Książka jest bardzo interesująca i porusza wyjątkowo nowatorskie wątki. Autorzy
poprawnie odczytują i interpretują koncepcje dotyczące porażek prezentowanych
organizacji. Poruszana tematyka wydaje się być bardzo aktualna, a obszar badawczy
dotychczas mało eksplorowany. Książka zwraca uwagę na liczne niepokojące praktyki
oraz zdarzenia powodujące upadki firm, które to stanowią szerokie pole do dalszych
badań.
W literaturze odnaleźć można liczne publikacje dotyczące najlepszych praktyk (np.
Tom Peters, Jim Collins, Norah Kapłan). Tym samym pojawiła się luka poznawcza
dotycząca organizacji borykających się z kryzysami. Śledząc różnorodne publikacje
napotkać można jedynie krótkie opisy porażek marek (Matt Haig), bądź produktów
(Seth Godin), natomiast trudno dotrzeć do analiz porażek całych organizacji. Tym samym
należy podkreślić, iż książka stanowi trafną próbę wypełnienia powstałej niszy.
Licznie wymienione tu badania dowodzą autentyczności oraz rangi prezentowanych
zjawisk. Szeroko prezentowane rozliczne wskaźniki i dane finansowe wskazują na rzetelne
podejście do omawianego problemu.
Bardzo dużym walorem publikacji jest trafne wychwytywanie w toku prezentacji błędów
popełnianych przez organizacje oraz luk prawnych, które zwykle traktowane jako szansa,
mogą być istotnym zagrożeniem dla funkcjonowania organizacji.
Spis treści
Wstęp
Część I. Upadki przedsiębiorstw zagranicznych
Upadek Arthur Andersen
Upadek Enron
Upadek operatora telefonii satelitarnej Iridium
Upadek Adelphia Communications
Upadek Delphi
Część II. Upadki przedsiębiorstw polskich
Upadek Domu Maklerskiego Warszawskiej Grupy Inwestycyjnej
Upadek Air Polonii
Upadek Alpinusa
Upadek tygodnika OZON
Upadek producenta makaronów Malma
Podsumowanie
Bibliografia
120 stron, B5, miękka oprawa