wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

DECYZJE I ZMIANY W ORGANIZACJI. W POSZUKIWANIU SKUTECZNYCH SPOSOBÓW


PENC J.

wydawnictwo: DIFIN, 2008, wydanie I

cena netto: 55.00 Twoja cena  52,25 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Książka zawiera wszechstronne omówienie procesów decyzyjnych w organizacji włącznie z problematyką wprowadzania w życie decyzji wywołujących zmiany w jej potencjale, strukturze i kulturze.

Decydowanie jest intelektualną stroną pracy każdego menedżera, polega na dokonywaniu wyborów, które przesądzają o odniesieniu przez firmę sukcesu. Książka zawiera refleksję nad procesami podejmowania decyzji w zarządzaniu, analizę barier utrudniających racjonalne decydowanie i omówienie specyfiki narzędzi wspomagających procesy decyzyjne. Jej lektura powinna ułatwić menedżerom profesjonalne zarządzanie dzięki dochodzeniu do rozsądnych decyzji, czyli świadomemu wyborowi kierunku działania z dostępnych alternatyw w celu osiągnięcia pożądanego rezultatu.


Prof. zw. dr hab. Józef Penc - profesor Politechniki Łódzkiej i Wyższej Szkoły Studiów Międzynarodowych, członek Komitetu Nauk Organizacji i Zarządzania PAN. Jego zainteresowania naukowo-badawcze obejmują takie dziedziny, jak: zarządzanie, marketing, innowatyka, ekonomika pracy, ergonomia i ekologia. Jest autorem ponad 500 artykułów i 35 książek, z których najważniejsze to: Leksykon biznesu, AW Placet, Warszawa 1997; Strategiczny system zarządzania, AW Placet, Warszawa 2001; Menedżer w działaniu, C.H. Beck, Warszawa 2003; Zarządzanie w warunkach globalizacji, Difin, Warszawa 2003; Role i umiejętności menedżerskie, Difin, Warszawa 2005 i Sztuka skutecznego zarządzania, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2005.


Spis treści

Wprowadzenie

Rozdział 1. Zarządzanie i stawiane mu wymagania

1.1. Zarządzanie w kontekście zmian w otoczeniu
1.2. Zarządzanie w kontekście procesów integracji
1.3. Myślenie w kategoriach przyszłości - zarządzanie strategiczne
1.4. Zarządzanie w organizacji opartej na wiedzy
1.5. Zarządzanie zintegrowane
1.6. Kompleksowa ocena firmy
   1.6.1. Koncepcja balanced scorecard
   1.6.2. Warunki stosowania balanced scorecard

Rozdział 2. Menedżerowie i pełnione przez nich role

2.1. Praca i role menedżera
2.2. Autorytet i władza w firmie
2.3. Cechy i umiejętności wybitnego menedżera
2.4. Menedżerowie w organizacji przyszłości

Rozdział 3. Problemy w organizacji i ich rozwiązywanie

3.1. Problemy i ich rodzaje w organizacji
3.2. Rozpoznanie i sformułowanie problemu
3.3. Rozwiązywanie problemów i tworzenie koncepcji rozwiązania

Rozdział 4. Sztuka podejmowania decyzji

4.1. Rozwiązywanie problemów a przygotowanie decyzji
4.2. Bariery i warunki racjonalnego decydowania
4.3. System informacji w procesie decydowania
4.4. Systemy wspomagania decyzji i systemy eksperckie
4.5. Kontroling jako instrument wspomagania procesów zarządzania

Rozdział 5. Grupowe podejmowanie decyzji

5.1. Uczestnictwo pracowników w procesie decydowania
5.2. Pobudzanie zaangażowania i kreatywności
   5.2.1 Osobowość i cechy kreatywnego pracownika
   5.2.2. Sposoby pobudzania kreatywności
Uwagi końcowe

Rozdział 6. Realizacja decyzji, wprowadzanie zmian w organizacji

6.1. Imperatyw wprowadzania zmian
6.2. Rodzaje zmian i metody ich wprowadzania
6.3. Opór wobec zmian i jego pokonywanie
6.4. Taktyka wprowadzania zmian
6.5. Kształtowanie kultury wspierającej zmiany
6.6. Strategia wprowadzania zmian

Zakończenie

312 stron, B5, miękka oprawa

Osoby kupujące tę książkę wybierały także:


 

- ZARZĄDZANIE ZMIANĄ. JAK PRZEKONAĆ DO NIEJ LUDZI?

- ZARZĄDZANIE ZMIANAMI W PRZEDSIĘBIORSTWIE
MAJCHRZAK J.

- ODPORNOŚĆ NA ZMIANY JAK UWOLNIĆ POTENCJAŁ TKWIĄCY W TOBIE I TWOIM
KEGAN R. LASKOW LAHEY L. / MIEJSCU PRACY

- ZARZĄDZANIE ZMIANĄ. OD STRATEGII DO DZIAŁANIA
ROTH G. KURTYKA M.

- ZARZĄDZANIE ZMIANĄ W POLSKIEJ FIRMIE
WENDT R. / JAK W PRAKTYCE WYKORZYSTAĆ SZANSĘ NA ROZWÓJ BEZ PORAŻEK /

- PODRĘCZNY PORADNIK MENEDŻERA
ESSEX L.N. KUSY M.E

- POZYTYWNA ZMIANA
MARDORF E.

- INNOWACJE W FIRMIE PRAKTYCZNE METODY WPROWADZANIA ZMIAN
ANTOSZKIEWICZ J.D.

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022