|
ANDROID STUDIO WYGODNE I EFEKTYWNE TWORZENIE APLIKACJI
GERBER A. wydawnictwo: HELION, 2016, wydanie Icena netto: 70.35 Twoja cena 66,83 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Android Studio
Wygodne i efektywne tworzenie aplikacji
Platforma Android dynamicznie powiększa swój udział w rynku. Jej
niewątpliwymi zaletami są modułowa architektura, wysoka elastyczność i otwarty
charakter systemu. Na świecie działają miliardy urządzeń pracujących pod kontrolą
Androida i z pewnością będzie ich coraz więcej. A programiści, którzy zdobędą
umiejętność efektywnego pisania atrakcyjnych aplikacji w tym systemie, będą mogli
spokojnie patrzeć w świetlaną przyszłość.
Niniejsza książka stanowi wyczerpujący podręcznik do nauki obsługi środowiska
Android Studio — efektywnego, intuicyjnego, potężnego i niezwykle wygodnego IDE.
Opisano tu m.in. wszystkie istotne narzędzia tego środowiska, system kontroli wersji
Git i skrypty Gradle oraz ich integrację z IDE. Dodatkowo przedstawiono techniki
tworzenia i rozwijania aplikacji w Androidzie. Książka zawiera cztery pełne
przykładowe projekty, udostępnione do pobrania z publicznego repozytorium Git.
Dzięki tej książce:
płynnie i bezproblemowo rozpoczniesz pisanie aplikacji w Android Studio
zaczniesz korzystać z systemu kontroli wersji Git
nauczysz się stosować skrypty Gradle
będziesz używać frameworka Android Wear
nauczysz się testować aplikacje i debugować kod za pomocą Android Studio
dowiesz się, jak najskuteczniej zarządzać wieloma podprojektami
poznasz zasady analizy i refaktoryzowania kodu
- O autorach
- O redaktorze technicznym
- Podziękowania
- Wprowadzenie
- Małe jest piękne
- Zalety Androida
- Android Studio jest rewolucyjny
- Ekosystem narzędzi Android
- Android i Java
- Przesiadka z Eclipse i ADT
- Konwencje stosowane w książce
- Rozdział 1 Wprowadzenie do Android Studio
- Instalacja JDK w systemie Windows
- Pobieranie JDK w systemie Windows
- Uruchomienie instalacji w systemie Windows
- Konfiguracja zmiennych środowiskowych
- Instalacja JDK w systemie Mac OS
- Pobieranie JDK w systemie Mac OS
- Uruchomienie instalacji w systemie Mac OS
- Konfiguracja JDK w systemie Mac OS
- Instalacja Android Studio
- Tworzenie pierwszego projektu HelloWorld
- Użycie Android Virtual Device Manager
- Uruchomienie aplikacji HelloWorld w AVD
- Uruchamianie aplikacji HelloWorld na urządzeniu
- Podsumowanie
- Rozdział 2 Poruszanie się po Android Studio
- Edytor
- Zakładki edytora
- Margines
- Pasek znaczników
- Przyciski narzędzi
- Wygląd domyślny
- Okna narzędzi nawigacyjnych
- Okno narzędzia Project
- Okno narzędzia Structure
- Okno narzędzia Favorities
- Okno narzędzia TODO
- Pasek głównego menu
- Pasek narzędziowy
- Pasek nawigacyjny
- Pasek statusu
- Typowe operacje
- Zaznaczanie tekstu
- Polecenia cofania i przywracania
- Znajdowanie ostatnio otwieranych plików
- Przemieszczanie się po ostatnich operacjach nawigacyjnych
- Kopiowanie, wycinanie i wklejanie
- Menu kontekstowe
- Uzyskiwanie pomocy
- Poruszanie się po IDE przy użyciu klawiatury
- Polecenie Select In
- Polecenie Class
- Polecenie File
- Polecenie Line
- Polecenie Related File
- Polecenie Last Edit Location
- Polecenie Type Hierarchy
- Polecenie Declaration
- Znajdowanie i zastępowanie tekstu
- Polecenie Find
- Polecenie Find in Path
- Polecenie Replace
- Polecenie Replace in Path
- Podsumowanie
- Rozdział 3 Programowanie w Android Studio
- Zawijanie kodu
- Uzupełnianie kodu
- Komentowanie kodu
- Wykorzystanie generowania kodu
- Konstruktor
- Metody ustawiające i pobierające
- Przesłanianie metod
- Metoda toString()
- Delegowanie metod
- Wstawianie szablonów działających na żywo
- Przenoszenie kodu
- Odpowiedni styl kodu
- Polecenie Auto-Indent Lines
- Polecenie Rearrange Code
- Polecenie Reformat Code
- Polecenie Surround With
- Podsumowanie
- Rozdział 4 Refaktoryzacja kodu
- Operacja Rename
- Operacja Change Signature
- Operacja Type Migration
- Operacja Move
- Operacja Copy
- Operacja Safe Delete
- Operacje wydobywania
- Operacja Extract Variable
- Operacja Extract Constant
- Operacja Extract Field
- Operacja Extract Parameter
- Operacja Extract Method
- Zaawansowana refaktoryzacja
- Operacje Push Members Down i Pull Members Up
- Operacja Replace Inheritance with Delegation
- Operacja Encapsulate Fields
- Operacja Wrap Method Return Value
- Operacja Replace Constructor with Factory Method
- Operacja Convert Anonymous to Inner
- Podsumowanie
- Rozdział 5 Laboratorium przypomnienia, część I
- Tworzenie nowego projektu
- Inicjalizacja repozytorium Git
- Tworzenie interfejsu użytkownika
- Korzystanie z edytora wizualnego
- Edycja pliku XML zawierającego układ graficzny
- Dodanie usprawnień wizualnych
- Dodanie elementów do ListView
- Utworzenie menu paska akcji
- Zapewnienie trwałości przypomnień
- Model danych
- Niskopoziomowe API SQLite
- Podsumowanie
- Rozdział 6 Laboratorium przypomnienia, część II
- Dodawanie i usuwanie przypomnień
- Reagowanie na interakcję użytkownika
- Utworzenie menu kontekstowego z wyborem wielu elementów
- Obsługa wcześniejszych wersji API
- Dodanie kontekstowego trybu akcji
- Implementacja dodawania, edycji i usuwania przypomnień
- Planowanie własnego okna dialogowego
- Od planów do kodu
- Utworzenie własnego okna dialogowego
- Dodanie własnej ikony
- Podsumowanie
- Rozdział 7 Wprowadzenie do narzędzia Git
- Instalacja Git
- Ignorowanie plików
- Dodawanie plików
- Klonowanie przykładowej aplikacji Przypomnienia
- Klonowanie i rozwidlanie
- Przeglądanie historii zmian repozytorium
- Odgałęzienia
- Programowanie w osobnej gałęzi
- Tworzenie rewizji i rozgałęzień w Git
- Gdzie jest polecenie cofnięcia?
- Łączenie gałęzi
- Zmiana historii poleceniem Reset
- Operacja Git Rebase
- Odłączenie od gałęzi
- Referencje względne
- Rozwiązywanie konfliktów w trakcie operacji zmiany bazy
- Zdalne repozytoria Git
- Model pobierania kontra model wysyłania
- Podsumowanie
- Rozdział 8 Projektowanie układu komponentów aplikacji
- Klasa Activity
- Klasy View i ViewGroup
- Okno podglądu
- Wysokość i szerokość
- Tryb projektowania
- Komponent FrameLayout
- Komponent LinearLayout
- Komponent RelativeLayout
- Zagnieżdżanie komponentów
- Komponent ListView
- Wskazówki dotyczące projektowania układu graficznego aplikacji
- Obsługa różnych wielkości ekranu
- Łączymy wszystko razem
- Fragmenty
- Podsumowanie
- Rozdział 9 Laboratorium waluty, część I
- Specyfikacja aplikacji
- Inicjalizacja repozytorium Git
- Modyfikacja układu aktywności MainActivity
- Definiowanie kolorów
- Zastosowanie kolorów w układzie graficznym
- Tworzenie i stosowanie stylów
- Utworzenie klasy JSONParser
- Utworzenie aktywności ekranu powitalnego
- Pobieranie kodów walut w formacie JSON
- Uruchamianie MainActivity
- Podsumowanie
- Rozdział 10 Laboratorium waluty, część II
- Definicja składowych klasy MainActivity
- Rozpakowanie kodów walut z paczki
- Utworzenie menu opcji
- Implementacja zachowania dla elementów menu
- Utworzenie układu spinner_closed
- Powiązanie mCurrencies z listami
- Przeniesienie zachowania list rozwijanych do MainActivity
- Utworzenie menedżera ustawień
- Znalezienie pozycji na podstawie kodu
- Wydobycie kodu waluty z całego tekstu
- Implementacja współdzielonych ustawień
- Obsługa naciśnięcia przycisku
- Przechowywanie klucza API
- Pobranie klucza API
- Klasa CurrencyConverterTask
- Metoda onPreExecute()
- Metoda doInBackground()
- Metoda onPostExecute()
- Selektor przycisku
- Ikona aplikacji i jej tytuł
- Podsumowanie
- Rozdział 11 Testowanie i analiza
- Utworzenie nowego testu instrumentacyjnego
- Definicja metod setUp() i tearDown()
- Definicja wywołania zwrotnego w MainActivity
- Definicja metod testujących
- Uruchomienie testu instrumentacji
- Naprawa błędu
- Użycie narzędzia Monkey
- Korzystanie z narzędzi analitycznych
- Inspekcja kodu
- Analiza zależności
- Analiza stosu wywołań
- Podsumowanie
- Rozdział 12 Debugowanie
- Dziennik zdarzeń
- Użycie narzędzia logcat
- Zapis danych w dzienniku
- Polowanie na błędy!
- Korzystanie z debugera interaktywnego
- Obliczanie wyrażenia
- Wykorzystanie stosu wywołań
- Elementy narzędzia interaktywnego debugera
- Przeglądarka punktów wstrzymania
- Warunkowe punkty wstrzymania
- Podsumowanie
- Rozdział 13 Narzędzie Gradle
- Składnia Gradle
- System budowania aplikacji IntelliJ
- Podstawowe zagadnienia systemu budowania Gradle
- Struktura skryptu Gradle dla Androida
- Zależności projektu
- Laboratorium projekt prognozy pogody
- Zależności od bibliotek systemu Android
- Zależność od bibliotek Javy
- Biblioteki zewnętrzne
- Otwieranie starszych projektów
- Podsumowanie
- Rozdział 14 Dodatkowe narzędzia Android SDK
- Android Device Monitor
- Zakładka Threads
- Zakładka Heap
- Zakładka Allocation Tracker
- Zakładka Network Statistics
- Przeglądarka hierarchii
- Integracja monitora Androida
- Zakładka Memory
- Narzędzie Method Trace
- Narzędzie Allocation Tracker
- Wykonywanie zrzutów ekranu
- Edytor nawigacji
- Projektowanie interfejsu użytkownika
- Pierwsze kroki w edytorze nawigacji
- Łączenie aktywności
- Terminal
- Uzyskanie listy urządzeń
- Instalacja APK
- Pobranie pliku
- Wysłanie pliku
- Przekazywanie portów
- Narzędzia chmury Google
- Utworzenie części klienckiej
- Utworzenie modułu serwerowego
- Połączenie wszystkich elementów
- Wdrożenie na serwerach Google App Engine
- Podsumowanie
- Rozdział 15 Laboratorium Android Wear
- Konfiguracja środowiska
- Instalacja sterowników urządzenia
- Konfiguracja narzędzi SDK
- Konfiguracja urządzenia wirtualnego Wear
- Konfiguracja sprzętu Android Wear
- Włączenie trybu programisty
- Włączenie debugowania Bluetooth
- Tworzenie projektu MegaDroid
- Optymalizacja związana z technologią ekranu
- Tworzenie usługi WatchFace
- Inicjalizacja zasobów i stylów
- Zarządzanie aktualizacjami zegara
- Rysowanie tarczy i wskazówek
- Podsumowanie
- Rozdział 16 Dostosowywanie Android Studio do własnych potrzeb
- Style kodu
- Wygląd, kolory i czcionki
- Skróty klawiaturowe
- Makra
- Szablony kodu i plików
- Menu i paski narzędziowe
- Moduły dodatkowe
- Podsumowanie
392 strony, Format: 17.0x23.0cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|