- Początki megaimperiów - Caterpillar, Visa, monopole naftowe
- Historia gospodarcza XX wieku - od Wielkiego Kryzysu 1929-1933 do ery internetu
- Ewolucja kapitalizmu - od epoki strajków i bezrobocia do rewolucji technologicznej
Żywi czy martwi, są wśród nas. To oni stworzyli świat, który stał się
naszą rzeczywistością. Mentorzy wszechczasów. Przyjdą Ci z pomocą, jeśli tylko
zwrócisz się do nich po radę. Otwórz właściwy rozdział i dowiedz się, co
w patowej sytuacji zrobiłby:
- Walt Disney,
- Warren Buffet, legendarny spekulant giełdowy,
- Robert W. Woodruff, twórca potęgi Coca-Coli,
- Luis V. Gerstner, który ocalił IBM przed upadkiem,
- Alfred M. Zeien, ojciec Gillette Company,
- Henry Ford,
- Harold S. Stanley, założyciel banku inwestycyjnego Morgan Stanley,
- Howard J. Morgens z Procter & Gamble,
- Edmund T. Pratt Junior, budowniczy Pfizera,
- Bill Gates.
Ta książka zawiera nie tylko biografie znanych przedsiębiorców. To studium
umysłów wielkich liderów, osadzone w ich czasach. Dziś rzadko zastanawiamy się,
dlaczego komputer czy samochód działa tak, a nie inaczej. Przyjmujemy te zdobycze
kapitalizmu i nauki za oczywistą normę. Jednak ktoś kiedyś musiał sobie to wszystko
wyobrazić i stworzyć.
Wybierz się w odkrywczą podróż do czasów, które z dzisiejszej perspektywy
mógłbyś uznać za dziewicze. Odkryj mentalny kod, który odróżnia opisanych w tej
książce liderów od większości ludzi.
"Jedna z najważniejszych książek biznesowych, jakie dotychczas ukazały się w
nowym stuleciu..."
Warren Bennis, osobisty doradca czterech prezydentów USA, autor 27 książek o
przywództwie
Anthony J. Mayo jest dyrektorem Leadership Initiative przy
Harwardzkiej Szkole Biznesu. Leadership Initiative to interdyscyplinarny ośrodek
służący jako katalizator nowatorskich badań nad przywództwem.
Nitin Nohria, profesor Harwardzkiej Szkoły Biznesu, jest autorem
wielu książek i artykułów o przywództwie. Uhonorowano go za nie prestiżowymi
nagrodami literackimi. Regularnie udziela wywiadów telewizji ABC, CNN i NPR. Jego
wypowiedzi są publikowane w pismach takich, jak Business Week, The Economist, Financial
Times, Fortune, New York Times i Wall Street Journal.
Spis treści
Przedmowa
Podziękowania
Wprowadzenie
Rozdział pierwszy 1900-1909
Kraina biznesowych możliwości
Rozdział drugi 1910-1919
Przełamywanie granic
Rozdział trzeci 1920-1929
Od prosperity do katastrofy
Rozdział czwarty 1930-1939
Szkoła przetrwania - adaptacja i odbudowa
Rozdział piąty 1940-1949
Nowe możliwości - standaryzacja
Rozdział szósty 1950-1959
Nakręcanie maszyny konsumpcji
Rozdział siódmy 1960-1969
Biznesowa bańka mydlana
Rozdział ósmy 1970-1979
Umiejętność radzenia sobie w trudnych czasach
Rozdział dziewiąty 1980-1989
Przywracanie chwały amerykańskiemu biznesowi
Rozdział dziesiąty 1990-1999
Reorganizacja, restrukturyzacja i realność
Epilog
Aneks
Metodologia
Skorowidz
O autorach
532 strony, B5, twarda oprawa