wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 100.00 95,00   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ W DZIAŁALNOŚCI LECZNICZEJ NOWE WYMAGANIA SYSTEMÓW ZARZĄDZANIA NORMY ISO I STANDARDY AKREDYTACYJNE


TRELA A.

wydawnictwo: OFICYNA PRAWA POLSKIEGO, 2016, wydanie I

cena netto: 100.00 Twoja cena  95,00 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Zarządzanie jakością w działalności leczniczej

Nowe wymagania systemów zarządzania - normy ISO i standardy akredytacyjne

Książka + płyta CD ze wzorami


Książka omawia najważniejsze problemy związane z wdrożeniem systemów zarządzaniem jakością w placówce medycznej.

Uwzględnia zmiany organizacyjne i systemowe, które spowodowały, że jakość stała się przedmiotem całościowego zarządzania organizacją.

Poradnik omawia nową strukturę, podejście oraz wymagania najpopularniejszych standardów zarządzania w ochronie zdrowia: system zarządzania jakością ISO z uwzględnieniem najnowszej normy 9001:2015 i 14001:2015 oraz akredytację ministra zdrowia oraz standardy międzynarodowe.

Do publikacji dołączona jest płyta CD zawierająca przykładowe szablony dokumentów, które mogą zostać wykorzystane podczas planowania, wdrażania i utrzymania systemów zarządzania jakością wg ISO w placówkach medycznych. Szablony stanowią jedynie wzorzec możliwy do zastosowania.

Oznacza to, że każda placówka medyczna może tworzyć własne wzory dokumentów, w zależności od potrzeb, poziomu zinformatyzowania, profilu działalności, struktury organizacyjnej, stosowanych dotychczas dokumentów oraz od preferencji zespołu wdrażającego system zarządzania jakością.


Wprowadzenie

Rozdział 1. Wprowadzenie do jakości w ochronie zdrowia
1.1. Specyfika rynku ochrony zdrowia
1.2. Pojęcie jakości w ochronie zdrowia
1.3. Zarządzanie jakością w ochronie zdrowia

Rozdział 2. Zależność między przepisami prawnymi a systemami zarządzania jakością
2.1. Wprowadzenie do prawodawstwa w zakresie jakości usług zdrowotnych
2.2. Prawodawstwo krajowe
2.3. Prawodawstwo Unii Europejskiej
2.4. Wymagania prawne a certyfikaty jakości

Rozdział 3. Rola zarządzania jakością w zwiększaniu konkurencyjności w ochronie zdrowia
3.1. Konkurencja na rynku ochrony zdrowia
3.2. Wpływ systemów zarządzania na konkurencyjność placówek medycznych

Rozdział 4. Wskaźniki i mierniki jakości w podmiotach leczniczych i ich zastosowanie
4.1. Wskaźniki jakości w ochronie zdrowia
4.2. Mierniki jakości w ochronie zdrowia

Rozdział 5. Planowanie systemów jakości w podmiocie leczniczym
5.1. Projektowanie systemu zarządzania jakością w podmiocie leczniczym
5.1.1. Kiedy wdrażać system jakości w placówce medycznej
5.1.2. Rodzaje systemów jakości
5.2. Sposób wdrożenia systemu zarządzania
5.3. Bariery oraz błędy wdrożenia systemów zarządzania
5.4. Harmonogram i proces wdrożenia systemu zarządzania jakością
5.5. Certyfikacja systemów zarządzania
5.6. Koszty wdrożenia, utrzymania i certyfikacji systemów zarządzania
5.6.1. Koszty wdrożenia systemów zarządzania wg ISO
5.6.2. Koszty utrzymania systemów zarządzania wg ISO
5.6.3. Koszty certyfikacji systemów zarządzania wg ISO
5.6.4. Koszty procesu uzyskania akredytacji ministra zdrowia
5.7. Korzyści i zagrożenia z wdrożonych systemów zarządzania

Rozdział 6. Wspólne wymagania systemów zarządzania wg struktury High Level Structure
6.1. Międzynarodowa Organizacja Normalizacyjna
6.2. Struktura ramowa systemów zarządzania
6.3. Kontekst organizacji
6.4. Myślenie i planowanie oparte na ryzyku
6.5. Nowa rola przywództwa
6.6. Wsparcie - wewnętrzny potencjał organizacji
6.7. Udokumentowane informacje
6.8. Podejście procesowe

Rozdział 7. Charakterystyka najważniejszych standardów zarządzania w ochronie zdrowia
7.1. System zarządzania jakością wg ISO 9001
7.1.1. Rozwój systemu zarządzania jakością wg ISO 9001
7.1.2. Wdrażanie systemu zarządzania jakością wg ISO 9001:2015
7.2. System zarządzania jakością w ochronie zdrowia wg EN 15224:2012
7.2.1. Budowa normy i zasady zarządzania wg EN 15224:2012
7.2.2. Wymagania normy EN 15224:2012
7.2.3. Porównanie norm ISO 9001:2008, ISO 9001:2015 oraz EN 15224:2012
7.2.4. Miejsce normy EN 15224 na tle innych standardów
7.2.5. Norma ISO 9001:2015 vs. EN 15224:2012
7.3. System zarządzania środowiskowego wg ISO 14001
7.3.1. Zasady i idea systemu zarządzania środowiskowego
7.3.2. Obszary zarządzania środowiskowego
7.3.3. Wymagania normy ISO 14001:2015
7.4. System zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy wg PN-N/OHSAS 18001
7.4.1. Wdrażanie i dokumentowanie SZBiHP
7.4.2. Ocena ryzyka zawodowego
7.4.3. Korzyści z wdrożenia systemu zarządzania bhp
7.4.4. Różnice między PN-N 18001 a OHSAS 18001
7.4.5. System zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy wg ISO 45001
7.5. System zarządzania bezpieczeństwem informacji wg ISO 27001
7.5.1. Wdrażanie systemu bezpieczeństwa informacji
7.5.2. Problemy wdrożeniowe i modele bezpieczeństwa informacji
7.5.3. Korzyści i zagrożenia związane z ISO 27001
7.6. System zarządzania bezpieczeństwem żywności wg ISO 22000
7.6.1. Dobre Praktyki i HACCP
7.6.2. Wdrażanie normy ISO 22000 w placówce medycznej
7.7. Porównanie najpopularniejszych standardów w ochronie zdrowia

Rozdział 8. Zarządzanie ryzykiem klinicznym
8.1. Wprowadzenie do zarządzania ryzykiem w ochronie zdrowia
8.2. Metodologia zarządzania ryzykiem
8.3. Zarządzanie ryzykiem klinicznym
8 4. Zarządzanie ryzykiem w systemach zarządzania jakością

Rozdział 9. Optymalizacja i doskonalenie systemów zarządzania w ochronie zdrowia
9.1. Filozofia Lean w ochronie zdrowia
9.1.1. Metodologia Lean Healthcare
9.1.2. Wdrażanie Lean Healthcare w ochronie zdrowia
9.1.3. Koncepcja łańcucha wartości w ochronie zdrowia
9.2. Wybrane narzędzia doskonalenia jakości w ochronie zdrowia
9.2.1. Mapowanie strumienia wartości
9.2.2. Metoda 5S
9.2.3. Ciągłe doskonalenie wg Kaizen
9.2.4. Mistake proofing
9.2.5. FMEA - analiza rodzajów i skutków błędów
9.2.6. Metoda czarnych punktów
9.2.7. RCA (Root Cause Analysies) - analiza przyczyn źródłowych
9.3. Six Sigma
9.4. Optymalizacja kosztów jakości
9.4.1. Zarządzanie kosztami jakości w placówce medycznej
9.4.2. Identyfikacja kosztów jakości
9.4.3. Ewidencja kosztów jakości
9.4.4. Pomiar, analiza i sprawozdawczość kosztów jakości

Rozdział 10. Akredytacje w ochronie zdrowia
10.1. Akredytacja ministra zdrowia wg standardów Centrum Monitorowania Jakości w Ochronie Zdrowia
10.1.1. Geneza i zasady akredytacji w ochronie zdrowia
10.1.2. Standardy akredytacyjne wg CMJ
10.1.3. Program akredytacji szpitali
10.1.4. Program Akredytacji Podstawowej Opieki Zdrowotnej
10.1.5. Program akredytacji jednostek leczenia uzależnień
10.1.6. Program akredytacji podmiotów leczniczych wykonujących inwazyjne procedury zabiegowe i operacyjne w trybie jednego dnia
10.1.7. Wdrażanie akredytacji ministra zdrowia w placówkach medycznych
10.2. Międzynarodowe akredytacje w ochronie zdrowia
10.2.1. Joint Commission International (JCI)
10.2.2. DNV International Accreditation Standard (DIAS)
10.2.3. American Accreditation Commission International (AACI)
10.2.4. Managing Infection Risk (MIR)
10.3. Zalety i wady akredytacji

Rozdział 11. Porównanie wymagań ISO 9001 i akredytacji CMJ

Podsumowanie
Bibliografia
Spis tabel
Spis rysunków


180 stron, Format: 16.0x23.5cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022