Turystyka żeglarska
Książka ma charakter oryginalny i wnosi nowe podejście
do problematyki kształtowania rynku turystycznego, ze szczególnym uwzględnieniem rynku
turystyki żeglarskiej, w tym kreowania i oferowania produktu turystycznego w tym
obszarze. Podjęte przez Autorkę rozważania dotyczą zarówno strony podażowej, jak i
popytowej rynku turystyki żeglarskiej, co należy uznać za ważne i zasadne, szczególnie
przy relatywnie słabym naświetleniu tego problemu w literaturze polskiej i zagranicznej.
Zalety metodologiczne i poznawcze pracy zapewnią jej godną uwagi wartość teoretyczną
i aplikacyjną.
dr hab. Beata Meyer, prof. US
Uniwersytet Szczeciński
Książka „Turystyka żeglarska” stanowi interesujące i w dużym stopniu
oryginalne studium na temat uwarunkowań i kierunków rozwoju produktu turystyki
żeglarskiej. Dotyczy problemu ważnego z punktu widzenia praktyki, gdyż produkt
turystyczny może być podstawą podnoszenia poziomu konkurencyjności obszarów recepcji
turystycznej.
dr hab. Agnieszka Niezgoda, prof. UEP
Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Książka jest pierwszą na polskim rynku wydawniczym publikacją, traktującą o
ekonomicznych zagadnieniach turystyki żeglarskiej. Jest to oryginalne kompendium
teoretyczne, silnie podbudowane znajomością problematyki empirycznej. Autorka posiada
bardzo dobre przygotowanie, zarówno naukowo-badawcze jak i praktyczne, związane z tą
formą turystyki kwalifikowanej.
dr hab. Aleksander Panasiuk, prof. US
Uniwersytet Szczeciński
Wstęp
1. Podstawowe zagadnienia dotyczące rynku turystyki żeglarskiej
1.1. Istota rynku turystycznego
1.2. Rynek turystyki żeglarskiej
1.3. Charakterystyka elementów rynku turystyki żeglarskiej
1.3.1. Charakterystyka podaży na rynku turystyki żeglarskiej
1.3.2. Charakterystyka popytu na rynku turystyki żeglarskiej
1.3.3. Cena jako element rynku usług turystyki żeglarskiej
1.4. Specyfika i rodzaje turystyki żeglarskiej
1.5. Formalno-prawne uwarunkowania uprawiania żeglarstwa w Polsce
1.6. Oddziaływanie turystyki żeglarskiej na rozwój gospodarki regionalnej
1.7. Tendencje i kierunki rozwoju turystyki żeglarskiej w Polsce oraz innych krajach
europejskich
2. Teoretyczne problemy produktu turystyki żeglarskiej
2.1. Istota i budowa produktu turystycznego
2.2. Produkt turystyki żeglarskiej w ujęciu strukturalnym
2.2.1. Walory turystyczne
2.2.2. Infrastruktura turystyczna
2.2.3. Usługi turystyczne
2.3. Budowa strategii rozwoju produktu turystycznego
3. Potrzeby konsumentów na rynku turystyki żeglarskiej
3.1. Potrzeby konsumentów jako podstawa kreacji kompleksowego produktu turystycznego
3.2. Wyniki badań oczekiwań osób żeglujących w odniesieniu do portów jachtowych
3.3. Preferencje konsumentów dotyczące uprawiania turystyki żeglarskiej
4. Produkt turystyki żeglarskiej w województwie zachodniopomorskim - studium
przypadku
4.1. Wprowadzenie do studium produktu turystyki żeglarskiej
4.2. Walory turystyczne w aspekcie ich atrakcyjności dla żeglarzy
4.3. Charakterystyka akwenów
4.3.1. Akweny morskie
4.3.2. Akweny śródlądowe
4.4. Wyniki badań dotyczących funkcjonowania portów jachtowych
4.5. Analiza oferty portów jachtowych
4.6. Produkt turystyki żeglarskiej w opinii osób żeglujących
4.7. Analiza działań jednostek samorządu terytorialnego dotyczących turystyki
żeglarskiej
4.8. Analiza PEST produktu turystyki żeglarskiej
4.9. Analiza SWOT produktu turystyki żeglarskiej
4.10. Możliwe korzyści dla gospodarki województwa wynikające z rozwoju rynku turystyki
żeglarskiej
5. Założenia koncepcji rozwoju rynku turystyki żeglarskiej w województwie
zachodniopomorskim
Zakończenie
Bibligrafia
162 strony, Format: 16.5x23.5cm, oprawa miękka