego oraz wiele
metod postępowania przy tworzeniu planu strategicznego.
Dzięki temu menedżerowie mogą opracować profesjonalną i całościową analizę
strategiczną, a także zbudować plan strategiczny dla całego przedsiębiorstwa oraz
jego wyodrębnionych części, tzw. strategicznych jednostek biznesowych.
W książce autorka przedstawiła zatem, jakie warianty strategii należy
rozpatrywać, jaka strategia pasuje do określonej sytuacji strategicznej, jakie są wady
i zalety różnych ścieżek rozwoju, w jaki sposób są powiązane decyzje strategiczne
podejmowane w różnych obszarach i częściach przedsiębiorstwa.
Książkę wzbogacają liczne przykłady zastosowania omawianych metod w praktyce, a
także ćwiczenia uczące ich stosowania.
Książka jest przeznaczona dla wykładowców i studentów kierunków ekonomicznych,
zarządzania, inżynierii produkcji. Może też być przydatna dla obecnych i przyszłych
przedsiębiorców, menedżerów, kadry kierowniczej w firmach.
Wprowadzenie
1. Planowanie strategiczne
1.1. Ewolucja myślenia strategicznego
1.2. Istota strategii
1.3. Model działalności przedsiębiorstwa
1.4. Metodyka budowy planu strategicznego
1.5. Bariery skutecznej strategii i ich przezwyciężanie
2. Analiza strategiczna przedsiębiorstwa
2.1. Rola analizy strategicznej w planowaniu rozwoju przedsiębiorstwa
2.2. Analiza makrootoczenia przedsiębiorstwa
2.3. Analiza otoczenia konkurencyjnego
2.4. Analiza potencjału strategicznego przedsiębiorstwa
2.5. Ocena pozycji strategicznej przedsiębiorstwa
3. Strategia dywersyfikacji - od przedsiębiorstwa wyspecjalizowanego do
konglomeratu
3.1. Model strategii rozwoju przedsiębiorstwa H.I. Ansoffa
3.2. Cele i rodzaje dywersyfikacji
3.3. Sposoby pomiaru dywersyfikacji i synergii
3.4. Historia dywersyfikacji na świecie i w Polsce
3.5. Konglomeraty - nieudany eksperyment?
3.6. Pułapki dywersyfikacji
4. Strategia rozwoju rynku - od przedsiębiorstwa lokalnego do korpoŞracji
transnarodowej
4.1. Przesłanki ekspansji geograficznej przedsiębiorstw
4.2. Strategie internacjonalizacji przedsiębiorstw
4.3. Model przedsiębiorstwa globalnego
4.4. Strategie przedsiębiorstw lokalnych w sektorach globalnych
4.5. Pomiar internacjonalizacji przedsiębiorstwa
5. Strategia integracji pionowej
5.1. Istota integracji pionowej
5.2. Integracja pionowa a strategie alternatywne
5.3. Strategie zarządzania dostawcami
5.4. Tendencje światowe
6. Sposoby rozwoju przedsiębiorstw
6.1. Przesłanki wyboru sposobu rozwoju
6.2. Fuzje i przejęcia
6.3. Alianse strategiczne
7. Strategie konkurencji
7.1. Istota strategii konkurencji
7.2. Przewagi konkurencyjne
7.3. Źródła przewag konkurencyjnych
7.4. Wybór obszaru konkurencji
7.5. Hiperkonkurencja
Aneks
Literatura
272 strony, Format: 16.2x23.7, oprawa kartonowa foliowana
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|