W bestsellerze z 2005 roku "Winning -
znaczy zwyciężać" Suzy i Jack Welch stworzyli niespotykany tekst
będący zarówno traktatem filozoficznym na temat podstawowych praktyk biznesowych oraz
przejrzystym podręcznikiem napisanym z typową dla Jacka otwartością i optymizmem.
Wydawało się, że po niej, odwołując się do słów Warrena Buffeta, "nie będzie
potrzebna żadna więcej książka o zarządzaniu". Ale "Winning" ujawniła
nienasycone pragnienia rozmawiania o pracy. Od chwili wydania Welchowie otrzymali
dosłownie tysiące pytań od studentów college'ów przez doświadczonych menedżerów,
po wybitnych szefów znanych korporacji i koncernów na szeroki zakres tematów - od
przywództwa i globalnej konkurencji po radzenie sobie z bezkompromisowym szefem po
budowanie zespołu. Właściwie padały pytania dotyczące dosłownie każdego aspektu
biznesu i kariery zawodowej, często typowe, czasami zaskakujące, wiele ciekawych i
wnikliwych. A wszystkie prosto z życia wzięte.
"Winning - odpowiedzi" podejmuje najważniejsze z nich i
udziela otwartych, dosadnych odpowiedzi, które stanowią przedłużenie rozmowy podjętej
przez Jacka i Suzy w "Winning znaczy zwyciężać". Z całą pewnością dialog
ten będzie zajmujący i pożyteczny dla wszystkich, którzy zajmują się ważna pracą
polegającą na pomaganiu organizacjom w osiąganiu wzrostu i prosperity.
"Książka Jacka i Suzy Welch "Winning - odpowiedzi", zawiera wiele
mądrości na temat biznesu i życia. To znakomita książka o zarządzaniu, konkretna,
jasna, okraszona pokorą i świeżością, która zdecydowanie wyróżnia się w zalewie
bzdur na temat zarządzania".
Washington Post
"Wybierz dowolny rozdział z "Winning", a trafisz na... najlepszy. A
"Winning - odpowiedzi" porusza wszystkie zasadnicze kwestie dotyczące
prowadzenia udanego biznesu, w charakterystycznym dla Welcha klarownym i "od
serca" stylu".
Fort Worth Star Telegram
"W "Winning - odpowiedzi" Welch ukazuje swoją biznesową
przenikliwość, dzięki której zasłużył sobie na miano niezrównanego. Dzieli się
zdobytą wiedzą. Książka ta jest skierowana nie tylko do ludzi z dyrektorskich
stanowisk. Powinna trafić do nas wszystkich".
USAToday
"Wciągająca, łatwa w czytaniu książka, którą powinien znać każdy, kto
piastuje kierownicze stanowisko".
Business Today
"Dla wszystkich czytelników "Winning znaczy zwyciężać", Winning
II jest doskonałym uzupełnieniem, nawet bardziej praktycznym, bo zawierającym
odpowiedzi na wiele problemów, z którymi mamy do czynienia zarządzając
przedsiębiorstwami na co dzień. Pytania nie są nowe, ale odpowiedzi niejednokrotnie
zaskakujące. Wiele z nich jest jak recepta od świetnego lekarza, wystarczy zastosować,
aby było lepiej".
Sławomir Lachowski, Prezes Zarządu BRE Banku SA
Jack Welch zaczynał karierę w General Electric Company w 1960 roku,
a w 1981 roku został ósmym z kolei prezesem i dyrektorem generalnym tego
przedsiębiorstwa. Podczas jego kadencji, kapitalizacja rynkowa GE wzrosła o 400
miliardów dolarów, co sprawiło, że firma ta stała się najcenniejszą spółką na
świecie. W 1999 roku Fortune wybrał go "menedżerem stulecia", a
Financial Times uznał za jednego z trzech najbardziej podziwianych liderów biznesu
we współczesnym świecie. Po odejściu na emeryturę, opublikował swoją bestsellerową
autobiografię "Jack: Stright from the Gut". Obecnie uczy w MIT Sloan School of
Management i prowadzi wykłady dla liderów i studentów biznesu z całego świata.
Suzy Welch, dziennikarka pisząca o biznesie. Była redaktor naczelną
Harvard Business Review, napisała wiele artykułów o przywództwie, zmianach,
kreatywności i zachowaniach organizacyjnych. Obecnie uczestniczy w wydawaniu magazynu O,
do którego pisuje na temat pracy i kariery. Jest także dyrektorką kobiecego ośrodka
przywództwa w Babson College. Wraz z Jackiem pisze Welch Way dla magazynu Business
Week oraz felietony, które za pośrednictwem The New York Times Syndicate ukazują
się w ponad trzydziestu ważnych gazetach na całym świecie.
SPIS TREŚCI
Wstęp do polskiego wydania
Wprowadzenie
Globalna konkurencja
Nowy, odważny świat
1. Stawiać na Chiny... i wszystkich innych
2. Czy Chiny są wieczne?
3. O Rosji
4. Dlaczego płonął Paryż?
5. Vive l'Europe - ale jeszcze nie teraz
6. Niech żyje podwykonawstwo!
7. Dogoń globalizację, zanim ona dogoni ciebie
8. Przewaga miejscowych
Przywództwo
Jak być lepszym szefem
9. Czy liderem trzeba się urodzić?
10. Postawa przywódcza
11. Twardziele kończą pierwsi
12. Najważniejsze zasady
13. Kiedy przeciąć więzy
14. Odwaga do wprowadzania pionierskich zmian
15. Zmagania z opornymi
16. Zdobywanie zaufania
17. Pułapka awansów
18. Doładowywanie swoich ludzi
19. Jak zostać wybranym na szefa
20. Jak sobie radzić z malkontentami
21. Nowa praca - stary zespół?
22. Im mądrzejszy, tym...
Zasady i praktyki zarządzania
Jak prowadzić biznes, żeby wygrać
23. Zdobywanie najlepszych ludzi
24. Walka z obłudą
25. Ograniczać otwartość czy nie?
26. Kwestia zróżnicowania.. Nawet w Szwecji
27. Strategia dla dużych i małych
28. Sprawa konsultantów
29. Niebezpieczne nicnierobienie
30. Czy twoja firma jest zdrowa?
31. Prawda o dziale kadr
32. Urzędowe funkcje i... inne przeszkody
33. Powstrzymywanie się od zwolnień
34. Precz z opracowywaniem budżetu
35. Nie wymyślone u nas
36. Sens matryc
37. Stosowanie i nadużywanie intuicji
38. Charakterystka handlowca
39. Otwartość na równi pochyłej
40. Zapobieganie korporacyjnej katrinie
41. Co powstrzymuje kobiety
42. Duża kasa za porażki
Kariera
O życiu, wolności i dążeniu do awansu
43. Co powinienem robić przez resztę życia?
44. Wybór odpowiedniej drogi
45. Jestem kim jestem
46. Czy dyplom MBA naprawdę jest ważny?
47. Szacowny absolwent
48. Firma duża czy startująca?
49. Zaczyna się od wiary w siebie
50. Prawda na temat mentorów
51. Zły szef nie gryzie
52. Nasza firma właśnie została przejęta
53. Od bohatera do zera
54. Czy jestem przedsiębiorczy?
55. Przypadek zakorzenionej reputacji
56. Dlaczego mnie nie zatrudniają?
57. Coś ci chcą powiedzieć
58. Chłopcze, witamy w rządzie
59. Wiedzieć, kiedy przestać
60. Czy nienawidzisz szefa?
61. Czekanie na drugi akt
62. Czy umiesz słuchać?
Prywaciarze
O pracy w rodzinie
63. Co my wiemy na temat jutra
64. Istota nepotyzmu
65. Konsekwencje sprzedaży
66. Pomoc z zewnątrz
Zwycięstwa i porażki
O tym, dlaczego biznes jest tak dobry
67. Cena SOX
68. Teoria spisku
69. Co powiedzieć wnukom
70. Adios Czyngis-Chan
71. A przegranym zostaje...
72. Co dobrego jest w Wal-Mart
73. Ostateczny werdykt w sprawie biznesu
74. Co nazywacie zwycięstwem
217 stron, B5, twarda oprawa z obwolutą