wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

DOSKONALENIE STRUMIENIA WARTOŚCI


CZERSKA J.

wydawnictwo: DIFIN, 2009, wydanie I

cena netto: 75.00 Twoja cena  71,25 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Książka ukazuje perspektywy optymalizacji przedsiębiorstwa opartej na koncepcji lean (ang. lean – szczupły).

Efektem jest tworzenie samodoskonalącej się organizacji nastawionej na efektywne gospodarowanie zasobami dla zrealizowania zapotrzebowania generowanego przez rynek w taki sposób, aby zapewnić maksymalizację zysku. Należy zacząć od zdiagnozowania stanu istniejącego, wyznaczyć wizję stanu przyszłego, zaplanować zmiany, które doprowadzą nas do celów określonych wizją stanu przyszłego i przyjąć mierniki oceny efektywności procesu realizacji zmian. Problemem jest umiejętność spojrzenia na firmę jako całość i zrozumienie przez każdego pracownika jego miejsca w organizacji i wpływu, jaki na nią wywiera.

Do kogo skierowana jest książka? Przede wszystkim do menedżerów – tych, którzy poszukują rozwiązań mających na celu poprawę wyników finansowych firmy. Do wszystkich tych, którzy zostali postawieni przed zadaniem redukcji zapasów, zwiększenia wydajności produkcji i produktywności. Do studentów i tych, którzy chcą poznać warunki funkcjonowania firm i realne problemy, z którymi spotyka się każdy, kto kiedykolwiek uczestniczył w procesie realizacji zlecenia. Do poszukujących rozwiązań i inspiracji w doskonaleniu swojej organizacji.


Spis treści:

Wstęp

CZĘŚĆ I. Zrozumieć fundament

1. Czym jest Lean?
2. Strumień wartości
3. 5 zasad Lean
4. Muda, czyli marnotrawstwo. Gdzie się kryje potencjał?
5. Efekty vs. koszty
   5.1. Efekty
   5.2. Koszty
   5.3. Problemy
6. Bądź przygotowany na pytania

CZĘŚĆ II. Zaplanować drogę ku doskonałości

1. Mapowanie strumienia wartości: narzędzie, system czy strategia
2. Analiza stanu istniejącego (Monika Wierzbowska)
   2.1. Obszary mapy stanu obecnego
   2.2. Identyfikacja strumieni wartości
   2.3. Reprezentant strumienia wartości
   2.4. Powołanie i przygotowanie zespołu
   2.5. Analiza wysyłek
      2.5.1. Sezonowość
      2.5.2. Średnie dzienne zapotrzebowanie
      2.5.3. Takt klienta
   2.6. Klienci strumienia wartości
   2.7. Analiza procesu wytwórczego
      2.7.1. Charakterystyki procesów
         2.7.1.1. Proces dzielony
         2.7.1.2. Gniazdo/linia
         2.7.1.3. Operacje kontroli
         2.7.1.4. Operacje naprawy „bubli”
      2.7.2. Jak poprawnie scharakteryzować proces?
      2.7.3. Operacje transportu wewnętrznego
   2.8. Analiza dostawców
   2.9. Analiza zapasów

      2.9.1. Analiza zapasów komponentów
      2.9.2.Analiza zapasów WIP i WG
      2.9.3. Analiza zapasów ukrytych w procesie wytwórczym
   2.10. Analiza przepływu informacji
   2.11. Kompletacja mapy
   2.12. Linia czasu
   2.13. Problemy
   2.14. Narzędzia doskonalenia stanu istniejącego strumienia wartości
   2.15. Informacja dla pracowników
3. Cele dla doskonalenia procesu realizacji zlecenia – skąd się biorą i jak je wyznaczać
   3.1. Wartość dla klienta w produkcie
   3.2. Różnicowanie wyrobu w procesie wytwórczym
   3.3. Wyodrębnianie grup wyrobów i zadedykowanie im grupy maszyn
   3.4. Cele działu sprzedaży

   3.5. Takt klienta w okresie przyjętym do analizy
      3.5.1. Kalkulacja taktu klienta
      3.5.2. Redukcja zmienności zapotrzebowania klienta
      3.5.3. Takt a czas cyklu produktu (C/Tp)
   3.6. Analiza efektywności wykorzystania stanowisk
   3.7. Wymagana elastyczność procesu produkcji (limit EPE) z punktu widzenia klienta
   3.8. Dedykowanie wyrobów do maszyn i limitowanie produkcji
   3.9. Stabilność procesu wytwórczego
   3.10. Źródła zapasu produkcji w toku
   3.11. Struktura zapotrzebowania klienta a struktura zapasów
   3.12. Praca zaopatrzenia
   3.13. Planowanie produkcji
   3.14. Obsługa zleceń
   3.15. Zapasy. Podział odpowiedzialności za zapasy
   3.16. Zarządzanie zapasami
   3.17. Problemy w komunikacji pomiędzy działami sprzedaży, BOK, planowania, zaopatrzenia i produkcji
   3.18. Efektywność strumienia
   3.19. Adekwatność kompetencji operatorów do potrzeb produkcji
   3.20. Strumień potrafiący się doskonalić i dostosowywać do zmienności otoczenia
4. Budowa mapy stanu przyszłego
   4.1. Ocena efektywności rozwiązań
   4.2. Kroki budowy mapy stanu przyszłego
   4.3. Mapa krok po kroku
5. Plan doskonalenia
   5.1. Sporządzenie harmonogramu projektu
   5.2. Wskazówki do wdrożenia
   5.3. Struktura spotkań projektowych w ramach projektu Lean
   5.4. Definiowanie projektów
   5.5. Jasno określone cele
   5.6. Prezentacja zmian, sukcesów, porażek i problemów
6. Mapa- towarzysz życia, czyli jak często mapować

CZĘŚĆ III. Określić perspektywę zmian

1. Ewolucja struktury organizacyjnej w ramach drogi doskonalenia – Lean
   1.1. O strukturze organizacyjnej
   1.2. Ewolucja struktury organizacyjnej
   1.3. Podsumowanie

2. Etapy wdrożenia koncepcji Lean
   2.1. Etap I – Przygotowanie
   2.2. Etap II – Proces próbny
   2.3. Etap III – Wdrożenie właściwe
   2.4. Etap IV – Integracja
   2.5. Etap V – Doskonalenie

Spis tabel

Spis rysunków

Literatura, którą warto przeczytać


312 stron, miękka oprawa ze skrzydełkami

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022