wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

PANIKA MORALNA HOMOSEKSUALNOŚĆ W DYSKURSACH MEDIALNYCH


ZIELIŃSKA I.

wydawnictwo: NOMOS, 2015, wydanie I

cena netto: 65.25 Twoja cena  61,99 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Panika moralna

Homoseksualność w dyskursach medialnych


Badania empiryczne przeprowadzone przez p. Zielińską stanowią bardzo dobry przykład bogatych badań jakościowych, o mocnej podstawie teoretycznej, pedantycznie skonceptualizowanych i zoperacjonalizowanych, rzetelnie przeprowadzonych i przynoszących potwierdzenie wielu hipotez teoretycznych wynikających z przyjętego modelu.

Tylko dla spełnienia wymogów recenzyjnych wspomnę, że książka ma logiczną strukturę i napisana jest precyzyjnym, ale zarazem przejrzystym językiem, co umożliwi jej lekturę także wykształconym czytelnikom spoza profesji socjologicznej.

Prof. dr hab. Piotr Sztompka


Dr Iwona Zielińska – socjolożka, absolwentka UJ i Szkoły Nauk Społecznych IFiS PAN, działaczka Polskiego Towarzystwa Socjologicznego. Od 2012 roku pracuje na stanowisku adiunkta w Instytucie Filozofii i Socjologii APS, prowadzi również zajęcia z komunikacji w Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie. Naukowo interesuje się tworzeniem norm społecznych oraz konsekwencjami ich naruszania, a w ostatnim czasie udziałem społeczeństwa w wytwarzaniu nauki oraz kontrowersjami technologicznymi. Prywatnie miłośniczka kina, jogi i Jodoziorów (Suwalszczyzna).


PODZIĘKOWANIA
WSTĘP

ROZDZIAŁ I
PANIKA MORALNA - KRYTYCZNA PREZENTACJA KONCEPCJI
Historia powstania koncepcji paniki moralnej
Fazy, kryteria, przyczyny zjawiska
Panika moralna a inne koncepcje
Recepcja teorii panik moralnych w Polsce
Krytyka koncepcji
Problematyczna rola mediów -konsekwencje teoretyczne

ROZDZIAŁ II
DWA MODELE PANIKI MORALNEJ I ICH ZWIĄZEK Z NOMOSEM
Paniki klasyczne i transformacyjne
Nomos czyli porządek kosmiczny
Odwrotność nomosu - anomia
Polowanie na czarownice -naruszenie religijnych podstaw nomosu
Folk devils jako rodzaj skalania
Nomos, anomia i panika moralna - podsumowanie

ROZDZIAŁ III
"HOMOSEKSUALNA" PANIKA MORALNA
Model atrybutywny
Model procesualny
Media i paniki moralne
Analiza dyskursu w badaniu paniki moralnej
Charakterystyka analizowanych
tytułów prasowych
Schemat badawczy

ROZDZIAŁ IV
TESTOWANIE MODELI W ZJAWISKU PANIKI "HOMOSEKSUALNEJ"
Sytuacja osób homoseksualnych w Polsce - rys historyczny
Przebieg paniki moralnej
Wskaźniki paniki moralnej

ROZDZIAŁ V
DWA DYSKURSY, DWIE WIZJE ŁADU
Obrazy
Interesy
Działania
Argumenty
Stanowisko Kościoła katolickiego

ROZDZIAŁ VI
KONKLUZJE I PODSUMOWANIA
Konserwatyści i moderniści
"Homoseksualna" panika moralna a nomos
Teoria paniki moralnej - ograniczenia i możliwości

BIBLIOGRAFIA
SUMMARY: MORAŁ PANIC: HOMOSEXUALITY IN MEDIA
DISCOURSES


294 strony, Format: 14.5x20.5cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022