wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

GRY I ZACHOWANIA NIEETYCZNE W ORGANIZACJI


BUGDOL M.

wydawnictwo: DIFIN, 2007, wydanie I

cena netto: 47.00 Twoja cena  44,65 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

W książce omówiono gry społeczne prowadzone w organizacji. Dokonano analizy różnych nieetycznych zachowań, takich jak: kradzież, szantaż, sabotaż, zdrada, inwigilacja, protekcja. Zawarto również praktyczne porady dotyczące zarządzaniem zachowaniami nieetycznymi.    

Każdy z nas jest aktorem i posiada wiele możliwości zmieniania własnego zachowania (inaczej zachowujemy się w obecności przełożonego, kolegów z pracy, inaczej, kiedy jesteśmy sami). O tej prawdzie od dawna wiedzą socjologowie, ekonomiści, specjaliści z zarządzania. Gramy również we współczesnych organizacjach produkcyjnych, usługowych, a gry te są coraz bardziej przemyślane, perfidne. Organizacja jest teatrem, w którym wyróżnić można publiczność, scenerię, aktorów z przypisanymi rolami, reżyserów, specjalistów od naświetlenia, garderobianych. Ta metafora jest dzisiaj wyjątkowo aktualna.

Wzrasta nasza wiedza o metodach socjotechnicznych, wzrasta znaczenie pracy w naszym codziennym życiu. Współczesne organizacje są coraz bardziej złożonymi systemami społecznymi, a wszelkim grom towarzyszy wiele zachowań nieetycznych. Korupcja, kłamstwo, oszczerstwo, zdrada, inwigilacja, oszukiwanie, nepotyzm, sabotaż, szantaż, to tylko wybrane przykłady coraz częściej spotykanych przejawów zachowań nieetycznych.

Ważne jest wobec tego to, aby wiedzieć, w jaki sposób można kształtować zachowania etyczne i zarządzać "pracownikami trudnymi". Kiedy jednak czymś zarządzamy, to nie możemy zapominać o tym, że nasz rzeczywisty wpływ na zachowania pracowników jest ograniczony. Nie można bowiem, jak wydaje się niektórym przełożonym, zaszufladkować jakiegokolwiek pracownika. Każdy z nas jest kimś wyjątkowym, a mechanizmy naszego postępowania są na szczęście wielką tajemnicą.


Marek Bugdol  - dr hab. nauk ekonomicznych (zarządzanie), zatrudniony na stanowisku profesora w Instytucie Ekonomii i Zarządzania Uniwersytetu Jagiellońskiego.


Spis treści

Wprowadzenie

Rozdział 1. Gry społeczne w organizacji

1.1. System i struktura społeczna organizacji
1.2. Role społeczne
1.3. Organizacja areną polityczną
1.4. Gry społeczne - podstawowe pojęcia
1.5. Działania zbiorowe i "wspólne pastwisko"
1.6. Zwolennicy teorii dramaturgicznej
1.7. Gry społeczne a zadania grupowe
1.8. Przykłady gier społecznych w organizacji
1.9. Współpraca
1.10. Oszukiwanie

Rozdział 2. Zachowania nieetyczne w organizacji

2.1. Zagadnienia wprowadzające
2.2. Konflikty
2.3. Mobbing/bullying
2.4. Molestowanie seksualne
2.5. Romansowanie
2.6. Szantaż
2.7. Sabotaż w miejscu pracy
2.8. Plotkowanie w miejscu pracy
2.9. Kradzież
2.10. Kłamstwo
2.11. Inwigilacja i donoszenie
2.12. Znieważenie
2.13. Zdrada
2.14. Łapówkarstwo
2.15. Protekcja i faworyzacja

Rozdział 3. Zarządzanie zachowaniami nieetycznymi

3.1. Koncepcje zarządzania a zachowanie pracownicze
3.2. Formalne struktury organizacyjne a zachowania pracownicze
3.3. Szkolenia a zachowania pracownicze
3.4. Kodeksy etyczne i procedury zarządzania
3.5. Znaczenie przywództwa
3.6. Znaczenie jakości życia w miejscu pracy
3.7. Wyrażanie uznania i szacunku
3.8. Dyscyplina pracy a zachowania pracownicze
3.9. Pomaganie pracownikom
3.10. Zarządzanie pracownikami trudnymi

Zakończenie

Bibliografia

212 stron, B5, miękka oprawa

Osoby kupujące tę książkę wybierały także:


 

- MERCHANDISING W MAŁYCH I DUŻYCH FIRMACH HANDLOWYCH
WITEK L.

- ZARZĄDZANIE ZASOBAMI LUDZKIMI
RED. GOLNAU W.

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022