"Firmy, które rosną dzięki rozwojowi i ulepszeniom, nie zginą. Ale kiedy firma
przestaje być twórcza, kiedy uważa, że osiągnęła doskonałość i teraz musi tylko
produkować - już po niej".
Henry Ford
Książka przybliżająca, głównie praktycznie, problematykę z zakresu
funkcjonowania organizacji. Treść została skoncentrowana wokół ośmiu
zagadnień wyszczególnionych w rozdziałach poświęconych:
- Organizacji jako dyscyplinie naukowej,
- Strategii w organizacji i zarządzaniu strategicznym,
- Źródłom innowacji i procesom innowacyjnym w przedsiębiorstwie,
- Podejmowaniu decyzji w organizacji,
- Interpersonalnemu charakterowi organizacji,
- Kulturze w kontekście organizacji,
- Etyce w kontekście organizacyjnym,
- Koncepcji teoretycznej organizacji i zarządzania.
Opracowanie oparto na bogatej literaturze przedmiotu zarówno polskiej, jak i
zagranicznej. Teoretyczny dorobek klasyków organizacji i zarządzania został
zamieszczony w ostatniej części publikacji. W książce każdy rozdział kończy się
pytaniami kontrolnymi.
Książka została napisana z myślą o studentach tych kierunków studiów, w których
jest omawiana problematyka organizacji. Może być ona również istotnym źródłem
wiedzy i pomocą przy pisaniu wszelkiego rodzaju prac, m.in. referatów, prac
licencjackich i magisterskich. Pracownikom wszystkich szczebli przedsiębiorstw i
organizacji będzie przydatna jako poradnik organizacyjny.
Adam Oleksiuk - dr nauk ekonomicznych, pracownik naukowo-dydaktyczny.
Absolwent Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego. W 2004 r. obronił pracę
doktorską w Kolegium Zarządzania i Finansów Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie.
Ukończył Podyplomowe Studia Rozwoju Regionalnego i Polityki Regionalnej Europejskiego
Centrum Studiów Regionalnych i Lokalnych (EUROREG) Uniwersytetu Warszawskiego. Pracownik
Ministerstwa Rozwoju Regionalnego. W latach 2004-2006 analityk gospodarczy Rządowego
Centrum Studiów Strategicznych. Wcześniej związany z administracją samorządową oraz
sektorem prywatnym. Autor kilkudziesięciu artykułów o tematyce ekonomicznej, dotyczących
takich obszarów, jak: międzynarodowe stosunki gospodarcze, organizacja i zarządzanie,
marketing, gospodarka turystyczna, rozwój regionalny i polityka regionalna. Książka Problemy
organizacji jest jego trzecią pozycją. Do tej pory ukazały się dwie - Marketing
usług turystycznych oraz Konsument na rynku e-commerce
155 stron, B5, miękka oprawa