wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

KOMPUTEROWE WSPOMAGANIE ZARZĄDZANIA PRZEDSIĘBIORSTWEM


KNOSALA R.

wydawnictwo: PWE, 2007, wydanie I

cena netto: 54.00 Twoja cena  51,30 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

W książce omówiono wiele nowych metod i systemów wspomagających zarządzanie różnymi sferami działalności przedsiębiorstwa.

Opracowane przez zespół autorski rozwiązania metodyczne i informatyczne obejmują cztery grupy zagadnień:

  • wspomaganie decyzji logistycznych przedsiębiorstwa w zarządzaniu łańcuchem dostaw,
  • metody i systemy komputerowe wspomagające planowanie produkcji,
  • zarządzanie jakością w usługach przemysłowych i przedsiębiorstwach produkcyjnych,
  • operacyjne prognozowanie popytu na rynkach docelowych.

Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne poleca tę książkę studentom wszystkich uczelni, na których są wykładane przedmioty z zakresu informatyki ekonomicznej oraz zarządzania, przede wszystkim na kierunkach: zarządzanie i marketing oraz zarządzanie i inżynieria produkcji. Powinna również posłużyć jako źródło wiedzy dla każdego, kto profesjonalnie zajmuje się teorią lub praktyką projektowania systemów wspomagających zarządzanie przedsiębiorstwem.


Prof. dr hab. inż. Ryszard Knosala zajmuje się naukowo metodyką zarządzania przedsiębiorstwem, metodologią wspomagania podejmowania decyzji i aplikacjami metod sztucznej inteligencji. Opublikował jako autor lub współautor ponad czterysta artykułów naukowych, w tym około stu za granicą. Jest autorem lub współautorem dziewiętnastu książek i podręczników akademickich, między innymi: Bewerten technischer Systeme (Springer Verlag) i Zastosowanie metod sztucznej inteligencji w inżynierii produkcji (WNT). Profesor Ryszard Knosala jest prezesem Polskiego Towarzystwa Zarządzania Produkcją oraz redaktorem naczelnym ogólnopolskiego czasopisma "Zarządzanie Przedsiębiorstwem", a także redaktorem rocznych wydań zbioru prac Komputerowo zintegrowane zarządzanie.


Spis treści:

Od Autorów

Rozdział 1. Wspomaganie logistycznych decyzji przedsiębiorstwa w sferze zarządzania łańcuchem dostaw
1.1. Wprowadzenie
1.2. Logistyka przedsiębiorstwa przemysłowego
1.2.1. Ujęcie systemowe logistyki w przedsiębiorstwie
1.2.2. Problemy decyzyjne w podsystemach logistycznych przedsiębiorstwa
1.2.3. Zarządzanie łańcuchem dostaw w przedsiębiorstwie wirtualnym
1.2.4. Metody obiektowe w komputerowym wspomaganiu zarządzania łańcuchem dostaw
1.3. Metoda wspomagania decyzji w konfigurowaniu zaopatrzeniowo-dystrybucyjnego systemu logistycznego przedsiębiorstwa
1.3.1. Model zarządzania zaopatrzeniowo-dystrybucyjnym systemem logistycznym przedsiębiorstwa
1.3.2. Metoda bieżącej konfiguracji zaopatrzeniowo-dystrybucyjnego systemu logistycznego przedsiębiorstwa
1.3.3. Obiektowa reprezentacja danych oraz wiedzy z zakresu logistyki zaopatrzenia i dystrybucji
1.4. Komputerowy system wspomagania logistycznych decyzji przedsiębiorstwa w sferze zaopatrzenia i dystrybucji
1.4.1. Struktura komputerowego systemu wspomagania decyzji logistycznych przedsiębiorstwa
1.4.2. Bazy danych logistycznych
1.4.3. Baza wiedzy logistycznej
1.4.4. Moduł oceny wielokryterialnej systemu wspomagania decyzji logistycznych przedsiębiorstwa
1.4.5. Zastosowanie systemu wspomagania logistycznych decyzji w przedsiębiorstwie
1.5. Podsumowanie
Literatura

Rozdział 2. Planowanie produkcji wspomagane komputerowo
2.1. Wprowadzenie
2.2. Wybrane metody planowania produkcji
2.2.1. Systemy eksperckie w planowaniu produkcji
2.2.2. Algorytmy ewolucyjne w planowaniu produkcji
2.2.3. Zastosowanie teorii ograniczeń w planowaniu produkcji
2.3. Zastosowanie nowych technik planowania produkcji i ich implementacja komputerowa
2.3.1. System ekspercki wspomagający planowanie produkcji jednostkowej i małoseryjnej
2.3.2. Komputerowo wspomagane planowanie realizacji projektów w warunkach zakłóceń
2.3.3. Metoda planowania produkcji oparta na teorii ograniczeń
2.4. Podsumowanie
Literatura

Rozdział 3. Zastosowania nowych metod zarządzania jakością w usługach przemysłowych i przedsiębiorstwach produkcyjnych
3.1. Wprowadzenie
3.2. Wybrane zagadnienia zarządzania jakością
3.2.1. Koncepcja jakości w ujęciu tradycyjnym
3.2.2. Nowoczesne zarządzanie jakością
3.2.3. Ujęcie procesowe w zarządzaniu jakością
3.2.4. Problematyka jakości w zakresie usług przemysłowych
3.3. Implementacja w praktyce modelu luk do pomiaru jakości usług przemysłowych
3.3.1. Opis założeń przyjętych w modelu luk
3.3.2. Analiza możliwości i określenie perspektyw przeprowadzenia badań
3.3.3. Procedura pomiaru jakości usług
3.4. Praktyczne aspekty zarządzania jakością w ujęciu procesowym
3.4.1. Identyfikacja i analiza procesów
3.4.2. Metoda oceny jakości działania przedsiębiorstwa
3.5. Rachunek kosztów działań w zarządzaniu jakością
3.5.1. Przesłanki wykorzystania rachunku ABC
3.5.2. Wyznaczanie kosztów zapewnienia jakości
3.5.3. Rachunek ABC jako narzędzie doskonalenia procesu zapewnienia jakości w przedsiębiorstwie
3.6. Podsumowanie
Literatura

Rozdział 4. Operacyjne prognozowanie popytu na wyroby gotowe uwzględniające determinanty rynku
4.1. Wprowadzenie
4.2. Znaczenie prognozowania popytu i jego funkcje w zarządzaniu przedsiębiorstwem
4.2.1. Prognozowanie jako przesłanka planowania
4.2.2. Prognozowanie jako instrument konkurowania
4.2.3. Zapotrzebowanie na prognozy
4.2.4. Ograniczenia oraz aspekty utylitarne w procesach prognozowania popytu
4.3. Przegląd metod operacyjnego prognozowania popytu na wyroby gotowe
4.3.1. Proces prognozowania popytu na wyroby gotowe
4.3.2. Klasyczne metody prognozowania
4.3.3. Metody prognozowania oparte na zastosowaniu sieci neuronowych
4.3.4. Integracja metod operacyjnego prognozowania popytu
4.4. Determinanty rynku w metodach operacyjnego prognozowania popytu
4.4.1. Kompleksowe ujęcie instrumentów marketingu-mix w procesie operacyjnego prognozowania popytu
4.4.2. Ujęcie działań konkurencji w procesie operacyjnego prognozowania popytu
4.5. Metoda ARIMA-MLP jako narzędzie operacyjnego prognozowania popytu
4.5.1. Charakterystyka metody
4.5.2. Organizacja procesu badawczego
4.6. Podsumowanie
Literatura
Indeks


333 strony, B5, miękka oprawa

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022