|
ORGANIZACJA FIRMY PROJEKTOWANIE BUDOWA USPRAWNIANIE
PAWLAK Z., SMOLEŃ A. wydawnictwo: POLTEXT, 2008, wydanie I cena netto: 42.50 Twoja cena 40,38 zł + 5% vat - dodaj do koszyka "Organizacja firmy - projektowanie, budowa, usprawnianie" to bardzo dobra
książka napisana przez dwóch specjalistów z bogatym doświadczeniem konsultingowym
oraz dorobkiem akademickim. Praktycznym walorem tej publikacji jest wiele przykładów
usprawnień i zmian organizacyjnych z polskich przedsiębiorstw. Autorzy przedstawiają
liczne praktyczne wskazania dla osób, które chcą pewnie funkcjonować w warunkach nowej
ery gospodarczej. Wiek XXI to okres przechodzenia od ery szybkiego wzrostu do ery szybkich
zmian. Nie wystarczy już, aby firma działała lepiej, musi działać inaczej. Trudno
jest nadążyć za rozwojem, a tu jeszcze trzeba wymyślać nowe rzeczy i sprawnie
wprowadzać je do rzeczywistości gospodarczej. Ta powszechność zmiany niesie w sobie
olbrzymie niebezpieczeństwo, gdyż w każdej zmianie występuje organizacja w formie
jawnej lub ukrytej, a zmiany organizacyjne należą do najtrudniejszych. Systematyczny i
zróżnicowany opis organizacji i procesów jej usprawniania, wsparty przykładami, czyni
z książki ciekawy przewodnik po zmianach potrzebnych w sektorze gospodarczym,
administracji publicznej i samorządowej, a nawet w życiu codziennym. Omawiane podejścia
i doświadczenia z praktyki stanowią dobre podłoże do inicjowania nowych projektów
oraz podstawę tworzenia organizacji i jej dostosowywania do wyzwań współczesności.
Książka powinna być zatem przydatna na każdym stanowisku menedżerskim, może także
pomóc osobom, które chcą lepiej funkcjonować w życiu zawodowym i prywatnym.
Prof. dr hab. Jan D. Antoszkiewicz
Spis treści
Wstęp
Rozdział 1. Organizowanie jako funkcja zarządzania
1.1. Istota zarządzania
1.2. Funkcje zarządzania
1.3. Organizacyjna funkcja zarządzania
1.4. Kim jest menedżer?
1.5. Role współczesnego menedżera
1.6. Kompetencje współczesnego menedżera
Rozdział 2. Modelowanie w procesie budowy i przebudowy firmy
2.1. Czym jest tworzona i usprawniana firma?
2.2. O konieczności i zasadach modelowania w projektowaniu organizacj
2.3. Typy organizacji
2.4. Modele organizacji
2.5. Ogólny model projektowania, wdrażania i przebudowy organizacji
Rozdział 3. Metody projektowania organizacji
3.1. Projektowanie firmy jako etap cyklu inwestycyjnego
3.2. Poszukiwanie i tworzenie wizji firmy
3.3. Wizja organizacji na etapie pierwszych prac analitycznych
3.4. Projekt inwestycyjny uruchomienia nowej firmy
3.5. Wypracowanie misji firmy
3.6. Szczegółowa metodyka projektowania organizacji
Rozdział 4. Projektowanie struktur organizacyjnych
4.1. Istota struktury organizacyjnej
4.2. Funkcje struktury organizacyjnej
4.3. Elementy składowe i relacje w strukturze organizacyjnej
4.4. Wymiary (płaszczyzny) struktury organizacyjnej
4.5. Determinanty struktury organizacyjnej
4.6. Zasady projektowania struktur organizacyjnych
4.7. Formy prezentacji struktur organizacyjnych
Rozdział 5. Modele struktur organizacyjnych
5.1. Typologia struktur organizacyjnych
5.2. Struktury według kryterium dominującej więzi organizacyjnej
5.2.1. Struktura liniowa
5.2.2. Struktura funkcjonalna
5.2.3. Struktura sztabowo-liniowa
5.2.4. Struktura techniczna
5.3. Podział struktur według złożoności
5.3.1. Struktury proste
5.3.2. Struktury złożone
5.4. Podział struktur według rozpiętości kierowania i spiętrzenia kierownictwa
5.4.1. Struktury smukłe
5.4.2. Struktury płaskie
5.5. Podział struktur według stopienia trwałości powiązań
5.5.1. Struktury biurokratyczne
5.5.2. Struktury elastyczne (organiczne)
5.6. Współczesne tendencje w dziedzinie struktur organizacyjnych
Rozdział 6. Tworzenie dokumentów organizacyjnych
6.1. Formalizacja struktury organizacyjnej
6.2. Rodzaje wewnętrznych aktów prawnych w organizacji
6.3. Formalizacja a sprawność działania organizacji
6.4. Typowa struktura regulaminu organizacyjnego przedsiębiorstwa
6.5. Projekt regulaminu organizacyjnego przedsiębiorstwa na przykładzie Computer
Technology & Management Consulting Sp. z o.o
Rozdział 7. Wdrażanie projektu organizacji - uruchamianie przedsiębiorstwa
7.1. Wymagania formalnoprawne
7.2. Zakup lub leasing maszyn i urządzeń
7.3. Zatrudnianie pracowników
7.4. Prowadzenie ewidencji gospodarczej
7.5. Prowadzenie księgowości
7.6. Zawieranie umów
Rozdział 8. Uwarunkowania i zasady przebudowy przedsiębiorstwa
8.1. Postępowanie wobec symptomów niesprawności przedsiębiorstw
8.2. Analiza i plan strategiczny jako warunki racjonalnej przebudowy firmy
8.3. Obszary przebudowy przedsiębiorstwa
8.4. Przebudowa jako środek zwiększania poziomu innowacyjności firmy
8.5. Opór przeciwko zmianom i sposoby jego zmniejszania
8.6. Modele i ogólna procedura zarządzania zmianą
8.7. Modelowanie rozwoju przedsiębiorstwa
8.8. Analiza zmian organizacyjnych firmy na przykładzie Management Consulting Group Sp. z
o.o
8.9. Zwijanie biznesu a organizacja nowej firmy
Bibliografia
192 strony, B5, miękka oprawa
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|