Przyszłość firmy zależy od wielu czynników. Umiejętność redukcji kosztów i
wprowadzenie na rynek ciekawego produktu mogą nie wystarczyć do przetrwania we
współczesnych realiach gospodarczych. Najistotniejszą cechą menedżera, który chce
zagwarantować swojemu przedsiębiorstwu miejsce na rynkach przyszłości, jest
umiejętność przewidywania zmian. Zmian, które na pewno nadejdą. Zmian, które
skuteczny menedżer natychmiast wykorzysta do zapewnienia firmie maksymalnych korzyści.
Niniejsza książka jest zbiorem artykułów poświęconych zarządzaniu firmą
w niepewnym otoczeniu rynkowym. Ukazały się one w Harvard Business Review -
cenionym przez menedżerów, naukowców i przedsiębiorców czasopiśmie, wydawanym przez
jeden z najbardziej prestiżowych uniwersytetów na świecie. Autorami artykułów są
uznani fachowcy z dziedziny zarządzania i strategii. W swoich artykułach opisują oni
umiejętności odbierania sygnałów z rynku, patrzenia na rynek oczami konkurencji i
podejmowania decyzji o nowych przedsięwzięciach.
- Planowanie przyszłości firmy
- Taktyka gry rynkowej
- Niekonwencjonalne metody planowania projektów
- Inwestowanie w przełomowe technologie
- Zarządzanie firmą w dobie szybkich zmian
Książki z serii Harvard Business Review powinny stać się lekturą
obowiązkową dla ambitnych pracowników każdej organizacji na świecie.
Harvard Business School Publishing skupia swoją uwagę na
poszukiwaniu, kształtowaniu, współtworzeniu i publikowaniu w różnej formie tych idei
i innowacji w zarządzaniu, które będą miały zasadniczy wpływ na środowisko
biznesowe w ciągu najbliższej dekady. Będąc częścią Harvard University udostępnia
najnowszą wiedzę o zarządzaniu - gwarancją są najwybitniejsi autorzy i profesorowie
Harvard Business School oraz znani praktycy biznesu.
Spis treści
Strategia w warunkach niepewności
HUGH COURTNEY, JANE KIRKLAND I PATRICK VIGUERIE
Zabiegaj o przyszłość firmy
GARY HAMEL I C.K. PRAHALAD
Firma, która się uczy
ARIE P. DE GEUS
Właściwa gra - teoria gier w biznesie
ADAM M. BRANDENBURGER I BARRY J. NALEBUFF
Odkrywcze planowanie - krok po kroku
RITA GUNTHER MCGRATH I IAN C. MACMILLAN
Podejmowanie decyzji - myślenie wstecz i w przód
HILLEL J. EINHORN I ROBIN M. HOGARTH
Przełomowe technologie - bądź na fali
JOSEPH L. BOWER I CLAYTON M. CHRISTENSEN
Podążanie z duchem czasu - konkurowanie w zmiennych warunkach rynkowych
KATHLEEN M. EISENHARDT I SHONA L. BROWN
O autorach
220 stron, A5, twarda oprawa z obwolutą