|
KONKURENCYJNOŚĆ PRZEDSIĘBIORSTW W XXI W. CZYNNIKI WZROSTU wydawnictwo: PWE, 2015, wydanie Icena netto: 61.75 Twoja cena 58,66 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Konkurencyjność przedsiębiorstw w XXI w.
Czynniki wzrostu
W książce podjęto temat kształtowania konkurencyjności przedsiębiorstw.
Autorzy skupili się na czynnikach stanowiących źródła przewag konkurencyjnych
oraz warunkach dalszego wzrostu konkurencyjności i umacniania pozycji rynkowej.
W książce przedstawiono kapitał intelektualny w rozwoju konkurencyjności
przedsiębiorstw, specyfikę konkurencyjności polskich mikroprzedsiębiorstw oraz małych
i średnich przedsiębiorstw, wpływ marki na konkurencyjność przedsiębiorstw, czynniki
osiągania sukcesu w kształtowaniu konkurencyjności małych przedsiębiorstw z
perspektywy menedżerów, spółki uczelniane jako mechanizm transferu wiedzy do
gospodarki, instrumenty finansowego wsparcia z Unii Europejskiej, determinanty trwałej
konkurencyjności łańcuchów rolno-żywnościowych.
Książka jest przeznaczona dla obecnych i przyszłych menedżerów i przedsiębiorców,
a także pracowników naukowych uczelni i kierunków ekonomicznych.
Wstęp
Część I. Konkurencyjność przedsiębiorstw w teorii i praktyce
1. Kapitał intelektualny w rozwoju konkurencyjności przedsiębiorstw
1.1. Wprowadzenie
1.2. Rozwój koncepcji kapitału intelektualnego
1.3. Struktura kapitału intelektualnego w kontekście wzrostu innowacyjności
1.4. Kapitał intelektualny źródłem przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw
1.5. Podsumowanie
2. Konkurencyjność polskich mikroprzedsiębiorstw
2.1. Mikroprzedsiębiorstwa w Polsce - ujęcie statystyczne
2.2. Wzrost konkurencyjności mikroprzedsiębiorstw poprzez programy wsparcia ich rozwoju
2.3. Polskie mikroprzedsiębiorstwa w pułapce bariery informacyjnej
3. Konkurencyjność małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce. Stan aktualny
i perspektywy rozwoju
3.1. Wybrane koncepcje strategii konkurencji i przewag konkurencyjnych przedsiębiorstw
3.2. Konkurencyjność MSP w Polsce - stan aktualny i perspektywy rozwoju
4. Wpływ marki na konkurencyjność przedsiębiorstw w sektorze rolniczym
4.1. Wprowadzenie
4.2. Pojęcie marki w świetle badań literaturowych
4.3. Znaczenie funkcjonalności marki dla budowania pozycji konkurencyjnej
4.4. Charakterystyka podmiotu badań
4.5. Charakterystyka próby badawczej
4.6. Analiza wyników badań empirycznych
4.7. Podsumowanie
5. Czynniki sukcesu w kształtowaniu konkurencyjności małych przedsiębiorstw z
perspektywy menedżerów
5.1. Wprowadzenie
5.2. Czynniki konkurencyjności w ujęciu modelowym
5.3. Postrzeganie czynników sukcesu przez menedżerów - wyniki badań empirycznych
5.4. Podsumowanie
6. Celowe spółki uczelniane jako sposób na wykorzystanie infrastruktury
naukowo-badawczej - w kontekście konkurencyjności
6.1. Wprowadzenie
6.2. Charakterystyka realizowanych projektów w ramach działania 2.4 LRPO
6.3. Rozwiązanie funkcjonowania nowo wybudowanej infrastruktury w formie operatorów -
spółek uczelnianych
6.4. Mechanizm transferu wiedzy do gospodarki i transferu korzyści ekonomicznych
6.5. Lubuskie centra innowacji a inteligentne specjalizacje regionu i RPO Lubuskie 2020
6.6 Podsumowanie
Część II. Rekomendacje teoretyczne dla kształtowania konkurencyjności w
sektorze rolno-żywnościowym
7. Analiza porównawcza instrumentów wsparcia finansowego wspólnej polityki
rolnej z lat 2007-2013 w stosunku do lat 2014-2020
7.1. Wprowadzenie
7.2. Materiał, cel i zakres badań
7.3. Charakterystyka ogólnych celów i zadań Wspólnej Polityki Rolnej
7.4. Kryteria i tryb finansowania Wspólnej Polityki Rolnej
7.5. Kształtowanie systemów wsparcia dla płatności bezpośredniej (2007-2013 i
2014-2020)
7.6. Finansowanie programów rozwoju obszarów wiejskich na lata 2007-2013 w stosunku do
lat 2014-2020
7.7. Podsumowanie
8. Determinanty trwałej konkurencyjności łańcuchów rolno-żywnościowych.
Ujęcie teoretyczne
8.1. Wprowadzenie
8.2. Podstawy teoretyczne konkurencyjności
8.3. Konkurencyjność na poziomie krajów
8.4. Konkurencyjność na poziomie przemysłu i przedsiębiorstwa
8.5. Trwała konkurencyjność łańcucha żywnościowego - założenia koncepcji
8.6. Podsumowanie
Literatura
Wykaz autorów
158 stron, Format: 16.2x23.7cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|