Książka jest pierwszym tego typu polskim opracowaniem o przekrojowym
charakterze i odpowiedzią na światowe aktualne trendy w dziedzinie zarządzania.
Jednocześnie jest to pierwsza próba systematyzacji wiedzy o multidyscyplinarnym zjawisku
zaufania.
Z rezenzji prof. dr hab. biskupa diecezjalnego Andrzeja Dzięgi:
"To jest dzieło o prawdziwym zaufaniu. Pracodawcy do pracownika, pracownika do
pracodawcy. Pracowników nawzajem do siebie. Zwykłego zaufania pomiędzy ludźmi,
chociaż wpisanego w twardą rzeczywistość życia gospodarczego. Znowu powraca myśl
Jana Pawła II, przywoływana już jako klasyczna teza katolickiej nauki społecznej, że
te relacje muszą być partnerskimi relacjami. Partnerzy sobie ufają. Liczą na
siebienawzajem. Są sobie potrzebni. (...). Ufam, że to opracowanie otworzy nowy etap
dyskusji wokół problematyki zarządzania, organizacji wspólnych działań i
odpowiedzialności za wspólne sprawy. Bardzo nam takiej dyskusji brakuje w Polsce i w
Europie. Myślę, że także w świecie".
Spis treści
Przedmowa
Od autorów
Rozdział 1. Podstawy teoretyczne zarządzania zaufaniem
1.1. Etyczne rozumienie zaufania i etyka zarządzania według wielkich religii
światowych
1.2. Rozwój etyki zarządzania
1.3. Pojęcie i istota zaufania
1.4. Determinanty określające skłonność do zaufania ogólnego
1.5. Zaufanie a kontrola
1.6. Modelowanie systemów zaufania
1.7. Metodyka pomiaru kategorii zaufania
Literatura
Rozdział 2. Główne aspekty budowania systemów zaufania
2.1. Zasady kreowania zaufania
2.2. Wpływ komunikacji na budowanie zaufania
2.3. Zaufanie w relacjach występujących między liderem a pracownikiem
2.4. Budowanie zaufania w relacjach przedsiębiorstwo - klient (B2C)
2.5. Budowanie zaufania w relacjach pomiędzy przedsiębiorstwami (B2B)
Literatura
Rozdział 3. Organizacja wirtualna
3.1. Istota organizacji wirtualnej
3.2. Modele organizacji wirtualnej
3.3. Zarządzanie organizacją wirtualną
3.4. Zaufanie podstawowym czynnikiem funkcjonowania organizacji wirtualnej
Literatura
Rozdział 4. Przykłady zarządzania zaufaniem w organizacjach wirtualnych
4.1. Zaufanie jako podstawowy czynnik strategii działania organizacji
4.2. Budowanie zaufania w organizacjach wirtualnych i w procesach podejmowania decyzji
4.3. Analiza przypadków organizacji wirtualnych i w procesach podejmowania decyzji
4.4. Empiryczna weryfikacja przydatności mechanizmu zaufania
Literatura
Spis rysunków
Spis wykresów
Spis tabel
246 stron, B5, twarda oprawa