|
NIEPOWSTRZYMANY ROZWÓJ. JAK ZMIENIAĆ FIRMĘ, GDY ZMIENIA SIĘ RYNEK
ZOOK C. wydawnictwo: MT BIZNES, 2008, wydanie I cena netto: 45.70 Twoja cena 43,42 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Jaka będzie kolejna działalność podstawowa firmy?
W nadchodzącym czasie dwie trzecie firm będzie musiało stawić czoło niezwykłemu
wyzwaniu: aby zachować konkurencyjność, będą musiały znaleźć nową definicję
swojej działalności podstawowej. W świecie coraz szybszych zmian, nieustannie
nasilającej się globalnej konkurencji i ciągłej modyfikacji mechanizmów rynkowych
przyszłość dzisiejszych liderów nie jest już pewna. Menedżerowie coraz częściej
zdają sobie sprawę, że nie mogą koncentrować się wyłącznie na dniu dzisiejszym,
że ich firmy potrzebują radykalnych zmian i nowych impulsów do rozwoju.
"Niepowstrzymany rozwój" to książka, która wyjaśnia, z jakiej perspektywy
należy spojrzeć na organizację, aby odkryć niedoceniane, niedostrzegane i
niewykorzystywane zasoby, platformy biznesowe, informacje o rynku, kompetencje, które
można wykorzystać jako fundament dla nowej strategii rozwoju.
Książka łączy trzy wielkie aspekty zarządzania:
- Analiza wielkich zmian - strategiczny wymiar reformowania działalności podstawowej
firmy
- Poszukiwanie możliwości rozwoju na trudnych, powoli rozwijających się rynkach
- Innowacje strategiczne - nacisk na ukryte zasoby jako czynniki zwiększające szanse
stworzenia firmy nie do pokonania
Odwołując się do wniosków z rozległych badań oraz treści ponad trzydziestu rozmów
z dyrektorami takich firm jak De Beers, American Expres, Li & Fung czy Harman
International, Chris Zook wskazuje sygnały, które świadczą o potrzebie poszukiwania
nowej formuły działalności. Wyjaśnia jednocześnie, jak firma może znaleźć i
zagospodarować zasoby, które dziś są "ukryte", a które mogą stać się w
przyszłości impulsem do dalszego rozwoju. Prezentuje doskonałe narzędzia i metody
diagnostyczne, za pomocą których można zastosować zdobytą wiedzę w praktyce.
Poszukiwanie klucza do transformacji w obrębie dotychczasowej działalności podstawowej
niesie ze sobą mniejsze ryzyko niż inne popularne metody, takie jak wchodzenie na nowe,
atrakcyjne rynki, radykalne reformy czy przejęcia. Pomaga także zrozumieć, dlaczego
błędem jest odwoływanie się do dotychczasowej formuły sukcesu, zwłaszcza jeżeli
formuła ta zaczyna się wyczerpywać.
Dzięki analizie Zooka firmy mają szansę nauczyć się dostrzegać zagrożenie z
odpowiednim wyprzedzeniem. Cenne wnioski sformułowane w tej książce pozwolą także
wprowadzić kluczowe zmiany, dzięki którym firma będzie mogła uniknąć stagnacji, a
nawet śmierci, i ponownie wejść na ścieżkę rozwoju.
Chris Zook pracuje w Bain & Company. Jest szefem działu Praktyki
Strategii Globalnej i kieruje Projektem Rozwojowym Bain
224 strony, A5, miękka oprawa
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|