wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 51.90 49,31   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

PRZEDSIĘBIORSTWO USŁUGOWE. EKONOMIKA.


RED. PANASIUK A. FILIPAK B.

wydawnictwo: PWN, 2008, wydanie I

cena netto: 51.90 Twoja cena  49,31 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Podręcznik akademicki stanowiący pierwszą część wykładu na temat przedsiębiorstwa usługowego, przeznaczony dla studentów, wykładowców i doktorantów na kierunkach ekonomicznych uczelni wyższych. W sposób wyczerpujący prezentuje obecny stan wiedzy na temat ekonomiki przedsiębiorstw usługowych, akcentując specyfikę sektora gospodarki, w którym działają.

Autorzy przedstawiają kolejno:
- podstawy teoretyczne i terminologię związaną z ekonomiką przedsiębiorstwa usługowego;
- jego funkcjonowanie;
- otoczenie;
- czynniki produkcji;
- oddziaływanie na środowisko;
- rolę w gospodarce regionalnej;
- rachunkowość finansową i zarządczą;
- opodatkowanie.

Zastosowanie przez autorów, nowatorskie, uniwersalne podejście mikroekonomiczne umożliwia wykorzystanie zawartych w książce treści do analizy i oceny zjawisk zachodzących w przedsiębiorstwie usługowym, bez względu na branżę, w której działa. Książka zawiera bogatą bibliografię i indeks rzeczowy.


Spis treści:

Wstęp (Beata Filipiak, Aleksander Panasiuk)


ROZDZIAŁ 1. Przedsiębiorstwo usługowe w aspekcie historycznym (Andrzej Mielcarek)
1.1. Wprowadzenie
1.2. Zarys ewolucji przedsiębiorstwa usługowego
1.2.1. Starożytność
1.2.2. Średniowiecze
1.2.3. Okres XVI-XVIII w
1.2.4. Wiek XIX
1.2.5. Gospodarka w XX w
1.3. Podsumowanie


ROZDZIAŁ 2. Wstęp do ekonomiki przedsiębiorstwa usługowego  (Aleksander Panasiuk, Anna Tokarz)
2.1. Definicja usług
2.2. Cechy usług
2.3. Klasyfikacja i typizacja usług
2.4. Funkcje usług w gospodarce rynkowej
2.5. Ekonomika przedsiębiorstwa usługowego jako dyscyplina badawcza 


ROZDZIAŁ 3. Funkcjonowanie przedsiębiorstwa usługowego (Małgorzata Brojak-Trzaskowska)
3.1. Przesłanki tworzenia i działalności przedsiębiorstwa na rynku usług
3.2. Istota, cechy i kryteria klasyfikacji przedsiębiorstw usługowych
3.3. Funkcje przedsiębiorstwa usługowego
3.4. Zasady działania przedsiębiorstwa usługowego
3.5. Struktura celów przedsiębiorstwa na rynku usług


ROZDZIAŁ 4. Otoczenie przedsiębiorstwa usługowego
4.1. Pojęcie i klasyfikacja otoczenia (Beata Świecka)
4.2. Otoczenie prawne (Iwona Szymczak)
4.2.1. Działalność usługowa na podstawie ustawy o swobodzie działalności gospodarczej
4.2.2. Umowy o świadczenie usług w obrocie gospodarczym
4.3. Otoczenie państwowe i samorządowe (Małgorzata Gorzałczyńska-Koczkodaj)
4.4. Otoczenie międzynarodowe (Wojciech Drozdz)
4.5. Otoczenie bankowo-finansowe (Beata Świecka)
4.5.1. Instytucje finansowe
4.5.2. Instrumenty finansowe
4.6. Otoczenie konsumenckie (Agnieszka Smalec)
4.7. Otoczenie konkurencyjne (Ireneusz Jaźwiński)
4.7.1. Podstawy konkurencji
4.7.2. Obszary i rodzaje konkurencji
4.7.3. Konkurencja przedsiębiorstw usługowych w różnych strukturach rynku
4.8. Otoczenie rynku pracy (Magdalena Majchrzak)
4.8.1. Praca w usługach
4.8.2. Czas pracy w przedsiębiorstwie usługowym
4.8.3. Udział pracy w sferze usług w tworzeniu PKB


ROZDZIAŁ 5. Czynniki produkcji w przedsiębiorstwie usługowym (Daniel Szostak)
5.1. Wprowadzenie
5.2. Praca jako czynnik produkcji
5.3. Ziemia jako czynnik produkcji
5.4. Kapitał jako czynnik produkcji
5.5. Informacja i wiedza jako czynniki produkcji


ROZDZIAŁ 6. Przedsiębiorstwo usługowe a środowisko (Beata Meyer)
6.1. Znaczenie środowiska dla przedsiębiorstwa usługowego
6.2. Ograniczenia środowiskowe funkcjonowania przedsiębiorstw usługowych
6.2.1. Oddziaływanie systemów społeczno-gospodarczych na środowisko
6.2.2. Bariery środowiskowe i ich koszty
6.3. Zarządzenie środowiskowe 


ROZDZIAŁ 7. Przedsiębiorstwo usługowe w gospodarce regionalnej (Agnieszka Lewandowska, Dawid Milewski)
7.1. Gospodarka regionalna
7.2. Znaczenie polityki regionalnej dla przedsiębiorstwa usługowego
7.3. Wizerunek regionu a przedsiębiorstwo usługowe


ROZDZIAŁ 8. Rachunkowość finansowa w przedsiębiorstwach usługowych (Piotr Szczypa)
8.1. Powiązania między rachunkowością finansową a rachunkowością zarządcza
8.2. Funkcje rachunkowości finansowej
8.3. Księgi rachunkowe
8.4. Obszary zastosowania informacji ze sprawozdawczości finansowej


ROZDZIAŁ 9. Opodatkowanie przedsiębiorstw usługowych (Sławomir Zarębski)
9.1. Opodatkowanie dochodów
9.2. Opodatkowanie usług podatkiem VAT
9.3. Opodatkowanie majątku i czynności cywilnoprawnych
9.4. Pozostałe obowiązki podatkowe
9.5. Strategie podatkowe


Bibliografia
Indeks rzeczowy (Anna Tokarz)

 


219 stron, B5, miękka oprawa

Osoby kupujące tę książkę wybierały także:


 

- LOGISTYKA W PRZEDSIĘBIORSTWIE
SKOWRONEK C. SARJUSZ-WOLSKI Z.

- LOGISTYKA W USŁUGACH
GOŁEMBSKA E. TYC-SZMIL K. BRAUER J.

- PRZEDSIĘBIORSTWO USŁUGOWE ZARZĄDZANIE
FILIPIAK B. PANASIUK A.

- KOMPENDIUM WIEDZY O LOGISTYCE
RED. GOŁEMBSKA E.

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022