|
NADUŻYCIA FINANSOWE WYKRYWANIE I ZAPOBIEGANIE
KUTERA M. wydawnictwo: DIFIN, 2016, wydanie Icena netto: 56.25 Twoja cena 53,44 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Nadużycia finansowe
Wykrywanie i zapobieganie
Publikacja przeznaczona jest dla wszystkich osób zainteresowanych zjawiskiem nadużyć
gospodarczych.
Szczególnie pomocna może okazać się dla zarządów, menedżerów wyższego
szczebla i dyrektorów finansowych, którzy są odpowiedzialni za skuteczne zarządzanie
ryzykiem nadużyć w swoich przedsiębiorstwach.
Publikacja zawiera wytyczne, w jaki sposób tworzyć takie systemy i jakie są
podstawowe zasady ich funkcjonowania. Skupia się przede wszystkim na mechanizmach
wykrywania oszustw i zapobiegania im. Mogą z niej również korzystać członkowie
komitetów audytu, pracownicy pionu kontroli wewnętrznej, audytorzy wewnętrzni oraz
biegli rewidenci, głównie w zakresie korzystania z proponowanych szczegółowych technik
wykrywania przypadków defraudacji składników majątkowych oraz oszukańczej
sprawozdawczości finansowej, ale również poszukiwania możliwych symptomów przestępstw
popełnianych przez kierownictwo najwyższego szczebla.
Publikacja może się też okazać przydatna członkom organów ścigania i wymiaru
sprawiedliwości, którzy na co dzień zajmują się problematyką oszustw finansowych.
Wstęp
Rozdział 1. Problem nadużyć finansowych we współczesnej gospodarce
1.1. Nadużycia finansowe jako nieodłączny element rozwoju rynków kapitałowych
1.2. Pojęcie oszustwa finansowego
1.3. Ogólna klasyfikacja nadużyć gospodarczych
1.4. Przestępstwa gospodarcze w polskim systemie prawnym
1.5. Ekonomiczne skutki oszustw gospodarczych
1.6. Trudności w walce z nadużyciami
Rozdział 2. Słynne skandale finansowe - powtórka z historii
2.1. Dlaczego historia niczego nas nie uczy?
2.2. Krótka galeria oszustów wszechczasów
2.3. Piramida finansowa jako najpopularniejsze nadużycie
2.3.1. Historia Charlesa Ponziego - twórcy piramidy
2.3.2. Lista piramid Ponziego
2.3.3. Bernard Madoff - największa piramida finansowa świata
2.4. Klasyka skandali finansowych
2.4.1. Enron
2.4.2. Worldcom
2.4.3. Adelphia
2.4.4. Tyco
Rozdział 3. Ogólne mechanizmy wykrywania nadużyć
3.1. Podstawy efektywnego wykrywania oszustw
3.2. Etapy tworzenia wewnętrznego systemu wykrywania nadużyć
3.3. Kluczowe wymagania stawiane efektywnym systemom wykrywczym
3.4. Uniwersalny proces pomiaru ryzyka wystąpienia nadużyć
3.5. Rola hotlines i whistleblowers w wykrywaniu oszustw
3.6. Symptomy przestępstw popełnianych przez kierownictwo spółki
3.7. Główne red flags dla oszukańczej sprawozdawczości finansowej
Rozdział 4. Defraudacja składników majątkowych
4.1. Pozaewidencyjna sprzedaż majątku
4.2. Przechwytywanie należności i środków pieniężnych
4.3. Nadużycia związane z gotówką w kasie
4.4. Zakupy na prywatne potrzeby ze środków firmy
4.5. Wyłudzanie środków pieniężnych za pomocą firm fasadowych
4.6. Manipulowanie listą płac
4.7. Celowe zawyżanie wydatków służbowych
4.8. Kradzież materialnych składników majątku
Rozdział 5. Fałszowanie sprawozdawczości finansowej
5.1. Główne obszary ryzyka związane z oszustwami księgowymi
5.2. Klasyfikacja technik oszukańczej sprawozdawczości finansowej
5.3. Lista red flags dla poszczególnych metod fałszowania sprawozdań
5.3.1. Wprowadzenie
5.3.2. Symptomy manipulowania wartością majątku
5.3.3. Sygnały ostrzegawcze dla oszustw dotyczących źródeł finansowania
działalności
5.3.4. Red flags dla manipulowania wynikiem finansowym
5.3.5. Symptomy niewłaściwych ujawnień w sprawozdaniu
5.4. Techniki wykrywania wybranych nadużyć z zakresu oszukańczej sprawozdawczości
finansowej
5.4.1. Zawyżanie wartości udziałów i akcji
5.4.2. Oszustwa w zakresie wyceny należności
5.4.3. Manipulowanie wartościami niematerialnymi i prawnymi
5.4.4. Oszustwa w zakresie kapitałów własnych
5.4.5. Nadużycia związane z zobowiązaniami
5.4.6. Manipulacje księgowe z ujmowaniem przychodów
5.4.7. Nadużycia dotyczące ujmowania kosztów
Rozdział 6. System zapobiegania oszustwom gospodarczym
6.1. Wprowadzenie
6.2. Zintegrowany system zapobiegania nadużyciom
6.3. Interaktywna strategia w walce z oszustwami
6.4. Rola i podział zadań w ramach nadzoru korporacyjnego
6.5. Główne obszary zarządzania ryzykiem nadużyć
6.6. Etyka jako element systemu zapobiegania oszustwom
6.6.1. Etyka a nadużycia finansowe
6.6.2. Istota tone at the top
6.6.3. Polityka "zero tolerancji"
6.6.4. Kodeksy postępowania
6.6.5. Problemy z wdrażaniem zasad etyki
6.7. Ocena systemu prewencji i wykrywania oszustw
Bibliografia
195 stron, Format: 15.9x22.9, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|