wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 70.35 66,83   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

ANDROID STUDIO WYGODNE I EFEKTYWNE TWORZENIE APLIKACJI


GERBER A.

wydawnictwo: HELION, 2016, wydanie I

cena netto: 70.35 Twoja cena  66,83 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Android Studio

Wygodne i efektywne tworzenie aplikacji


Platforma Android dynamicznie powiększa swój udział w rynku. Jej niewątpliwymi zaletami są modułowa architektura, wysoka elastyczność i otwarty charakter systemu. Na świecie działają miliardy urządzeń pracujących pod kontrolą Androida i z pewnością będzie ich coraz więcej. A programiści, którzy zdobędą umiejętność efektywnego pisania atrakcyjnych aplikacji w tym systemie, będą mogli spokojnie patrzeć w świetlaną przyszłość.

Niniejsza książka stanowi wyczerpujący podręcznik do nauki obsługi środowiska Android Studio — efektywnego, intuicyjnego, potężnego i niezwykle wygodnego IDE.

Opisano tu m.in. wszystkie istotne narzędzia tego środowiska, system kontroli wersji Git i skrypty Gradle oraz ich integrację z IDE. Dodatkowo przedstawiono techniki tworzenia i rozwijania aplikacji w Androidzie. Książka zawiera cztery pełne przykładowe projekty, udostępnione do pobrania z publicznego repozytorium Git.

Dzięki tej książce:

  • płynnie i bezproblemowo rozpoczniesz pisanie aplikacji w Android Studio

  • zaczniesz korzystać z systemu kontroli wersji Git

  • nauczysz się stosować skrypty Gradle

  • będziesz używać frameworka Android Wear

  • nauczysz się testować aplikacje i debugować kod za pomocą Android Studio

  • dowiesz się, jak najskuteczniej zarządzać wieloma podprojektami

  • poznasz zasady analizy i refaktoryzowania kodu


  • O autorach
  • O redaktorze technicznym
  • Podziękowania
  • Wprowadzenie
    • Małe jest piękne
    • Zalety Androida
    • Android Studio jest rewolucyjny
    • Ekosystem narzędzi Android
    • Android i Java
    • Przesiadka z Eclipse i ADT
    • Konwencje stosowane w książce
  • Rozdział 1 Wprowadzenie do Android Studio
    • Instalacja JDK w systemie Windows
      • Pobieranie JDK w systemie Windows
      • Uruchomienie instalacji w systemie Windows
      • Konfiguracja zmiennych środowiskowych
    • Instalacja JDK w systemie Mac OS
      • Pobieranie JDK w systemie Mac OS
      • Uruchomienie instalacji w systemie Mac OS
      • Konfiguracja JDK w systemie Mac OS
    • Instalacja Android Studio
    • Tworzenie pierwszego projektu HelloWorld
    • Użycie Android Virtual Device Manager
    • Uruchomienie aplikacji HelloWorld w AVD
    • Uruchamianie aplikacji HelloWorld na urządzeniu
    • Podsumowanie
  • Rozdział 2 Poruszanie się po Android Studio
    • Edytor
      • Zakładki edytora
      • Margines
      • Pasek znaczników
      • Przyciski narzędzi
      • Wygląd domyślny
    • Okna narzędzi nawigacyjnych
      • Okno narzędzia Project
      • Okno narzędzia Structure
      • Okno narzędzia Favorities
      • Okno narzędzia TODO
    • Pasek głównego menu
    • Pasek narzędziowy
    • Pasek nawigacyjny
    • Pasek statusu
    • Typowe operacje
      • Zaznaczanie tekstu
      • Polecenia cofania i przywracania
      • Znajdowanie ostatnio otwieranych plików
      • Przemieszczanie się po ostatnich operacjach nawigacyjnych
      • Kopiowanie, wycinanie i wklejanie
    • Menu kontekstowe
    • Uzyskiwanie pomocy
    • Poruszanie się po IDE przy użyciu klawiatury
      • Polecenie Select In
      • Polecenie Class
      • Polecenie File
      • Polecenie Line
      • Polecenie Related File
      • Polecenie Last Edit Location
      • Polecenie Type Hierarchy
      • Polecenie Declaration
    • Znajdowanie i zastępowanie tekstu
      • Polecenie Find
      • Polecenie Find in Path
      • Polecenie Replace
      • Polecenie Replace in Path
    • Podsumowanie
  • Rozdział 3 Programowanie w Android Studio
    • Zawijanie kodu
    • Uzupełnianie kodu
    • Komentowanie kodu
    • Wykorzystanie generowania kodu
      • Konstruktor
      • Metody ustawiające i pobierające
      • Przesłanianie metod
      • Metoda toString()
      • Delegowanie metod
    • Wstawianie szablonów działających na żywo
    • Przenoszenie kodu
    • Odpowiedni styl kodu
      • Polecenie Auto-Indent Lines
      • Polecenie Rearrange Code
      • Polecenie Reformat Code
      • Polecenie Surround With
    • Podsumowanie
  • Rozdział 4 Refaktoryzacja kodu
    • Operacja Rename
    • Operacja Change Signature
    • Operacja Type Migration
    • Operacja Move
    • Operacja Copy
    • Operacja Safe Delete
    • Operacje wydobywania
      • Operacja Extract Variable
      • Operacja Extract Constant
      • Operacja Extract Field
      • Operacja Extract Parameter
      • Operacja Extract Method
    • Zaawansowana refaktoryzacja
      • Operacje Push Members Down i Pull Members Up
      • Operacja Replace Inheritance with Delegation
      • Operacja Encapsulate Fields
      • Operacja Wrap Method Return Value
      • Operacja Replace Constructor with Factory Method
      • Operacja Convert Anonymous to Inner
    • Podsumowanie
  • Rozdział 5 Laboratorium przypomnienia, część I
    • Tworzenie nowego projektu
    • Inicjalizacja repozytorium Git
    • Tworzenie interfejsu użytkownika
      • Korzystanie z edytora wizualnego
      • Edycja pliku XML zawierającego układ graficzny
      • Dodanie usprawnień wizualnych
      • Dodanie elementów do ListView
      • Utworzenie menu paska akcji
    • Zapewnienie trwałości przypomnień
      • Model danych
      • Niskopoziomowe API SQLite
    • Podsumowanie
  • Rozdział 6 Laboratorium przypomnienia, część II
    • Dodawanie i usuwanie przypomnień
    • Reagowanie na interakcję użytkownika
      • Własne okna dialogowe
    • Utworzenie menu kontekstowego z wyborem wielu elementów
      • Obsługa wcześniejszych wersji API
      • Dodanie kontekstowego trybu akcji
    • Implementacja dodawania, edycji i usuwania przypomnień
      • Planowanie własnego okna dialogowego
      • Od planów do kodu
      • Utworzenie własnego okna dialogowego
      • Dodanie własnej ikony
    • Podsumowanie
  • Rozdział 7 Wprowadzenie do narzędzia Git
    • Instalacja Git
    • Ignorowanie plików
    • Dodawanie plików
    • Klonowanie przykładowej aplikacji Przypomnienia
      • Klonowanie i rozwidlanie
      • Przeglądanie historii zmian repozytorium
      • Odgałęzienia
    • Programowanie w osobnej gałęzi
      • Tworzenie rewizji i rozgałęzień w Git
      • Gdzie jest polecenie cofnięcia?
      • Łączenie gałęzi
      • Zmiana historii poleceniem Reset
      • Operacja Git Rebase
      • Odłączenie od gałęzi
      • Referencje względne
      • Rozwiązywanie konfliktów w trakcie operacji zmiany bazy
      • Zdalne repozytoria Git
        • Model pobierania kontra model wysyłania
    • Podsumowanie
  • Rozdział 8 Projektowanie układu komponentów aplikacji
    • Klasa Activity
    • Klasy View i ViewGroup
      • Okno podglądu
      • Wysokość i szerokość
      • Tryb projektowania
      • Komponent FrameLayout
      • Komponent LinearLayout
      • Komponent RelativeLayout
      • Zagnieżdżanie komponentów
      • Komponent ListView
    • Wskazówki dotyczące projektowania układu graficznego aplikacji
      • Obsługa różnych wielkości ekranu
      • Łączymy wszystko razem
    • Fragmenty
    • Podsumowanie
  • Rozdział 9 Laboratorium waluty, część I
    • Specyfikacja aplikacji
    • Inicjalizacja repozytorium Git
    • Modyfikacja układu aktywności MainActivity
    • Definiowanie kolorów
    • Zastosowanie kolorów w układzie graficznym
    • Tworzenie i stosowanie stylów
    • Utworzenie klasy JSONParser
    • Utworzenie aktywności ekranu powitalnego
    • Pobieranie kodów walut w formacie JSON
    • Uruchamianie MainActivity
    • Podsumowanie
  • Rozdział 10 Laboratorium waluty, część II
    • Definicja składowych klasy MainActivity
    • Rozpakowanie kodów walut z paczki
    • Utworzenie menu opcji
    • Implementacja zachowania dla elementów menu
    • Utworzenie układu spinner_closed
    • Powiązanie mCurrencies z listami
    • Przeniesienie zachowania list rozwijanych do MainActivity
    • Utworzenie menedżera ustawień
    • Znalezienie pozycji na podstawie kodu
    • Wydobycie kodu waluty z całego tekstu
    • Implementacja współdzielonych ustawień
    • Obsługa naciśnięcia przycisku
    • Przechowywanie klucza API
    • Pobranie klucza API
    • Klasa CurrencyConverterTask
      • Metoda onPreExecute()
      • Metoda doInBackground()
      • Metoda onPostExecute()
    • Selektor przycisku
    • Ikona aplikacji i jej tytuł
    • Podsumowanie
  • Rozdział 11 Testowanie i analiza
    • Utworzenie nowego testu instrumentacyjnego
      • Definicja metod setUp() i tearDown()
      • Definicja wywołania zwrotnego w MainActivity
      • Definicja metod testujących
      • Uruchomienie testu instrumentacji
      • Naprawa błędu
    • Użycie narzędzia Monkey
    • Korzystanie z narzędzi analitycznych
      • Inspekcja kodu
      • Analiza zależności
      • Analiza stosu wywołań
    • Podsumowanie
  • Rozdział 12 Debugowanie
    • Dziennik zdarzeń
      • Użycie narzędzia logcat
      • Zapis danych w dzienniku
    • Polowanie na błędy!
      • Korzystanie z debugera interaktywnego
      • Obliczanie wyrażenia
      • Wykorzystanie stosu wywołań
      • Elementy narzędzia interaktywnego debugera
      • Przeglądarka punktów wstrzymania
      • Warunkowe punkty wstrzymania
    • Podsumowanie
  • Rozdział 13 Narzędzie Gradle
    • Składnia Gradle
    • System budowania aplikacji IntelliJ
    • Podstawowe zagadnienia systemu budowania Gradle
      • Struktura skryptu Gradle dla Androida
      • Zależności projektu
    • Laboratorium projekt prognozy pogody
    • Zależności od bibliotek systemu Android
      • Zależność od bibliotek Javy
      • Biblioteki zewnętrzne
    • Otwieranie starszych projektów
    • Podsumowanie
  • Rozdział 14 Dodatkowe narzędzia Android SDK
    • Android Device Monitor
      • Zakładka Threads
      • Zakładka Heap
      • Zakładka Allocation Tracker
      • Zakładka Network Statistics
      • Przeglądarka hierarchii
    • Integracja monitora Androida
      • Zakładka Memory
      • Narzędzie Method Trace
      • Narzędzie Allocation Tracker
      • Wykonywanie zrzutów ekranu
    • Edytor nawigacji
      • Projektowanie interfejsu użytkownika
      • Pierwsze kroki w edytorze nawigacji
      • Łączenie aktywności
    • Terminal
      • Uzyskanie listy urządzeń
      • Instalacja APK
      • Pobranie pliku
      • Wysłanie pliku
      • Przekazywanie portów
    • Narzędzia chmury Google
      • Utworzenie części klienckiej
      • Utworzenie modułu serwerowego
      • Połączenie wszystkich elementów
      • Wdrożenie na serwerach Google App Engine
    • Podsumowanie
  • Rozdział 15 Laboratorium Android Wear
    • Konfiguracja środowiska
      • Instalacja sterowników urządzenia
      • Konfiguracja narzędzi SDK
      • Konfiguracja urządzenia wirtualnego Wear
      • Konfiguracja sprzętu Android Wear
        • Włączenie trybu programisty
        • Włączenie debugowania Bluetooth
    • Tworzenie projektu MegaDroid
      • Optymalizacja związana z technologią ekranu
      • Tworzenie usługi WatchFace
        • Rejestracja usługi
      • Inicjalizacja zasobów i stylów
      • Zarządzanie aktualizacjami zegara
      • Rysowanie tarczy i wskazówek
    • Podsumowanie
  • Rozdział 16 Dostosowywanie Android Studio do własnych potrzeb
    • Style kodu
    • Wygląd, kolory i czcionki
    • Skróty klawiaturowe
    • Makra
    • Szablony kodu i plików
    • Menu i paski narzędziowe
    • Moduły dodatkowe
    • Podsumowanie

392 strony, Format: 17.0x23.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022