wprowad¼ w³asne kryteria wyszukiwania ksi±¿ek: (jak szukaæ?)
Twój koszyk:   0 z³   zamówienie wysy³kowe >>>
Strona g³ówna > opis ksi±¿ki
English version
Ksi±¿ki:

polskie
podzia³ tematyczny
 
anglojêzyczne
podzia³ tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowo¶ciach z wybranego tematu
 
Informacje:

o ksiêgarni

koszty wysy³ki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytu³u?
Pomo¿emy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


mo¿esz te¿ zadzwoniæ
+48 512 994 090

RÓ¯NICE KULTUROWE W KOMUNIKACJI BIZNESOWEJ


BUDZANOWSKA-DRZEWIECKA M. MARCINKOWSKI A.S. MOTYL-ADAMCZYK A.

wydawnictwo: WYD UJ, 2015, wydanie I

cena netto: 44.89 Twoja cena  42,65 z³ + 5% vat - dodaj do koszyka

Ró¿nice kulturowe w komunikacji biznesowej


Analizowany przez Autorów temat jest wa¿ny zarówno z teoretycznego, jak i praktycznego punktu widzenia. Praca stanowi ciekawe studium poznawcze na temat znaczenia ró¿nic kulturowych w komunikacji biznesowej.
Z recenzji prof. dr hab. Renaty Oczkowskiej

Publikacja podejmuje interesuj±c± poznawczo i aktualn± problematykê zwi±zan± ze ¼ród³ami, charakterem i nastêpstwami wystêpowania ró¿nic kulturowych. Na podkre¶lenie zas³uguje w szczególno¶ci dokonane z du¿ym „wyczuciem” po³±czenie dwóch perspektyw badawczych, obejmuj±cych ró¿nice kulturowe oraz procesy komunikacji.
Beneficjentami ksi±¿ki bêd± z pewno¶ci± pracownicy naukowi i studenci. Przes±dza o tym naukowa jako¶æ wywodu, wielo¶æ ¼róde³ oraz naukowy jêzyk. Zawiera ona wiele egzemplifikacji, praktycznych ilustracji, a tak¿e rozmaitych graficznych form przedstawiania my¶li. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby ksi±¿ka trafi³a równie¿ do r±k mened¿erów i specjalistów w zakresie ró¿nych ogólnych i szczegó³owych problemów zarz±dzania.
Z recenzji dr. hab. Piotra Jedynaka, prof. UJ


Ksi±¿ka uwzglêdnia wielo¶æ podej¶æ i perspektyw naukowych, opieraj±c siê na przegl±dzie wyników badañ empirycznych, jak i aspektów metodologicznych i teoretycznych, miêdzy innymi z zakresu socjologii, antropologii, psychologii czy lingwistycznych analiz miêdzykulturowych, wa¿nych dla dzia³añ biznesowych realizowanych na rynkach odmiennych kulturowo.

Autorzy, wychodz±c z za³o¿enia, ¿e komunikacja to kultura, a kultura to komunikacja, skoncentrowali siê na syntezie zagadnieñ wyja¶niaj±cych zawi³o¶ci i z³o¿ono¶æ komunikacji miêdzykulturowej w biznesie.

W rozdzia³ach podjête zosta³y w±tki dotycz±ce: istoty komunikacji miêdzykulturowej i kompetencji miêdzykulturowych u przedstawicieli biznesu jako konsekwencji procesów globalizacyjnych, uwarunkowañ komunikacji na zró¿nicowanych kulturowo rynkach, analizy komunikacji werbalnej i niewerbalnej w przestrzeni miêdzykulturowej, aby ostatecznie odnie¶æ siê do szczegó³owego obszaru – budowania przekazu reklamowego kierowanego do klientów na rynkach odmiennych kulturowo.
(na podstawie Wprowadzenia Ma³gorzaty Budzanowskiej-Drzewieckiej)


Ma³gorzata Budzanowska-Drzewiecka – adiunkt w Instytucie Ekonomii, Finansów i Zarz±dzania Uniwersytetu Jagielloñskiego. Cz³onkini Komitetu Redakcyjnego czasopisma „Jagiellonian Journal of Management”. Autorka opracowañ naukowych i popularnonaukowych dotycz±cych zachowañ m³odych konsumentów. Obecnie prowadzi badania nad poszukiwaniem przez konsumentów informacji rynkowych w internecie, nowymi formami komunikacji marketingowej oraz ró¿nicami kulturowymi.

Aleksander S. Marcinkowski – pracownik Instytutu Ekonomii, Finansów i Zarz±dzania Uniwersytetu Jagielloñskiego. Socjolog organizacji, prowadzi badania z zakresu socjologicznej teorii zarz±dzania, zarz±dzania w organizacjach publicznych (ekspert ds. zarz±dzania strategicznego w samorz±dzie w zespole Ma³opolskiej Szko³y Administracji Publicznej i Canadian Urban Institute 2002–2003), przedsiêbiorczo¶ci i sektora MSP oraz rynku pracy. Autor i wspó³autor ponad 60 artyku³ów i 10 publikacji ksi±¿kowych wydanych w Polsce i za granic±. Stypendysta Oxford University (Nuffield College), Johns Hopkins University (Bologna Center) oraz Uniwersytetu w Heidelbergu (Alfred Weber Institute).

Agata Motyl-Adamczyk – przedsiêbiorca, doradca biznesowy i mediator. Zajmuje siê teoretycznymi i praktycznymi zagadnieniami mediacji, komunikacji, negocjacji miêdzykulturowych, a tak¿e rozwi±zywaniem konfliktów. Wcze¶niej zwi±zana z Wy¿sz± Szko³± Europejsk± im. Ks. J. Tischnera i Uniwersytetem Jagielloñskim w Krakowie. Autorka i wspó³autorka wielu artyku³ów naukowych i publicystycznych


WPROWADZENIE (Ma³gorzata Budzanowska-Drzewiecka)

Bibliografia

ROZDZIA£ 1. RÓ¯NICE MIÊDZYKULTUROWE I ZARZ¡DZANIE (Aleksander S. Marcinkowski)
Globalizacja jako szansa i pu³apka poznawcza
Od ró¿nic kulturowych do "zró¿nicowania" w biznesie
Kontakt miêdzykulturowy jako ¼ród³o problemów zarz±dzania
Kompetencje miêdzykulturowe
Komunikacja miêdzykulturowa
Od modelu do metodyki: Do czego przydaj± siê teorie kompetencji miêdzykulturowych?
Bibliografia

ROZDZIA£ 2. KOMUNIKACJA MIÊDZYKULTUROWA - WYBRANE UWARUNKOWANIA I KONSEKWENCJE DLA BIZNESU (Ma³gorzata Budzanowska-Drzewiecka, Agata Motyl-Adamczyk)
Ewolucja modeli komunikacji w kontek¶cie komunikacji miêdzykulturowej
Psychologiczne uwarunkowania dekodowania komunikatu na zró¿nicowanych kulturowo rynkach
Etnocentryzm
Stereotypy
Lêk
Inteligencja emocjonalna
Artybucja
Ograniczenia i bariery w komunikowaniu miêdzykulturowym
B³êdy i nieporozumienia w komunikowaniu miêdzykulturowym
Bibliografia

ROZDZIA£ 3. KOMUNIKACJA WERBALNA I NIEWERBALNA NA ZRÓ¯NICOWANYCH KULTUROWO RYNKACH (Ma³gorzata Budzanowska-Drzewiecka)
Elementy komunikacji interpersonalnej
Miêdzykulturowe ró¿nice jêzykowe
Jêzyki Wschodu i Zachodu
Komunikacja niewerbalna na zró¿nicowanych kulturowo rynkach
Gesty jako symbole i ich interpretacja
Mimika twarzy - ekspresja emocji
Komunikacja elektroniczna na zró¿nicowanych kulturowo rynkach
Znaczenie elementów komunikacji werbalnej i niewerbalnej w wybranych sferach marketingu
Bibliografia

ROZDZIA£ 4. REKLAMA JAKO FORMA KOMUNIKACJI MARKETINGOWEJ NA ZRÓ¯NICOWANYCH KULTUROWO RYNKACH (Ma³gorzata Budzanowska-Drzewiecka)
Miêdzykulturowa komunikacja marketingowa
Miêdzykulturowe badania reklamy na zró¿nicowanych kulturowo rynkach - stan obecny
Strategie reklamowe na zró¿nicowanych kulturowo rynkach
Kulturowe pozycjonowanie w reklamie
Apele reklamowe na zró¿nicowanych kulturowo rynkach
Elementy konstrukcji przekazu reklamowego na zró¿nicowanych kulturowo rynkach
Dobór postaci w reklamach na zró¿nicowanych kulturowo rynkach
Celebrity endorsement w reklamach na zró¿nicowanych kulturowo rynkach
Odwo³ania seksualne w reklamach na zró¿nicowanych kulturowo rynkach
Bibliografia

ZAKOÑCZENIE (Aleksander S. Marcinkowski)

S£OWNICZEK PODSTAWOWYCH TERMINÓW I NAZWISK
(Ma³gorzata Budzanowska-Drzewiecka, Aleksander S. Marcinkowski)

SPIS TABEL
SPIS RYSUNKÓW
SUMMARY (Ma³gorzata Budzanowska-Drzewiecka)
ABOUT THE AUTHORS


168 stron, Format: 15.5x23.5cm, oprawa miêkka

Osoby kupuj±ce tê ksi±¿kê wybiera³y tak¿e:


 

- PROCESOWE ZARZ¡DZANIE ORGANIZACJ¡
GRAJEWSKI P.

- ZARZ¡DZANIE PROCESAMI BIZNESOWYMI W PRZEDSIÊBIORSTWIE
BITKOWSKA A.

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy poczt± e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytu³ polskojêzyczny lub anglojêzyczny jest aktualnie na pó³ce ksiêgarni.

 
Wszelkie prawa zastrze¿one PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022