wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 58.00 55,10   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

EKONOMIKA PRZEDSIĘBIORSTWA HANDLOWEGO


FILIPAK B.

wydawnictwo: CEDEWU, 2009, wydanie I

cena netto: 58.00 Twoja cena  55,10 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Głównym celem niniejszej monografii jest próba stworzenia - na podstawie studiów literaturowych oraz doświadczeń zdobytych w praktyce - rozwiązań dla przedsiębiorstw handlowych w zakresie zarządzania, finansów oraz kreowania rozwoju.

Autorzy - reprezentujący różne zainteresowania naukowe i odmienne doświadczenie praktyczne - zaprezentowali w czterech częściach pracy kolejno: problemy zarządcze, finansowe, efektywnościowe i rozwojowe. Takie podejście zdeterminowało czteroczęściowy układ monografii. Autorzy zaprezentowali organizacyjno-zarządcze problemy prawidłowego funkcjonowania przedsiębiorstwa handlowego. Proces zarządczy nie może obyć się bez sprawnie działającej ewidencji finansowo-księgowej kreującej rozwiązania informacyjne dla celów zarządzania przedsiębiorstwem handlowego. Ważnym aspektem funkcjonowania każdego przedsiębiorstwa, a zwłaszcza handlowego jest budowa strategii podatkowych oraz zastosowanie nowoczesnych rozwiązań rachunkowości zarządczej. Rozwój bez kapitału dzisiaj jest wręcz niemożliwy, dlatego też autorzy poświecili znaczące miejsce rozważaniom procesom finansowym i zarządzaniu finansami. Ostatnią część, ale nie mniej ważną stanowią rozważania na temat polityki rozwojowej przedsiębiorstwa handlowego. Autorzy wskazują różne instrumenty i różne drogi wspierania rozwoju i innowacyjności przedsiębiorstwa handlowego.

Jest to książka nie o tym jak promować przedsiębiorstwo i prowadzić działania marketingowe, ale o tym jak zarządzać nim we współczesnym (burzliwym) otoczeniu, wymagającym nowej wiedzy, odmiennych strategii i dobrej konstrukcji wszystkich funkcjonalnych elementów działalności. Rozwój - kapitał - efektywność to wyzwania, którym przedsiębiorstwo handlowe musi sprostać.

Mamy nadzieję, że zaprezentowane podejście będzie stanowić istotny przyczynek do dyskusji nad przyszłym modelem funkcjonowania przedsiębiorstwa handlowego w jego otoczeniu prawno-finansowym.


Spis treści:

Wprowadzenie

Część I. Teoretyczne i praktyczne podstawy funkcjonowania przedsiębiorstwa handlowego - aspekty organizacyjno-zarządcze
1. Pojęcie i funkcje przedsiębiorstwa handlowego
1.1. Specyfika przedsiębiorstwa handlowego
1.2. Funkcje i zasady działania przedsiębiorstwa handlowego
1.3. Przesłanki podejmowania działalności gospodarczej w sferze handlu
2. Klasyfikacja przedsiębiorstw handlowych
3. Istota i funkcje zarządzania przedsiębiorstwem handlowym
3.1. Proces planowania w przedsiębiorstwie handlowym
3.2. Proces organizowania
3.3. Proces motywowania i jego znaczenie
3.4. Kontrola w przedsiębiorstwie handlowym
3.5. Podejście procesowe w zarządzaniu przedsiębiorstwem handlowym
4. Wybrane aspekty organizowania działalności przedsiębiorstwa handlowego
4.1. Struktura organizacyjna przedsiębiorstwa handlowego
4.2. Czynniki determinujące strukturę organizacyjną
4.3. Elementy organizowania pracy w przedsiębiorstwie handlowym
5. Etyka z biznesie

Część II. Rachunkowość i polityka podatkowa w przedsiębiorstwie handlowym
1. Elementy ewidencji księgowej i sprawozdawczości w przedsiębiorstwie handlowym
1.1. Rola rachunkowości finansowej w przedsiębiorstwie handlowym
1.2. Księgi rachunkowe
1.3. Ewidencja towarów w przedsiębiorstwie handlowym
1.4. Sprawozdawczość finansowa w przedsiębiorstwie handlowym
2. Rachunek kosztów w przedsiębiorstwie handlowym
2.1. Definicja i istota rachunku kosztów
2.2. Systematyczny rachunek kosztów w przedsiębiorstwie handlowym
2.3. Pozaewidencyjne rachunki kosztów w przedsiębiorstwie handlowym
3. Możliwości zastosowania rachunkowości zarządczej/controllingu w przedsiębiorstwie handlowym
3.1. Rola rachunkowości zarządczej/controllingu w przedsiębiorstwie handlowym
3.2. Narzędzia rachunkowości zarządczej wspomagające procesy decyzyjne w przedsiębiorstwie handlowym
3.3. Możliwości zastosowania narzędzi rachunkowości zarządczej w przedsiębiorstwie handlowym
4. Strategie podatkowe w przedsiębiorstwie handlowym
4.1. Opodatkowanie przedsiębiorstwa handlowego
4.2. Instrumenty legalnego obniżania obciążeń podatkowych
4.3. Kształtowanie strategii podatkowej przedsiębiorstwa handlowego

Część III. Zarządzanie finansami w przedsiębiorstwie handlowym
1. Obszary i zakres decyzji finansowych w procesie zarządzania finansami
1.1. Finansowe aspekty zarządzania aktywami i pasywami w przedsiębiorstwie handlowym
1.2. Decyzje krótko- i długoterminowe
1.3. Decyzje finansowe a ryzyko
2. Budżetowanie jako element wsparcia procesu zarządzania finansami
2.1. Budżetowanie jako metoda zarządzania w przedsiębiorstwie handlowym
2.2. Elementy procesu budżetowana w przedsiębiorstwie handlowym
2.3. Praktyczne aspekty procesu budżetowania w przedsiębiorstwie handlowym
2.4. Warunki wdrożenia i wykorzystania budżetowania w przedsiębiorstwie handlowym
3. Finansowanie przedsiębiorstw handlowych
3.1. Zapotrzebowanie na kapitał w przedsiębiorstwie handlowym
3.2. Problematyka doboru instrumentów finansowych
3.3. Strategie finansowania przedsiębiorstw handlowych
4. Instrumenty finansowe w praktyce przedsiębiorstwa handlowego
4.1. Instrumenty finansowe własne
4.2. Instrumenty finansowe obce
5. Analiza ekonomiczno-finansowa jako narzędzie wspierające proces decyzyjny
5.1. Kierunki wykorzystania analizy ekonomiczno-finansowej w przedsiębiorstwie handlowym
5.2. Znaczenie analizy wskaźnikowej w procesie podejmowania decyzji
6. Restrukturyzacja finansowa przedsiębiorstwa handlowego
6.1. Istota i przyczyny restrukturyzacji finansowej
6.2. Zakres zmian wynikający z restrukturyzacji finansowej

Część IV. Kształtowanie polityki rozwojowej przedsiębiorstwa handlowego
1. Strategia jako wyznacznik kierunków rozwoju przedsiębiorstw handlowych
1.1. Znaczenie strategii w funkcjonowaniu przedsiębiorstwa handlowego
1.2. Proces formułowania strategii
1.3. Nowoczesne podejście do zarządzania strategicznego
2. Czynniki determinujące rozwój przedsiębiorstwa handlowego
2.1. Podstawowe uwarunkowania rozwoju przedsiębiorstwa handlowego
2.2. Egzogeniczne uwarunkowania rozwoju przedsiębiorstwa handlowego
2.3. Endogeniczne uwarunkowania rozwoju przedsiębiorstwa handlowego
3. Innowacje jako warunek sukcesu współczesnego przedsiębiorstwa handlowego
3.1. Innowacje jako wyznacznik rozwoju przedsiębiorstw handlowych
3.2. Istota i elementy procesu innowacyjnego
3.3. Zarządzanie innowacjami w przedsiębiorstwie handlowym
4. Rachunek opłacalności inwestycji w przedsiębiorstwie handlowym
4.1. Znaczenie rachunku opłacalności inwestycji w procesie zarządzania przedsiębiorstwem handlowym
4.2. Proste metody oceny efektywności inwestycji
4.3. Metody złożone (dyskontowe) w ocenie inwestycji
5. Aspekty proekologiczne w kształtowaniu rozwoju przedsiębiorstwa handlowego
5.1. Ochrona środowiska a działalność przedsiębiorstwa handlowego
5.2. Źródła finansowania działalności na rzecz ochrony środowiska
5.3. Ograniczanie kosztów i wydatków w przedsiębiorstwie handlowym poprzez ochronę środowiska
5.4. Poprawa wizerunku przedsiębiorstwa handlowego w wyniku działalności na rzecz ochrony środowiska
6. Instytucjonalne instrumenty wsparcia rozwoju przedsiębiorstwa handlowego
6.1. Powiązania przedsiębiorstwa handlowego z podmiotami sektora publicznego i organami Unii Europejskiej
6.2. Ekonomiczno-finansowe instrumenty stymulowania rozwoju przedsiębiorstwa handlowego przez organy gminy
6.3. Pomoc publiczna i jej znaczenie dla przedsiębiorstwa
6.4. Poręczenia i gwarancje publiczne jako instrument wsparcia przedsiębiorstwa handlowego
6.5. Pozostałe instrumenty instytucjonalnego wsparcia rozwoju przedsiębiorstwa handlowego
7. Przedsiębiorstwa handlowe w kooperacji z sektorem publicznym
7.1. Prawa i obowiązki przedsiębiorstw handlowych w relacjach z sektorem publicznym
7.2. Przedsiębiorstwo handlowe jako partner biznesowy
7.3. Przedsiębiorstwo handlowe jako biorca usług publicznych

Bibliografia

259 stron, B5, miękka oprawa

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022