Informacja i wiedza są obecnie traktowane jako jeden z ważniejszych zasobów
produkcyjnych przedsiębiorstw.
W erze informacyjnej przedsiębiorstwa w bardzo dużym stopniu zależą od technologii
informacyjnej, która obejmuje znacznie więcej niż tylko komputery i ich oprogramowanie,
ale także know-how. Zdobycie umiejętności posługiwania się komputerem staje się
koniecznością zarówno w pracy zawodowej, w przedsiębiorstwie, jak i w życiu
codziennym. Era informacyjna nie tylko przynosi nowe narzędzia pracy, ale także
przyczynia się do wzrostu wydajności pracy i jej efektywności w przemyśle, rolnictwie
ale także przyczynia się do wzrostu wydajności pracy i jej efektywności w przemyśle,
rolnictwie oraz usługach. Tworzone są nowe technologie umożliwiające wzrost
wydajności pracy oraz otwierające nowe perspektywy w działalności człowieka. Dzięki
nim poprawia się jakość produktów i usług, skraca się czas wprowadzania produktu na
rynek oraz staje się możliwe zaspokajanie wielu dotychczas niezaspokojonych potrzeb
człowieka.
Książka dr Stanisława Łobejko w sposób interesujący prezentuje rolę i znaczenie
systemów informacyjnych w zarządzaniu współczesnym przedsiębiorstwem. Jej walory
najlepiej oddaje fragment recenzji wydawniczej napisanej przez dr hab. Annę Łapińską,
prof. Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego: "Praca przedstawia kompendium wiedzy na
temat aktualnej sytuacji w rozwoju i wykorzystaniu systemów informacyjnych w różnych
dziedzinach życia społecznego i gospodarczego. Przybliża wiadomości z zakresu
zarządzania wiedzą, zarządzania przedsiębiorstwem wirtualnym i innowacjami. Są to
bardzo istotne problemy występujące we współczesnym społeczeństwie określanym
mianem 'społeczeństwa informacyjnego'. W aktualnym czasie informacja i wiedza traktowane
są jako jedne z ważniejszych czynników w działalności gospodarczej. W obecnym okresie
zmieniają się tradycyjne mechanizmy organizacji i zarządzania przedsiębiorstwem, a
wprowadzenie nowoczesnych technologii informacyjnych pozwala lepiej wykorzystać zasoby
przedsiębiorstwa, w których tworzone systemy informacyjne odgrywają coraz większa
rolę w działalności gospodarczej. Dzięki rozwojowi nowoczesnych technologii
informacyjnych firmy mogą uzyskać lepsze efekty ekonomiczne w szybko zmieniającym się
otoczeniu."
SPIS TREŚCI
Rozdział 1
Systemy informacyjne w zarządzaniu przedsiębiorstwem
1.1. Pojęcie systemu
1.2. System informacyjny
1.3. System informacyjny a informatyczny
1.4. System informacyjny przedsiębiorstwa w otoczeniu biznesowym
1.5. System informacyjny a zarządzanie
Rozdział 2
Systemy informacyjne w zarządzaniu wiedzą
2.1. pojęcie wiedzy
2.2. Zarządzanie wiedzą
2.3. Technologia informacyjna a zarządzanie wiedzą
2.4. Systemy zarządzania wiedzą
2.5. Znaczenie systemów zarządzania wiedzą dla przedsiębiorstw
2.6. Internet źródłem wiedzy
2.7. Data Mining
2.8. Business Intelligence
2.9. Telenauczanie
Rozdział 3
Systemy informacyjne a innowacyjność przedsiębiorstw
3.1. Pojęcie innowacji
3.2. Procesy innowacyjne
3.3. Rodzaje innowacji
3.4. Innowacyjność przedsiębiorstw
3.5. Wpływ technologii informacyjnej na innowacyjność przedsiębiorstw
3.6. Wpływ systemów informacyjnych na konkurencyjność firm
3.7. Innowacje bazujące na technologii informacyjnej
3.8. Technologia innowacyjna w działalności przedsiębiorstw
3.9. Ciągła zmiana technologii a innowacyjność
3.10. Zarządzanie wiedzą a zarządzanie innowacją
Rozdział 4
Przedsiębiorstwo wirtualne
4.1. Pojęcie wirtualności
4.2. Definicja przedsiębiorstwa wirtualnego
4.3. Zarządzanie przedsiębiorstwem wirtualnym
4.4. Wirtualna organizacja pracy
4.5. Cykl przedsiębiorstwa wirtualnego
4.6. Wirtualność a innowacyjność
4.7. Wirtualne firmy innowacyjne w gospodarce rynkowej
4.8. Perspektywy rozwoju wirtualnych przedsiębiorstw innowacyjnych
4.9. Wirtualne sieci prywatne
Rozdział 5.
Zarządzanie wiedzą i relacjami z klientem
5.1. Istota systemów zarządzania relacjami z klientem
5.2. Cele i zadania systemów zarządzania relacjami z klientem
5.3. Wdrożenie systemu
5.4. Korzyści z wdrożenia systemu
5.5. Funkcje zaawansowanych systemów zarządzania relacjami z klientem
5.6. Pozyskiwanie informacji o klientach
5.7. Internet w zarządzaniu relacjami z klientem
5.8. Systemy zarządzania relacjami z klientem a strategia przedsiębiorstwa
5.9. Systemy zarządzania wiedzą w relacjach z klientem
Rozdział 6
Najnowsze trendy biznesowe
6.1. Zmiany w otoczeniu przedsiębiorstwa
6.2. Tendencje współczesnego biznesu
6.3. Telewizja interaktywna
6.4. Sztuczna inteligencja
6.5. Nowe formy globalizacji pracy
6.6. Zwiększenie efektywności wykorzystania informacji
6.7. Produkt z punktu widzenia klienta
6.8. Gospodarka elektroniczna szansą dla MSP
Podsumowanie
208 stron, B5, miękka oprawa