Przywództwo wyższego stopnia
Blanchard o przywództwie i tworzeniu efektywnych organizacji
30 lat przełomowych wiadomości dotyczących przywództwa w jednej wyjątkowej
książce!
Opanuj przywództwo wyższego stopnia. Poprowadź swoich ludzi do wielkości, budując
efektywne organizacje zmieniające życie wszystkich ludzi na lepsze.
Ta książka cię poprowadzi, zainspiruje, skłoni do myślenia i będzie dla ciebie
punktem odniesienia.
Ken Blanchard (współautor Jednominutowego Menedżera) i jego współpracownicy od 30
lat pomagają dobrym liderom i organizacjom wejść na poziom wielkich… i na tym
poziomie pozostać.
W niniejszym wydaniu znalazły się świeżutkie porady dotyczące wzmacniania wyników
indywidualnych i wyników całej organizacji z wykorzystaniem coachingu, a także cały
nowy rozdział poświęcony budowaniu takiej kultury organizacji, która sprzyja
wydobywaniu z ludzi tego, co w nich najlepsze.
Dowiedz się, jak…
…przestać myśleć krótkoterminowo i skupić się na właściwych celach i wizji.
…zapewniać klientom doskonałą obsługę i zdobyć wiernych fanów.
…skutecznie upełnomocniać własnych ludzi i wydobywać ich niewiarygodny potencjał.
…oprzeć swoje przywództwo na pokorze i skoncentrować się na wyższym dobru.
„Niniejsza książka nie pozostawia wątpliwości, że
szacunek i uczciwość nie są tylko przyjemnymi dla ucha opcjami, ale czynnikami
niezbędnymi dla przetrwania organizacji. To inspirująca i pouczająca lektura
obowiązkowa dla każdego menedżera”.
– Warren Bennis, autor bestsellerów Leaders oraz Droga lidera.
Klasyczna nauka przywództwa
„Chcesz, by twoja organizacja była wielka? Nie masz
innego wyboru, musisz przewodzić na wysokim poziomie. W ten sposób inspirujesz swoich
ludzi, aby zatroszczyli się o klientów, dzięki czemu firmowa kasa zacznie się
zapełniać”.
– Horst Schulze, wiceprezes i dyrektor generalny, The West
Paces Hotel Group, LLC; były prezes i założyciel, a także dyrektor ds. operacyjnych,
The Ritz Carlton Hotel Company, LLC
Wprowadzenie (Ken Blanchard)
Część pierwsza WŁAŚCIWY CEL I WIZJA
Rozdział 1. Efektywne organizacje (Don Carew, Fay Kandarian, Eunice
Parisi-Carew, Jesse Stoner, Ken Blanchard)
Właściwy cel: trzy kluczowe sprawy
Efektywna organizacja trafia w dziesiątkę za każdym razem
Model HPO SCORES
Kwestionariusz modelu efektywnej organizacji HPO SCORES
Rozdział 2. Siła wizji (Jesse Stoner, Ken Blanchard, Drea Zigarmi)
Znaczenie wizji
Skuteczne a nieskuteczne zwerbalizowanie wizji
Tworzenie skutecznej wizji
Porywająca wizja jako źródło kultury organizacyjnej
Wizja jako punkt wyjścia
Wizja na wszystkich poziomach organizacji
Urzeczywistnienie wizji
Wizja a przywództwo
Część druga ODPOWIEDNIE TRAKTOWANIE KLIENTÓW
Rozdział 3. Obsługa klientów na wyższym poziomie (Ken Blanchard,
Kathy Cuff, Vicki Halsey, Jesse Stoner)
Korzyści zdobywane dzięki klientom
Kreowanie doskonałej obsługi
Obsługa klientów na wyższym poziomie
Dostarczanie klientom idealnych przeżyć
Umożliwianie pracownikom lotu
Taplanie się w bajorku z kaczkami
Dodawanie pracownikom skrzydeł
Pozyskiwanie wielbicieli firmy wymaga pracowników-zapaleńców
Część trzecia ODPOWIEDNIE TRAKTOWANIE PRACOWNIKÓW
Rozdział 4. Kluczem jest empowerment (Alan Randolph, Ken Blanchard)
Definicja empowermentu
Siła empowermentu
Negatywny wpływ tradycji firmy na empowerment
Władza i potencjał pracowników: przykład z życia wzięty
Uczenie się języka empowermentu
Trzy klucze do empowermentu
Rozdział 5. Przywództwo Sytuacyjne SLIIR - koncepcja integrująca (Współzałożyciele
The Ken Blanchard Companies: Ken Blanchard, Margie Blanchard, Don Carew, Eunice
Parisi-Carew, Fred Finch, Laurence Hawkins, Drea Zigarmi, Pat Zigarmi)
Dostosowanie stylu przywództwa do etapu rozwoju
Zmiany etapów rozwoju jednostki zależnie od zadania lub celu
Wychodzenie naprzeciw realnym możliwościom jednostki
Trzy główne umiejętności przywódcy sytuacyjnego
Efektywne przywództwo to proces transformacji
Rozdział 6. Samoprzywództwo: siła kryjąca się za empowermentem
(Susan Fowler, Ken Blanchard, Laurence Hawkins)
Wyzwalanie empowermentu u pracowników
Tworzenie samoprzywódców poprzez indywidualne uczenie się
Trzy główne umiejętności samoprzywódcy
Rozdział 7. Współpraca dla wyników (Fred Finch, Ken Blanchard)
Skuteczny system ocen pracowniczych
Współpraca a system ocen
Współpraca jako nieformalny system ocen
Rozdział 8. Kluczowe umiejętności w zakresie współpracy dla wyników:
jednominutowy menedżer (Ken Blanchard, Fred Finch)
Jednominutowe wyznaczanie celów
Jednominutowe pochwały
Reprymendy a uwagi
Czwarty tajnik jednominutowego menedżera
Rozdział 9. Coaching - kluczowa umiejętność z punktu widzenia kształtowania
przywódców (Linda Miller, Madeleine Homan Blanchard)
Definicja coachingu
Pięć zastosowań coachingu
Rozdział 10. Sytuacyjne przywództwo zespołowe (Don Carew, Eunice
Parisi-Carew, Lael Good, Ken Blanchard)
Istota zespołów
Przyczyny niepowodzenia zespołów
Pięć kroków umożliwiających budowę efektywnych zespołów
Nadzwyczajne efekty pracy zespołowej
Rozdział 11. Przywództwo organizacyjne (Pat Zigarmi, Judd Hoekstra, Ken
Blanchard, Drea Zigarmi)
Waga zarządzania zmianą
Złożoność zmian w organizacji
Potrzeba wprowadzenia zmian
Przewidywalne przyczyny niepowodzenia zmian
Zarządzanie procesem zmian
Obawy pracowników przed zmianami
Style przywództwa organizacyjnego
Model Przywództwa Sytuacyjnego SLII8 a zmiany
Rozdział 12. Strategie zarządzania zmianą (Pat Zigarmi, Judd Hoekstra)
Dziewięć strategii zarządzania zmianą
Rozdział 13. Kierowanie udaną transformacją kulturową (Garry
Demarest, Chris Edmonds, Bob Glaser)
Gung Ho! - punkt wyjścia
Kultura ukształtowana samoistnie, a nie zaprojektowana
Liderzy organizacji sceptycznie odnoszą się do kwestii kultury
Od Gung Ho! do sprawdzonego modelu transformacji kulturowej
Kierowanie udaną transformacją kulturową
Transformacja kulturowa - krytyczne czynniki sukcesu
Część czwarta WŁAŚCIWY RODZAJ PRZYWÓDZTWA
Rozdział 14. Przywództwo służebne (Ken Blanchard, Scott Blanchard,
Drea Zigarmi)
Przywództwo służebne - definicja
Stosowanie przywództwa służebnego
Zachęcanie pracowników do niezależnego myślenia
Czynniki wpływające na wydajność pracy
Przywództwo służebne to kwestia serca
Przywódcy z motywacją a przywódcy z powołaniem
Zagrożenie ze strony ego
Zadania przywódców służebnych
Przywództwo służebne: obowiązek czy wybór
Rozdział 15. Kształtowanie własnej wizji przywództwa (Ken Blanchard,
Margie Blanchard, Pat Zigarmi)
Elementy składowe wizji przywództwa
Kształtowanie własnej wizji przywództwa
Podziękowania (Ken Blanchard)
O Autorach
Oferowane usługi
Indeks
362 strony, Format: 16.5x23.5cm, oprawa miękka