wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

ZARZĄDZANIE DZIAŁALNOŚCIĄ INNOWACYJNĄ


BIAŁOŃ L. RED.

wydawnictwo: PLACET, 2010, wydanie I

cena netto: 91.25 Twoja cena  86,69 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Innowacja jest efektem całego procesu innowacyjnego, więc zarządzać należy całym procesem innowacyjnym.

 

Tłem wszystkich rozważań dotyczących zarządzania działalnością innowacyjną na wszystkich poziomach jest gospodarka oparta na wiedzy. Współczesne zarządzanie działalnością innowacyjną na każdym z wymienionych szczebli będzie rozpatrywane w następujących perspektywach:

l  globalizacji;

l  wiedzy i nauki jako czynnikach sprawczych wszelkich działań innowacyjnych;

l  ekologicznej, co oznacza, że wszelkie decyzje o wdrażaniu pomysłów innowacyjnych muszą być nakierowane na poszanowanie zasobów przyrody;

l  konkurencji – bowiem w takich warunkach ekonomicznych żyjemy.

W niniejszej pracy prezentowane będą przede wszystkim ekonomiczne i społeczne aspekty zarządzania.


Spis treści:

Wstęp

ROZDZIAŁ 1. Zręby teorii innowacji
1.1. Pojęcie innowacji
1.2. Proces innowacyjny
1.3. Źródła innowacji
1.4. Łańcuch tworzenia wartości innowacji

ROZDZIAŁ 2. Potencjał działalności innowacyjnej
2.1. Pojęcie potencjału działalności innowacyjnej
2.2. Elementy potencjału działalności innowacyjnej
2.3. Pomiar potencjału działalności innowacyjnej

ROZDZIAŁ 3. Systemy i makrosystemy innowacji opartej na wiedzy
3.1. Wprowadzenie
3.2. Makrosystem innowacji w UNESCO i UNIDO
3.3. Systemy i makrosystemy innowacji w USA
3.4. Systemy zarządzania wiedzą i innowacjami w Japonii
3.5. System zarządzania wiedzą i innowacjami w Unii Europejskiej (UE)
3.6. Strategia Lizbońska UE
3.7. Narodowe systemy i makrosystemy innowacji opartej na wiedzy
3.8. Narodowy makrosystem innowacji opartej na wiedzy w Polsce
3.8.1. Strategia Rozwoju Kraju (SRK)
3.8.2. Narodowe Strategiczne Ramy Odniesienia (NSRO) a Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka (PO 1G)
3.8.3.Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka

ROZDZIAŁ 4. Regionalne Systemy Innowacji
4.1. Istota Regionalnego Systemu Innowacji i zasady jego budowy
4.2. Parki technologiczne i grona
4.3. Regionalne Systemy Innowacji a Regionalne Strategie Innowacji
4.4. Wdrażanie Regionalnych Systemów Innowacji
4.5. Doświadczenie polskich regionów w budowie Regionalnych Systemów Innowacji.
4.6. Podsumowanie

ROZDZIAŁ 5. Firma innowacyjna
5.1. Istota i cechy firmy innowacyjnej
5.2. Aktywność innowacyjna firm
5.3. Mierniki aktywności innowacyjnej firm
5.4. Elementy zarządzania działalnością innowacyjną
5.5. Psychologiczne aspekty działań innowacyjnych

ROZDZIAŁ 6. Strategie innowacji
6.1. Strategie innowacji w ogólnych strategiach firmy
6.2. Diagnoza uwarunkowań działalności innowacyjnej firmy
6.3. Audyt technologiczny
6.4. Rodzaje strategii innowacji
6.5. Możliwość zastosowania Strategicznej Karty Wyników (SKW) w sporządzaniu i realizacji strategii innowacji
6.6. Baza informacyjna dla strategii działalności innowacyjnej

ROZDZIAŁ 7. Korzyści i koszty działalności innowacyjnej
7.1. Interpretacja korzyści i kosztów działalności innowacyjnej
7.2. Problem efektywności działalności innowacyjnej
7.3. Metody szacowania kosztów i korzyści oraz efektywności działalności innowacyjnej
7.4. Wartość firmy a innowacje
7.5. Podsumowanie

ROZDZIAŁ 8. Finansowanie projektów innowacji
8.1. Wprowadzenie
8.2. Projekt innowacji
8.3. Potencjalne źródła finansowania projektów innowacji
8.4. Uwarunkowania wyboru źródła finansowania projektu innowacji
8.5. Procedury przygotowania projektu innowacji do wystąpienia o uzyskanie środków finansowych na jego realizację
8.6. Propozycje rozwiązań finansowych dla wdrożeń projektów innowacji stanowiących rezultaty badań naukowych programu wieloletniego
8.7. Zakończenie

ROZDZIAŁ 9. Marketingowe wsparcie procesów innowacyjnych
9.1. Ogólna charakterystyka marketingowego wsparcia procesów innowacyjnych
9.2. Rynek innowacji i jego uczestnicy
9.3. Marketing w instytucjach generujących pomysły nowych rozwiązań innowacyjnych
9.4. Marketing w jednostkach sfery nauki
9.5. Marketingowy kontekst procesu innowacyjnego na poziomie przedsiębiorstw

ROZDZIAŁ 10. Interakcje między wizerunkiem, tożsamością i reputacją firmy a działalnością innowacyjną
10.1. Wstęp
10.2. Tożsamośćwe wizerunek i reputacja w kontekście działalności innowacyjnej
10.3. Innowacyjny wizerunek firmy w gospodarce opartej nawiedzy
10.4. Tożsamość i audyt tożsamości w kontekście działalności innowacyjnej
10.5. Wizerunek w kontekście działalności innowacyjnej
10.6. Reputacja w kontekście działalności innowacyjnej
10.7. Zakończenie

ROZDZIAŁ 11. Świadomość innowacyjna społeczeństwa
11.1. Drogi rozwoju świadomości innowacyjnej
11.2. Organizacje pozarządowe - innowacja społeczna powstała w wyniku zmiany świadomości społecznej w latach 1989-2008
11.3. Podnoszenie innowacyjności gospodarki w programach wyborczych partii politycznych


Uwagi końcowe


478 stron, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022