|
RÓ¯NICE KULTUROWE W KOMUNIKACJI BIZNESOWEJ
BUDZANOWSKA-DRZEWIECKA M. MARCINKOWSKI A.S. MOTYL-ADAMCZYK A. wydawnictwo: WYD UJ, 2015, wydanie Icena netto: 44.89 Twoja cena 42,65 z³ + 5% vat - dodaj do koszyka Ró¿nice kulturowe w komunikacji biznesowej
Analizowany przez Autorów temat jest wa¿ny zarówno z
teoretycznego, jak i praktycznego punktu widzenia. Praca stanowi ciekawe studium poznawcze
na temat znaczenia ró¿nic kulturowych w komunikacji biznesowej.
Z recenzji prof. dr hab. Renaty Oczkowskiej
Publikacja podejmuje interesuj±c± poznawczo i aktualn± problematykê zwi±zan±
ze ¼ród³ami, charakterem i nastêpstwami wystêpowania ró¿nic kulturowych. Na podkre¶lenie
zas³uguje w szczególno¶ci dokonane z du¿ym „wyczuciem” po³±czenie dwóch
perspektyw badawczych, obejmuj±cych ró¿nice kulturowe oraz procesy komunikacji.
Beneficjentami ksi±¿ki bêd± z pewno¶ci± pracownicy naukowi i studenci. Przes±dza o
tym naukowa jako¶æ wywodu, wielo¶æ ¼róde³ oraz naukowy jêzyk. Zawiera ona wiele
egzemplifikacji, praktycznych ilustracji, a tak¿e rozmaitych graficznych form
przedstawiania my¶li. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby ksi±¿ka trafi³a równie¿ do r±k
mened¿erów i specjalistów w zakresie ró¿nych ogólnych i szczegó³owych problemów
zarz±dzania.
Z recenzji dr. hab. Piotra Jedynaka, prof. UJ
Ksi±¿ka uwzglêdnia wielo¶æ podej¶æ i perspektyw naukowych, opieraj±c siê na
przegl±dzie wyników badañ empirycznych, jak i aspektów metodologicznych i
teoretycznych, miêdzy innymi z zakresu socjologii, antropologii, psychologii czy
lingwistycznych analiz miêdzykulturowych, wa¿nych dla dzia³añ biznesowych
realizowanych na rynkach odmiennych kulturowo.
Autorzy, wychodz±c z za³o¿enia, ¿e komunikacja to kultura, a kultura to
komunikacja, skoncentrowali siê na syntezie zagadnieñ wyja¶niaj±cych zawi³o¶ci i z³o¿ono¶æ
komunikacji miêdzykulturowej w biznesie.
W rozdzia³ach podjête zosta³y w±tki dotycz±ce: istoty komunikacji miêdzykulturowej
i kompetencji miêdzykulturowych u przedstawicieli biznesu jako konsekwencji procesów
globalizacyjnych, uwarunkowañ komunikacji na zró¿nicowanych kulturowo rynkach, analizy
komunikacji werbalnej i niewerbalnej w przestrzeni miêdzykulturowej, aby ostatecznie
odnie¶æ siê do szczegó³owego obszaru – budowania przekazu reklamowego kierowanego
do klientów na rynkach odmiennych kulturowo.
(na podstawie Wprowadzenia Ma³gorzaty Budzanowskiej-Drzewieckiej)
Ma³gorzata Budzanowska-Drzewiecka – adiunkt w Instytucie Ekonomii,
Finansów i Zarz±dzania Uniwersytetu Jagielloñskiego. Cz³onkini Komitetu Redakcyjnego
czasopisma „Jagiellonian Journal of Management”. Autorka opracowañ naukowych i
popularnonaukowych dotycz±cych zachowañ m³odych konsumentów. Obecnie prowadzi badania
nad poszukiwaniem przez konsumentów informacji rynkowych w internecie, nowymi formami
komunikacji marketingowej oraz ró¿nicami kulturowymi.
Aleksander S. Marcinkowski – pracownik Instytutu Ekonomii, Finansów i
Zarz±dzania Uniwersytetu Jagielloñskiego. Socjolog organizacji, prowadzi badania z
zakresu socjologicznej teorii zarz±dzania, zarz±dzania w organizacjach publicznych
(ekspert ds. zarz±dzania strategicznego w samorz±dzie w zespole Ma³opolskiej Szko³y
Administracji Publicznej i Canadian Urban Institute 2002–2003), przedsiêbiorczo¶ci i
sektora MSP oraz rynku pracy. Autor i wspó³autor ponad 60 artyku³ów i 10 publikacji
ksi±¿kowych wydanych w Polsce i za granic±. Stypendysta Oxford University (Nuffield
College), Johns Hopkins University (Bologna Center) oraz Uniwersytetu w Heidelbergu
(Alfred Weber Institute).
Agata Motyl-Adamczyk – przedsiêbiorca, doradca biznesowy i mediator.
Zajmuje siê teoretycznymi i praktycznymi zagadnieniami mediacji, komunikacji, negocjacji
miêdzykulturowych, a tak¿e rozwi±zywaniem konfliktów. Wcze¶niej zwi±zana z Wy¿sz±
Szko³± Europejsk± im. Ks. J. Tischnera i Uniwersytetem Jagielloñskim w Krakowie.
Autorka i wspó³autorka wielu artyku³ów naukowych i publicystycznych
WPROWADZENIE (Ma³gorzata Budzanowska-Drzewiecka)
Bibliografia
ROZDZIA£ 1. RÓ¯NICE MIÊDZYKULTUROWE I ZARZ¡DZANIE (Aleksander S.
Marcinkowski)
Globalizacja jako szansa i pu³apka poznawcza
Od ró¿nic kulturowych do "zró¿nicowania" w biznesie
Kontakt miêdzykulturowy jako ¼ród³o problemów zarz±dzania
Kompetencje miêdzykulturowe
Komunikacja miêdzykulturowa
Od modelu do metodyki: Do czego przydaj± siê teorie kompetencji miêdzykulturowych?
Bibliografia
ROZDZIA£ 2. KOMUNIKACJA MIÊDZYKULTUROWA - WYBRANE UWARUNKOWANIA I KONSEKWENCJE
DLA BIZNESU (Ma³gorzata Budzanowska-Drzewiecka, Agata Motyl-Adamczyk)
Ewolucja modeli komunikacji w kontek¶cie komunikacji miêdzykulturowej
Psychologiczne uwarunkowania dekodowania komunikatu na zró¿nicowanych kulturowo rynkach
Etnocentryzm
Stereotypy
Lêk
Inteligencja emocjonalna
Artybucja
Ograniczenia i bariery w komunikowaniu miêdzykulturowym
B³êdy i nieporozumienia w komunikowaniu miêdzykulturowym
Bibliografia
ROZDZIA£ 3. KOMUNIKACJA WERBALNA I NIEWERBALNA NA ZRÓ¯NICOWANYCH KULTUROWO
RYNKACH (Ma³gorzata Budzanowska-Drzewiecka)
Elementy komunikacji interpersonalnej
Miêdzykulturowe ró¿nice jêzykowe
Jêzyki Wschodu i Zachodu
Komunikacja niewerbalna na zró¿nicowanych kulturowo rynkach
Gesty jako symbole i ich interpretacja
Mimika twarzy - ekspresja emocji
Komunikacja elektroniczna na zró¿nicowanych kulturowo rynkach
Znaczenie elementów komunikacji werbalnej i niewerbalnej w wybranych sferach marketingu
Bibliografia
ROZDZIA£ 4. REKLAMA JAKO FORMA KOMUNIKACJI MARKETINGOWEJ NA ZRÓ¯NICOWANYCH
KULTUROWO RYNKACH (Ma³gorzata Budzanowska-Drzewiecka)
Miêdzykulturowa komunikacja marketingowa
Miêdzykulturowe badania reklamy na zró¿nicowanych kulturowo rynkach - stan obecny
Strategie reklamowe na zró¿nicowanych kulturowo rynkach
Kulturowe pozycjonowanie w reklamie
Apele reklamowe na zró¿nicowanych kulturowo rynkach
Elementy konstrukcji przekazu reklamowego na zró¿nicowanych kulturowo rynkach
Dobór postaci w reklamach na zró¿nicowanych kulturowo rynkach
Celebrity endorsement w reklamach na zró¿nicowanych kulturowo rynkach
Odwo³ania seksualne w reklamach na zró¿nicowanych kulturowo rynkach
Bibliografia
ZAKOÑCZENIE (Aleksander S. Marcinkowski)
S£OWNICZEK PODSTAWOWYCH TERMINÓW I NAZWISK
(Ma³gorzata Budzanowska-Drzewiecka, Aleksander S. Marcinkowski)
SPIS TABEL
SPIS RYSUNKÓW
SUMMARY (Ma³gorzata Budzanowska-Drzewiecka)
ABOUT THE AUTHORS
168 stron, Format: 15.5x23.5cm, oprawa miêkka Osoby kupuj±ce tê ksi±¿kê wybiera³y tak¿e:
- PROCESOWE ZARZ¡DZANIE ORGANIZACJ¡ GRAJEWSKI P.
- ZARZ¡DZANIE PROCESAMI BIZNESOWYMI W PRZEDSIÊBIORSTWIE BITKOWSKA A.
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy poczt± e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytu³ polskojêzyczny lub
anglojêzyczny jest aktualnie na pó³ce ksiêgarni.
|